×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مسئولان امنیتی و قضایی نباید با اغتشاشگران مدارا کنند
true
مراسم بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ با سخنرانی حجت الاسلام علی نظری منفرد از سوی آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ شامگاه شنبه از سوی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و با حضور آحاد مردم قم در مسجد اعظم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، حجت‌الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه، حجت الاسلام رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مردم قم حضور داشتند.

خانواده شهید فریدالدین معصومی که اهل قم بوده و از نخبگان علمی کشور نیز به شمار می‌رفت و در جمع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ بود در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم پس از قرآئت آیاتی از کلام الله مداحی توسط عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت صورت گرفت و در ادامه نیز حجت الاسلام نظری منفرد به ایراد سخن پرداخت.

مراسم بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ برگزار شد

استاد حوزه علمیه قم در سخنانی با تسلیت حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (ع) بیان داشت: اینکه فردی اسلحه به دست بگیرد و وارد حرمی شود و عده‌ای بیگناهان و نمازگزاران را به شهادت برساند هیچ توجیه عقلی ندارد و عذاب الهی در انتظار این افراد است.

وی بیان داشت: اسلام با ترور مخالف است افزود: متأسفانه در روزها و هفته‌های اخیر با ایجاد ناامنی و اغتشاشات فرصت برای دشمنان فراهم شد که بتوانند دست به اینگونه اقدامات بزنند که از مسئولان درخواست داریم دیگر برخورد قاطعی با این عناصر داشته باشند و مماشات با این افراد را به پایان برسانند.

مسئولان امنیتی و قضایی نباید با اغتشاشگران مدارا کنند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات اخیر اغتشاشگران در کشتن افراد بی گناه گفت: مسئولان امنیتی و قضایی بیش از این نباید با اغتشاشگران مدارا کنند.

حجت الاسلام علی نظری منفرد شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شیراز که در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اینکه یک نفر مسلح انسان‌هایی را که در حرمی مطهر برای اقامه نماز و زیارت آمده اند؛ به رگبار ببندد این واقعه شوم هیچ توجیهی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز در دنیا گرفتار این مصیبت هستیم گروه تروریستی داعش که خود آمریکایی‌ها به راه اندازی آن رسماً اعتراف کرده اند انسان‌های بی گناه و بی دفاعی به نام دین از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه اساساً اسلام با تروریست مخالف است و این امر را محکوم می‌کند، افزود: آمریکایی‌ها داعش را پرورش دادند و در سوریه و عراق وارد و گمان می‌کردند که دیگر کار ایران نیز تمام است و حتی تا مرزهای ما نیز پیشروی کرده بودند اما خداوند به مسلمین به رهبری سردار سلیمانی توفیق داد و جبهه مقاومت توانست نقشه‌های این گروه تروریستی را خنثی کند.

حجت الاسلام نظری منفرد بیان داشت: اسلام دین رحمت و معرفت است و امروز ادیان بسیاری در ایران در کنار شیعیان و مسلمانان زندگی می‌کنند و هیچ کسی حق ندارد به آنان معترض شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آنانی که دست به حمایت از داعش و تکفیری‌ها می‌زنند از خداوند نمی‌ترسند و کسی که اقدام کند به قتل انسان‌های بی گناه، حتی تمام بار گناهان مقتول به گردن قاتل است.

وی بیان داشت: گاهی در میدان جنگ سپاه اسلام با کفر مقابله می‌کند که کشتن این افراد مشکلی ندارد؛ اما کشتن بی گناهان عذاب بسیاری را در پی دارد.

رحمت نیز حد و مرزی دارد

حجت الاسلام نظری منفرد ابراز داشت: رحمت نیز حد و مرزی دارد و امروز شاهدیم افرادی بی گناه توسط اغتشاشگران به شهادت می رسند که طلاب و روحانیون نیز از جمله آنان هستند و مسئولان امنیتی و قضائی باید در این زمینه قاطعیت نشان دهد و نباید با این افراد بیش از این مدارا و مماشات کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز برای همه آشکار است که اهداف اغتشاشگران چیست و بسیاری از این اغتشاشگران با دریافت پول در حال بهم زدن امنیت و آرامش کشور هستند.

حجت الاسلام نظری منفرد افزود: امنیت نعمت بزرگی است و امروز در اطراف کشور ما ناامنی وجود دارد و دشمنان نیز می‌خواهند که این ناامنی را به کشور ما نیز سوق دهند که از خداوند می‌خواهیم این امنیت را در کشور حفظ کند.

پایان پیام

true

true
false
true