×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
بهره مندی یک هزار و 950 روستایی از خدمات هلال احمر استان قم در بخش مرکزی
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از بهره مندی یک هزار و 950 نفر از خدمات درمانی، آموزشی، فرهنگی و حمایتی کاروان سلامت هلال‌احمر استان قم در قالب طرح ملی نذر آب 5 در روستاهای بخش مرکزی در روزهای 18 و 19 مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛محمدرضا بهرامی با اعلام این خبر گفت: کاروان‌های سلامت با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات بشردوستانه و نوعدوستانه با مشارکت داوطلبان و خیرین هلال احمر در مناسبت‌های مختلف سال در راستای تحقق اهداف جمعیت هلال احمر با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس همنوعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری بین مردم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای 18 و 19 مهرماه سال جاری کاروان سلامت هلال‌احمر استان قم در قالب طرح ملی نذر آب 5 با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار مناطق متأثر از خشکسالی و تنش‌های آبی و ارائه خدمات درمانی، آموزشی، فرهنگی و حمایتی به روستاهای محروم بخش مرکزی اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۰ پزشک، پیراپزشک، کارشناسان فرهنگی آموزشی، اعضا و داوطلبان به صورت داوطلبانه در اجرای این طرح مشارکت داشتند، اظهار کرد: یک هزار و 950 نفر از مردم روستاهای ملک قلعه، قشلاق البرز، دولت آباد آقا و قمرود از خدمات ارائه شده توسط هلال احمر استان قم در طی این دو روز بهره مند شدند که به 960 نفر خدمات درمانی و 790 نفر خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه شد.

مدیر عامل هلال احمر استان قم به تشریح خدمات ارائه شده در این طرح پرداخت و گفت: خدمات درمانی و توانبخشی شامل ویزیت عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ریه، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، دندانپزشکی، گوش، حلق و بینی، بینایی سنجی، ارتوپدی فنی، مامایی و خدمات پرستاری بود.

بهرامی بیان کرد: دوره های آموزشی آشنایی با بیماری های شایع در این مناطق از جمله سالک، وبا، هاری، امداد و کمک های اولیه (در قالب طرح دادرس)، پیشگیری از اعتیاد، مشاوره روانشناختی، فردی و تحصیلی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و نقاشی، بازی های هدفمند در قالب فضای دوستدار کودک (به مناسبت هفته کودک) توسط تیم سحر معاونت امور جوانان هلال‌احمر استان قم اجرا شد.

وی افزود: اجرای تمرین پناهگیری و تخلیه اضطراری در هنگام وقوع زلزله در یکی از مدارس روستای قمرود به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از خدمات آموزشی ارائه شده بود.


وی ادامه داد: توزیع 200 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند در قالب طرح ارمغان مهر و مددکاری مردم نیازمند روستاهای بخش مرکزی به منظور ارائه خدمات دارویی و درمانی رایگان از رویکردهای حمایتی طرح ملی نذر آب 5 بود.

مدیر عامل هلال احمر استان قم بیان کرد: اجرای طرح نیابت با هدف عیادت و دلجویی از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و همچنین عیادت از سالمندان از دیگر برنامه های این طرح است که با حضور داوطلبان و خیرین اجرا می شود.

بهرامی گفت: در نخستین روز از اجرای طرح ملی نذر آب 5، دکتر عباس ذاکریان فرماندار قم با حضور در درمانگاه دهستان قمرود از روند خدمات و فعالیت های هلال احمر استان قم بازدید به عمل آورد و از خدمات بشردوستانه و شایسته ی این جمعیت به مناطق محروم تقدیر کرد.

وی به اجرای تمرین عملکردی سیلاب و آبگرفتگی بخش مرکزی، شهر قنوات و روستاهای تابعه در حاشیه ی این طرح اشاره و اظهار کرد: این تمرین به صورت دورمیزی با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مسئولین دستگاه های امدادی و اجرایی با هدف ارتقاء هماهنگی بین واحدهای عملیاتی در شهر قنوات برگزار شد.

وی افزود: در این تمرین براساس یک سناریوی فرضی، سه کارخواسته در هنگام وقوع سیلاب و آبگرفتگی با اعلام وضعیت نارنجی در مناطق بخش مرکزی قم به سازمان‌ های پاسخگو، بین فرماندهان عملیاتی دستگاه های امدادی و اجرایی توزیع شد تا وظایف و اقدامات لازم را در قبل، حین و بعد از حوادث و بحران ها به صورت مکتوب ارائه کنند و در پایان گزارش و نتیجه تمرین عملکردی سیلاب و آبگرفتگی توسط مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم ارزیابی و به دستگاه های مربوطه‌ ارسال خواهد شد.

مدیر عامل هلال‌احمر استان قم خاطر نشان کرد: طرح ملی نذر آب 5 با مشارکت معاونت‌های داوطلبان، درمان و توانبخشی، جوانان، آموزش و پژوهش و امداد و نجات اجرا شد.
پایان پیام

true

true
false
true