×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
با ساخت  حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری انجام شد؛
true
آغاز عملیات اجرایی در بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن  کشور در شهر قم
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در شهر قم عملیات اجرایی ساخت حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در اراضی ۵۶۰ هکتاری به عنوان بزرگترین سایت کشور از یک ماه گذشته شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛محمد صادقی اظهار کرد: طبق آخرین گزارش سامانه طرح نهضت ملی در استان قم بالغ بر ۱۳۱ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: مراحل پالایش این متقاضیان در مراحل پایانی خود قرار دارد و تاکنون حدود 90 هزار  متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که طبق تعهد دولت و استان می بایست برای تمامی آنان مسکن ساخته شود.

صادقی گفت: در مجموع برای 42 هزار متقاضی تامین زمین انجام شده است که این واحدها در اراضی ۱۷، ۲۲، ۲۷ و ۵۶۰ هکتاری احداث خواهد شد.

وی با اشاره به شروع ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری تصریح کرد: این اراضی به عنوان بزرگترین سایت ساخت مسکن در کشور شناخته می شود که عملیات اجرایی آن از یک ماه گذشته شروع شده است و امیدواریم تمامی واحدهای طبق برنامه به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: در این سایت که در ۱۵ محله طراحی شده اصول شهرسازی و معماری اسلامی پیاده خواهد شد و تمامی کاربری ها و سرانه های شهری در طراحی این سایت پیش بینی شده است.
صادقی در خصوص سایر متقاضیان تایید نهایی شده توضیح داد: آزادسازی اراضی حبس شده و قراردادهای مهلت سپری شده طبق دستور رییس جمهور در دست پیگیری است و پس از تامین زمین، برای سایر متقاضیان پیامک واریز وجه ارسال و مسکن مناسب احداث می شود.

وی در خصوص سهم اورده متقاضیان و تسهیلات بانکی توضیح داد: در این طرح قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن ملاک آورده متقاضیان است که در طول ساخت هر متقاضی می بایست نسبت به تکمیل آن اقدام کند و تسهیلات بانکی مسکن نیز ۴۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۷ ساله خواهد بود.

گفتنی است در استان قم در فاز یک ۴۴۰۰، در فاز پنج ۲۳ هزار و در فاز شش بیش از ۹۰ هزار  متقاضی ثبت نام کرده اند.
پایان پیام

true

true
false
true