×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
ویژه برنامه های اوقاف قم در جشن 17 ربیع اعلام شد
true
برپایی جشن های میلاد پیامبر مهربانی‌ در بقاع متبرکه امامزادگان قم
به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، مراسم جشن و سرور و محفل انس با قرآن در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) امامزاده سید معصوم(ع) امامزاده سید علی(ع) امامزاده ابوحمد(ع) امامزاده موسی مبرقع(ع) بقعه علی بن بابویه و مسجد جامع قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، مراسم جشن و سرور و محفل انس با قرآن در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار می‌شود.

 

جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و محفل قرآنی در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)

 همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق(ع)، مراسم ویژه‌ای به میزبان آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) برگزار خواهد شد.

بر این اساس مراسم جشن میلاد حضرت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، در شب هفدهم ربیع بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امامزاده ابراهیم و محمد(ع) تدارک دیده شده است.

همزمان با روز میلاد هم محفل انس با قرآن کریم از ساعت 10 در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

مرقد این دو امامزاده واجب التعظیم که از فرزندان امام کاظم (علیه‌السّلام) هستند، در زیر یک بقعه عالی در محله امامزاده ابراهیم واقع است.

دو ویژه برنامه جشن 17 ربیع در حرم امامزاده سید معصوم(ع)

به مناسبت سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، دو ویژه برنامه جشن و سرور در حرم مطهر امامزاده سید معصوم(ع) برگزار خواهد شد.

 جشن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) ویژه خواهران، پنجشنبه عصر از ساعت 16 در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) آغاز می‌شود.

در این مراسم شاهد سخنرانی اساتید حوزوی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت خواهیم بود.

همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء هم مراسم جشن دیگری با سخنرانی حجت‌الاسلام پناه‌زاده و مداحی یدالله صادقی در این بقعه متبرکه تدارک دیده شده است.

بعقه اين امامزاده واجب التعظیم در انتهاى خيابان توحید منطقه نیروگاه واقع شده است.

مسجد جامع قم میزبان جشن میلاد آخرین پیامبر می‌شود

دو ویژه برنامه جشن میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در مسجد جامع قم برگزار می‌شود.

مسجد جامع قم به عنوان یکی از مراکز معتبر و قدیمی مذهبی در ناحیه یک اوقاف شهرستان قم، طی دو روز میزبان مراسم جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) خواهد بود.

بر این اساس مراسم میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و  امام جعفر صادق علیه السلام پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۱ و ۲۲ مهر بعد از نماز مغرب و عشا با مداحی آقای فیاضی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صحفی در این مکان مقدس تدارک دیده شده است.

مسجد جامع قم در محله لب چال در خیابان آذر و نزدیک دروازه ری واقع شده ‌است؛ این مسجد، مجموعه‌ای از بناهای چند عصر و دوره بوده و سال احداث بنای کنونی گنبد خانه ۵۲۹ هـ. ق است.

شب نورانی حرم امامزاده سید علی(ع) در 17 ربیع

در شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، مراسم جشن و سرور همراه با برنامه‌های فرهنگی در حرم مطهر امامزاده شاه سید علی(ع) تدارک دیده شده است.

جشن میلاد پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، پنجشنبه 21 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه شامل قرائت قرآن و اجرا توسط استاد علیزاده، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی سید محسن بنی فاطمه است.

در ادامه شاهد اجرای گروه سرود ولایت و اهدای هدایای تبرکی به دارندگان اسامی محمد و صادق به قید قرعه خواهیم بود.

گفتنی است علاقمندان برای شرکت در این قرعه‌کشی باید اسامی و شماره ملی خود را به سامانه پیامکی 50000262744 ارسال کنند.

جشن دانش‌آموزی 17 ربیع در بقعه علی بن بابویه برگزار شد

ویژه برنامه جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با حضور دانش‌آموزان و اعضای خانواده، چهارشنبه شب در بقعه متبرکه علی بن بابویه قمی برگزار شد.

مرکز افق بقعه مطهر علی بن بابویه قمی(ره) با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم، ویژه برنامه ساروز میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) را برگزار کرد.

این ویژه برنامه چهارشنبه 20 مهرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی استاد ماهری و مولودی‌خوانی ذاکران نوجوان برتر استان قم در بقعه مطهر علی بن بابویه واقع در کوی دو خیابان انقلاب برگزار شد.

اجرای مسابقات متنوع و اهدای جوایز ارزنده به برگزیدگان و قرعه‌کشی و اهدای کمک هزینه مشهد مقدس به شرکت‌کنندگان، از دیگر بخش‌های مراسم جشن چهارشنبه شب بود.

در این ویژه برنامه خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و خادمیاران فعال مرکز افق بقعه علی بن بابویه قمی(ره) هم حضور داشتند و در نهایت همه شرکت‌کنندگان مهمان ضیافت شام بودند.

جشن میلاد پیامبر مهربانی‌ها در حرم امامزاده ابوحمد(ع)

ویژه برنامه جشن هفدهم ربیع الاول پنجشنبه این هفته به میزبانی حرم مطهر امامزاده ابو احمد (علیه السلام) برگزار خواهد شد.

حرم مطهر امامزاده احمد (علیه السلام) معروف به احمد میانی، پنجشنبه این هفته بیست و یکم مهر ماه همزمان با نماز مغرب و عشا میزبان مردم قم به خصوص مجاورین این بقعه متبرکه برای شرکت در فشن میلاد پیامبر اعظم( صلی الله علیه و آله و سلم) امام جعفر صادق (علیه السلام) خواهد بود.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برجسته بین‌المللی استاد حاج حمیدرضا احمدی وفا آغاز می‌شود و در ادامه شاهد سخنرانی حجت‌الاسلام صمدانی رئیس اوقاف ناحیه یک و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت خواهیم بود.

همچنین قرار است به شرکت کنندگان در این مراسم و دارندگان اسامی محمد و صادق نیز جوایزی اهدا شود.

گفتنی است این ویژه‌ برنامه به همت مرکز افق آستان مقدس امامزاده ابواحمد (علیه السلام) و با همکاری موسسه قرآنی نسیم فردوس و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک قم تدارک دیده شده است.

برگزاری دوره‌های توانمندسازی روضه‌خوانی و آموزش مداحی در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع)

دوره توانمندسازی روضه‌خوانی ویژه جوانان و طلاب حوزوی، در حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار می‌شود.

واحد فرهنگی مرکز افق حرم مطهر ابن الجوادحضرت موسی مبرقع (علیهماالسلام)، دوره توانمندسازی روضه‌خوانی را ویژه جوانان و طلاب برگزار می‌کند.

این دوره‌ها هر هفته دوشنبه و چهارشنبه‌ شب‌ها زیر نظر حاج رضا ایزدی تدارک دیده شده‌اند.

علاقمندان برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند پیامکی را به شماره 09127572043 ارسال کنند.

همچنین دوره‌های بلندمدت و ترمیک آموزش مداحی ویژه نوجوانان هم در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

گفتنی است سامانه پیامکی 09100771400 برای ثبت نام علاقمندان در دوره آموزش مداحی در نظر گرفته شده است.
پایان پیام

true

true
false
true