×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
چهارمین کنگره آب و فاضلاب ایران در قم برگزار می‌شود
دبیر چهارمین کنگره آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه موضوع آب فرا سازمانی است، گفت: آب کالایی سیاسی، اجتماعی و امنیتی است به همین خاطر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛به نقل از ایسنا، عالی دبیر چهارمین کنگره آب و فاضلاب ایران، ۱۹ مهرماه، در نشست شورای سیاستگذاری این کنگره با بیان اینکه موضوع آب امری حیاتی است، عنوان کرد: باتوجه به بحران آب که در سال‌های اخیر تشدید شده است آب مورد توجه همه دنیا به ویژه کشور ایران و استان قم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب فرا سازمانی است، بیان کرد: آب کالایی سیاسی، اجتماعی و امنیتی است به همین خاطر بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: این کنگره از یکم تا سوم آذرماه ۱۴۰۱  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشگاه قم، انجمن آب و فاضلاب ایران، شرکت آب و فاضلاب استان قم و شرکت آب منطقه‌ای قم در شهر قم برگزار خواهد شد.

عالی اضافه کرد: پروفسور تابش به عنوان ریاست عالی سیاستگذاری کنگره، دکتر آشفته به عنوان دبیر علمی کنگره و دکتر یاری به عنوان دبیر اجرایی در این کنگره حضور دارند.

مسعود تابش، رئیس انجمن آب فاضلاب ایران، در این نشست عنوان کرد: این کنگره هر ساله در یک استان و با همکاری دانشگاه‌های همان استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این گردهمایی فرصتی است تا ضمن شفاف سازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی در حوزه آب و فاضلاب، دانشگاه‌ها تجارب خود را در حوزه تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای تجارب و دستاوردهای خود را در حوزه اجرایی به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه این همایش نقطه اتصال بین دانشگاه و صنعت است، اضافه کرد: ویژگی این همایش این است که با جمعی از مهندسین و متخصصین آب و فاضلاب و دانشجویان و اساتید شکل می‌گیرد تا دستاوردهای خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این همایش آینه‌ای یک‌ساله از عملکرد همه این ارگان‌ها است، اظهار کرد: این گردهمایی سبب می‌شود تا متوجه شویم در چه زمینه‌هایی فعالیت بیشتری صورت گرفته است و کدام حوزه نیاز به فعالیت دارد همچنین مشخص می‌شود کارهای تحقیقاتی صورت گرفته در دانشگاه‌ها تا چه اندازه کاربردی است و تا چه اندازه توانسته حل مسائل کشور را پوشش دهد.

تابش با تاکید بر اینکه این کنگره صرفاً برای ارائه مقاله نیست و نشست‌های تخصصی متعددی در آن برگزار می‌شود، تصریح کرد: میز گرد چالش‌های انتقال آب دریا به فلات مرکزی، میز گرد چالش‌های استفاده از پساب‌های شهری در صنعت و فضای سبز و میزگرد تاب‌آوری سامانه‌های آب و فاضلاب با نگاه به تجارب همدان و شهرکرد در تابستان جاری سه میزگرد این همایش است.

وی در رابطه با میز گرد چالش‌های انتقال آب دریا به فلات مرکزی گفت: با توجه به بحران آب این تفکر در متولیان امر شکل گرفته است که می‌توانیم آب دریا را نمک زدایی کنیم و از آن در نقاط مختلف کشور استفاده کنیم در حالی که این طرح چالش‌های متعددی دارد به همین خاطر در این میزگرد موافقان و مخالفان این موضوع به بررسی این طرح می‌پردازند و آن را از  لحاظ هزینه‌ها و چالش‌های محیط زیستی بررسی می‌کنند.

رئیس انجمن آب فاضلاب ایران در رابطه با میزگرد چالش استفاده از پساب‌های شهری در صنعت و فضای سبز بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری قم نیز همانند بسیاری از شهرهای دیگر برای آبیاری فضای سبز با مشکل مواجه شده است و استفاده از پساب یکی از راه های حل این مشکل است این میزگرد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چگونگی استفاده از پساب و محیط‌ هایی که می‌توان در آن از پساب استفاده کرد از جمله مسائلی است که در این میزگرد به آن پرداخته می‌شود.

تابش ادامه داد: از ویژگی های همایش‌های انجمن آب و فاضلاب ایران برگزاری کلینیک صنعت با حضور متخصصین دانشگاه و صنعت است. در این کلینیک ها متخصصین هر موضوع مشخص و اعلام می‌شود و کلیه علاقه مندان می‌توانند به صورت حضوری مسائل و مشکلات و نقطه نظرات خود را با متخصصین مربوطه در میان بگذارند.

وی اضافه کرد: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از صنایع که محصولات شان مورد استفاده در آب و فاضلاب است برگزار می‌شود تا هم محصولات این صنایع معرفی شود و هم نیازمندی‌های شرکت‌های آب و فاضلاب رفع شود.

رئیس انجمن آب فاضلاب ایران افزود: در مراسم اختتامیه کنگره از استاد پیشکسوت نمونه کشوری تقدیر می‌شود همچنین علاوه ‌بر معرفی مقالات و غرفه های برتر، از پایان‌نامه‌های برگزیده کارشناسی ارشد و دکترا که در هفتمین دوره مسابقه پایان نامه برتر شرکت کرده‌اند نیز قدردانی خواهد شد.

آشفته، دبیر علمی چهارمین کنگره آب و فاضلاب ایران، در این نشست با بیان اینکه تا کنون۲۸۶ مقاله دریافت شده است، عنوان کرد: از این تعداد مقالات ۶۲ مقاله پذیرش، ۱۲ مقاله رد، ۱۲۰مورد در حال بررسی و ۱۸ تحت داوری است.

وی با بیان اینکه با توجه به محورهای متعددی که این همایش دارد مقالات تنوع زیادی داشتند، ادامه داد: امیدواریم دستاوردهای این کنگره راهگشای مشکلات کشور باشد.
پایان پیام

true

true
false
true