×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
با حضورتیم‌های‌دانشجویی دانشگاه‌آزادقم؛
true
مسابقات ملی بتن دردانشگاه آزادقم برگزار می شود
مدیر گروه مهندسی عمران و مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هدف از برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی بتن با همکاری انجمن بتن ایران در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مهدی مرادی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در قم از برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی بتن با همکاری انجمن بتن ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درمهر ماه سال جاری خبر دادواظهار کرد: این دوره از مسابقات به‌عنوان یکی از معتبرترین مسابقات بتن کشور در دو سطح با حضور شرکت‌های حقوقی و تیم‌های دانشجویی  هشتم مهر ماه  در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ تیم دانشجویی در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: داوران این دوره متشکل از اعضای انجمن بتن ایران و استادان بومی استان بوده که همگی جزء استادان شاخص در زمینه بتن در کشور هستند و انجمن بتن ایران پس از بررسی امکانات و قابلیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با تحسین امکانات موجود میزبانی این مسابقات را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

مدیر گروه مهندسی عمران و مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، اهداف برگزاری بیستمین دوره مسابقات مبلی بتن را برشمرد و بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه در دانشجویان برای پیگیری دروس تئوری به‌صورت عملی و کاربردی، آشنایی عمومی جامعه مهندسی با تکنولوژی بتن‌های ویژه و نحوه تولید و فرآوری آن، توسعه و گسترش ارتباط صنایع و پژوهشگران، ایجاد انگیزه در دانشجویان برای پرسشگری و پژوهش، تخصیص بستری تخصصی برای پیگیری آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه توسعه بتن به‌صورت عملی، توسعه رویکردهای دوستدار محیط زیستی در صنعت ساختمان، معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه پیشرو در توسعه صنعت ساختمان است.

مرادی با تشریح محورهای بخش دانشجویی گفت: مسابقه بتن سبک دانشجویی با مقاومت و چگالی هدفمند، مسابقه سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD) مسابقه تیر سبک خمشی، مسابقه بتن پرمقاومت دانشجویی، مسابقه پوستر و پایان‌نامه برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد (جایزه دکتر مهدی قالیبافیان با همکاری انستیتو مصالح ساختمانی دانشگاه تهران) از محورهای بخش دانشجویی بیستمین دوره مسابقات ملی بتن بوده و محورهای مسابقات شرکت‌های حقوقی «بتن خودتراکم هدفمند با رویکرد اقتصادی و توسعه پایدار» و «بتن الیافی سبک هدفمند با رویکرد اقتصادی و توسعه پایدار» است.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: اقتصاد هر کشوری براساس زیرساخت‌های در دسترس یعنی جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، انبارها، فرودگاه‌ها، بندرها، ترمینال‌ها رشد کرده؛ همان‌طور که تقاضا برای زیرساخت رشد می‌کند، نیاز به بتن نیز افزایش می‌یابد. بتن پرکاربردترین ماده ساختمانی بوده و مصرف بتن در جهان حدود ۲۵ میلیارد تن در سال (به ازای هر نفر ۳.۸ تن) است. بیشترین استفاده از بتن مربوط به مصالح ساختمانی بوده و برای تولید آن از سیمان، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی استفاده می‌شود. مطمئناً دسترسی به هر یک از این مواد نامحدود نیست. توجه به فرایند تولید، فراوری، بازیافت و نگهداری بتن و اجزاء آن لازمه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.

دبیر علمی مسابقات ملی بتن مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم قصد دارد با برگزاری این رویداد نقش خود را در توسعه پایدار صنعت ساختمان و توجه به سرمایه محیط زیستی کشور ایفا کند. برگزاری چنین رویدادی برای دانشگاه منجر به اعتباربخشی و دستاورد علمی قابل‌توجه می‌شود. در کنار این موضوع گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت و شناخت مشکلات آن می‌تواند در راستای توسعه تولید ملی راهگشا باشد.

مرادی شرایط مسابقات برای شرکت‌کنندگان در سطح دانشجویی را برشمرد و ادامه داد: اعضای هر تیم در زمان ثبت‌نام مسابقات باید دانشجوی مقطع کاردانی، کارشناسی کارشناسی ارشد رشته‌های عمران (تمام گرایش‌ها)، معماری و خط ابنیه راه‌آهن (سازه‌های ریلی) یا سایر رشته‌های مرتبط با بتن مانند مواد، سرامیک و شیمی، آب و سازه‌های آبی باشند. هر تیم حداکثر متشکل چهار عضو از یک دانشگاه است.

دبیر علمی مسابقات ملی بتن مطرح کرد: هر دانشکده، استاد راهنما یا سرپرست تیم، ناظر بر عملکرد تیم در اجرای قوانین مسابقه بوده و فرم ثبت‌نام نهایی را امضا خواهد کرد. به‌ منظور ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، تیم‌های شرکت‌کننده دانشجویی می‌توانند با معرفی و حمایت یک شرکت فعال در حوزه عمران و بتن به همراه معرفی‌نامه دانشگاه محل تحصیل در مسابقه شرکت کنند.

وی درباره شرایط مسابقات برای شرکت‌کنندگان در سطح شرکت‌های حقوقی توضیح داد: فقط شرکت‌های حقوقی مرتبط با بتنی که از قبل در انجمن بتن ایران عضو باشند می‌توانند در مسابقات حقوقی شرکت کنند. هر تیم (با احتساب سرپرست)، متشکل از حداکثر چهار و حداقل دو نفر است که بنا به تشخیص و تأیید سرپرست تیم انتخاب می‌شوند و فرم ثبت‌نام هر تیم باید به تأیید مدیرعامل عضو حقوقی انجمن بتن برسد. این افراد باید حداقل از چهار ماه قبل در مجموعه مشغول به کار باشند و لیست بیمه برای آن‌ها رد شده باشد.

حضورتیم‌های‌دانشجویی دانشگاه‌آزادقم درمسابقات ملی بتن

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی قم نیز از حضور فعال تیم های دانشجویی این واحد دانشگاهی در مسابقات ملی بتن خبر داد.

جواد سعادتمندان رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاداسلامی قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا ازحضور فعال دانشجویان دانشکده فنی این واحد دانشگاهی در رقابت های مسابقات ملی بتن خبر داد و اظهار کرد:  در مسابقات ملی بتن که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود ؛ دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی در قالب چهار تیم دانشجویی در چهار آیتم این دوره از مسابقات شرکت می کنند .

 سعادتمندان افزود:دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی قم در برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی بتن با مجموعه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن بتن ایران همکاری می کند.

وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی واحد قم از اساتید و دانشجویان رشته های مهندسی عمران و معماری در برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی استفاده می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: مدیران گروه مهندسی معماری و عمران دانشگاه آزاد اسلامی قم به عنوان مدیران اجرایی و علمی مسابقات ملی بتن نقش موثری ایفاء می کنند.

 سعادتمندان گفت: حضور فعال دانشجویان در برگزاری مسابقات ملی بتن بهترین مصداق کارآموزی است که در این زمینه برای این دانشجویان تمهیداتی دیده شده است .

وی افزود: حضور پر رنگ تیم های متعدد دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی قم درمسابقات ملی بتن از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات است.

سعادتمندان گفت: مهندسین و شرکت های شرکت کننده در مسابقات و دوره های طراحی شده می توانند با ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی قم آشنا شوند و این امر می تواند منجر به ارتباط موثر دانشگاه و صنعت شود.

مسابقه ملی بتن، فرصتی برای پیوند بین دانشگاه و جامعه مهندسین

دبیر اجرایی بیستمین دوره مسابقات ملی بتن هم با اشاره به برگزاری این مسابقات به میزبانی واحد قم یکی از اهداف این مسابقات را پیوند بین دانشگاه و جامعه مهندسین برشمرد.

زهرا سادات حسینی دبیر اجرایی بیستمین دوره مسابقات ملی بتن درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری آناقم با اشاره به اینکه دانشگاه آزاداسلامی قم و باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان دانشگاه آزاد اسلامی درنظردارند میزبان بیستمین دوره مسابقات ملی بتن دانشجویی باشند اظهارکرد: به منظور اجرای رسالت دانشگاه آزاداسلامی و در راستای ارتقاء علمی ومهارتی دانشجویان مسابقات ملی بتن با حضور دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود.

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: دانشگاه آزاداسلامی قم با هدف برقراری پیوند بین دانشگاه و جامعه مهندسین تلاش نموده است همزمان با برگزاری مسابقات ملی بتن؛برگزاری دوره های بازآموزی و ارتقاء پایه مهندسین را برای مهندسان استان برگزار نماید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم از هفتم لغایت نهم مهرماه میزبان جمعیت مهندسین استان و جمعیت دانشجویی کشور در رشته های عمران، معماری و رشته های مرتبط خواهد بود افزود:  همزمان با برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی بتن یک بخش نمایشگاهی در نظر گرفته شده است تا علاوه بردانشجویان رشته عمران؛ دانشجویان رشته های دیگر هم بتوانند فعالیت داشته باشند  لذا یک بخش کارگاهی برنامه ریزی شده است که درآن آموزش موضوعات مرتبط با مسابقات بتن ارائه خواهد شد.

زهرا سادات حسینی گفت: به لحاظ اینکه بتوانیم جامعه مهندسین و دانشجویی را پیوند دهیم برگزاری دوره های بازآموزی و ارتقاء پایه پروانه مهندسی استان را  همزمان با برگزاری مسابقات بتن  از هفتم لغایت نهم مهرماه برگزار خواهیم کرد.

مدیر اجرایی مسابقات ملی بتن افزود: همزمان با برگزاری این مسابقات یک دوره آموزشی با محوریت هفته استاندارد جهت بازآموزی شورای فنی استان با حضور کارکنان استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد : به شرکت کنندگان دوره های آموزشی،گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان نظام مهندسی و برای دوره استاندارد نیز به عنوان یک دوره تکمیلی گواهینامه ای از سوی اداره استاندارد صادر خواهد شد.

گفتنی است مسابقات ملی بتن به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی قم و انجمن بتن ایران هفتم و هشتم مهرماه با حضور تیم  های دانشجویی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود.

تولیدفرمولاسیون جدیددرمسابقات ملی بتن

رئیس مرکز تحقیقات تولید و بازیافت مواد و انرژی دردانشگاه آزاد اسلامی قم نیز از تولید فرمولاسیون های جدید در فرآیندبرگزاری مسابقات ملی بتن به میزبانی واحد قم خبر داد و بتن را پایه صنعت ساخت و ساز برشمرد.

دکتر محسن زرگر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم درباره مسابقات ملی بتن به میزبانی این واحد دانشگاهی درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری آنا در قم اظهارکرد: بنابر پیشنهاد باشگاه پژوهشگران جوان مبنی بر مسابقات ملی بتن؛بیستمین دوره این مسابقات به عنوان یک مسابقه علمی درسطح ملی  به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود .

زرگر افزود:  انجمن ملی بتن سالیانه یک سری مسابقات ملی درسطح دانشجویی به نام مسابقات دکتر قالیبافیان برگزار و جوایز ارزنده ای  به دانشجویانی که در صنعت بتن می توانند تولیداتی را داشته باشند در رده های متعدد دانشجویی اهدا می کند.

 وی بیان کرد: به جهت حفظ و افزایش نشاط علمی در بین دانشجویان هرساله این مسابقات برگزارمی شود  که در سال جاری نیزدانشگاه آزاد اسلامی قم میزبان بیستمین دوره مسابقات ملی بتن خواهد بود .

زرگر با اشاره به اینکه این مسابقات به کمک اسپانسر های خوبی همانند سیمان دلیجان ،سیمان نیزار و  سقف بهمن  به صورت ملی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می شود گفت : یکی از مواردی که به توسعه منتهی می شود صنعت ساخت و ساز است و ساخت بتن به عنوان پایه صنعت ساخت و ساز می تواند در افزایش سطح علمی تولیدات بتن نقش داشته باشد .

وی افزود: به همین لحاظ این مسابقات آنقدر اهمیت دارد که هر ساله مسابقات بتن در سطح ملی برگزار می شود و هر سال هم سطح علمی مسابقات افزایش پیدا می کند.

زرگر توضیح داد: بتن ها با ویژگی ها و برند ها و توانایی های  مختلفی تولید می شوند لذا سعی بر این است که بهترین تولیدات بتن توسط دانشجویان ساخته شود و توسط داوران ارزیابی و جوائزی به برندگان اهدا شود .

وی گفت : افزایش سطح علمی فارغ التحصیلان رشته عمران  باعث افزایش سطح تولید محصولات خواهد شد لذا یک  مهندس بایستی با صنعت بتن و ساخت انواع  بتن آشنا باشد .

زرگر گفت : بر همین اساس مبنای برگزاری مسابقات ملی بتن بر این است که دانشجویان تحت سرپرستی یکی از اساتید شروع به ساخت بتن هایی با فرمول های خاص خود داشته باشند و سپس توسط داوران محترم؛ استحکام بتن های ساخته شده درمسابقات را ارزیابی کنند که  باعث می شود همیشه فرمولاسیون های جدیدی در صنعت بتن بتواند تولید شود که استحکام بتن هایی که در صنعت ساخت و ساز قرار می گیرد افزایش پیدا کند.

گفتنی است مسابقات ملی بتن به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قم روزهای هفتم لغایت هشتم مهر ماه با حضور بیش از 40 تیم دانشجویی برگزار می شود.

پایان پیام

true

true
false
true