×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
محسن رضایی:دولت برنامه جدی برای تحول نظام پولی و بانکی دارد
true
معاون اقتصادی رییس جمهور در سفر به قم با مراجع و علما دیدار کرد
معاون اقتصادی رییس جمهور در سفر به قم با برخی مراجع تقلید و علمای قم دیدار و گفتگو کرد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید مبارزه با فقر، بی‌عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید برای ریشه کردن نمودن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به‌کاربرده و آرمان‌های انقلاب را در جامعه پیاده نمایند.

آیت‌الله نوری همدانی:فقر باید از جامعه اسلامی ریشه‌کن شود

وی روز پنجشنبه در دیدار معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، با آرزوی توفیق برای رئیس‌جمهور و دولت بر ضرورت تثبیت قیمت‌ها و ریشه‌کن کردن فقر در کشور تاکید کرد و افزود: شعار دولت مردمی و انقلابی دولت سیزدهم نشانگر خاستگاه فکری و عملی این دولت برای خدمت‌رسانی به مردم است.

آیت‌الله نوری همدانی صداقت در گفتار و صمیمیت در رفتار را یکی از وظایف مسئولان امر بیان کرد و اضافه کرد: صداقت در گرفتار و صمیمیت نسبت به مردم باید یکی از شاخصه‌های مسئولین نظام مقدس اسلامی باشد. در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید و مشکلات را با آن‌ها در میان بگذارید. مردم مؤمنانه و دلسوزانه همواره در کنار نظام و پشتیبان نظام بوده‌اند ازاین‌رو در برخورد با آن‌ها صداقت و صمیمیت سرلوح کار شما باشد.

وی حضور در بین مردم و شنیدن حرف مردم را از نکات مثبت رییس جمهور دانسته و تاکید کرد: باید این ارتباط ادامه داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین بر ضرورت اصلاح نظام بانکی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: شیوه بانکداری کشور باید مطابق با آموزه‌های اسلامی باشد که با توجه به برنامه‌های دولت برای اصلاح نظام بانکی امیدوارکننده است.

وی با اشاره به خدمات محسن رضایی در دوران جنگ تاکید کرد: همان‌گونه که در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی کردید و مشکلات حل شد امروز نیز باید در جنگ اقتصادی با برنامه‌ریزی مشکلات را حل کرد و به دولت در این مسیر کمک کرد.

آیت‌الله سبحانی: ساختار بانکی کشور هرچه سریع‌تر اصلاح شود

 آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ضعف‌های سیستم بانکی و لزوم اصلاح هرچه سریع‌تر آن و تحقق بانکداری اسلامی را مورد تاکید قرارداد و گفت: نظام بانکی برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است که باید پس از اصلاح نظام سود در نظام بانکی، آنها به‌عنوان امانت‌داران مردم باشند.

وی روز پنجشنبه در دیدار  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور ، با دعا برای موفقیت روزافزون دولت در راستای خدمت‌رسانی به مردم، افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال کم کردن نیروی مولد و کاهش تولید در کشور بوده‌اند و دولت برای مقابله با این جریان باید برنامه‌ریزی جدی کند.

وی یادآور شد:دولت سیزدهم  توجه ویژه‌ای به رونق تولید و مسائل معیشتی مردم‌ دارد که همه باید برای تحقق این هدف به دولت کمک کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه به تولید و صنعت در کشور تصریح کرد: اگر مشکلات بخش تولید حل شود وضعیت معیشت و تورم در کشور به سامان می‌رسد.

وی بر ضرورت توجه به تحول در نظام اداری کشور تاکید کرد و گفت: باید نیروهای متعهد و متخصص در بدنه ادارات،  وزارتخانه‌ها و همچنین تمام دستگاه‌های حکومتی به کار گرفته شوند که دغدغه اصلی آنان حل مشکلات مردم و افزایش اعتماد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:دولت توجه بیشتری به اقتصاد داشته باشد

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: دولت برای جلب رضایتمندی عمومی،باید توجه بیشتری در امور اقتصاد داخلی داشته باشد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، افزود: توجه به اقتصاد توسط دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند جامعه ما علوی و دینی است و هم‌زمان که نسبت به گرفتاری افراد تحت ظلم در جهان حساس است در بعد داخلی نیز توجه لازم را به آنان دارد.

وی ادامه داد:‌ شکل اداره کشور و آرمان‌هایی که وجود دارد با سایر کشورها متفاوت است؛ چون آرمان‌های ما با اتکا به انبیای الهی فرا سرزمینی است منحصر به جامعه داخلی نیست و ناظر به مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌طور که ما خود را در غم و شادی ملت خود شریک می‌دانیم در ناراحتی و ظلم به تمام انسان‌ها در سطح جهان حساس هستیم که برخاسته از نگاه امام راحل و ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

امام‌جمعه قم اظهار کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در خصوص پیوند و تبیین بین آرمان‌های انقلاب با آموزه‌های اصیل الهی کم‌کاری شده و لازم است تا نسبت به تبیین و روشنگری در این خصوص توجه بیشتری شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: انقلاب اسلامی به خاطر توجه به مردم ستمدیده در محدوده فرا سرزمینی مورد خشم دشمن قرارگرفته و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه آن وضع‌شده که این مساله مشکلاتی در بعد اقتصادی به مردم تحمیل کرده‌است.

حسینی بوشهری اهمیت عمل به وظیفه دینی و اسلامی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: مردم در مساله مشکلات اقتصادی  باید دشمنان را نشانه بگیرند چراکه این چالش‌ها به خاطر مبارزه ما با مستکبرین و دفاع از افراد مظلوم و ستمدیده به وجود آمده‌است.

وی با بیان اینکه باید مانند دوران دفاع مقدس مردم را به صحنه بیاوریم، گفت: هنوز جامعه ما به عمق جنگ نرم دشمنان پی نبرده‌است ؛ دشمن با تمام وجود و ظرفیت خود جنگ ترکیبی علیه انقلاب به راه انداخته و در این شرایط باید سازوکار مناسب این هجمه را در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه قم با تمجید از اقدامات میدانی و پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم، گفت: بنظر می‌رسد دولت در انتخاب برخی تیم‌ها و افراد باید دقت نظر بیشتری داشته باشد؛ دلسوزی صرف برای حل مشکلات مردم کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همه دولتمردان همدل باشند.

محسن رضایی:سند اصلاحات پولی و بانکی تا پایان سال تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود

معاون اقتصادی رییس جمهوری نیز گفت:خوشبختانه درزمینهٔ نظام پولی و بانکی تصمیمات خوبی گرفته‌شده و تا پایان سال سند اصلاحات پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری خواهیم داد.

محسن رضایی در دیدار تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود:همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را اصلاح می‌کنیم و غیر از این درزمینهٔ تولید و سرمایه‌گذاری و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم و مقام معظم رهبری پیگیر این امور هستند.

وی ادامه داد:‌ یکی از برنامه‌های دولت اصلاح نظام یارانه‌هاست و به دنبال این هستیم که اصلاح را جوری انجام دهیم که قیمت‌ها افزایش پیدا نکند و یارانه به دست صاحب اصلی برسد که کار بسیار سختی است

وی اصلاح یارانه‌ها را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در یارانه‌ها دولت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم کمک می‌کند که ۳۰ درصد آن به خارج از کشور قاچاق می‌شود و نیروهای نظامی کشور هزینه بالایی را صرف مبارزه با قاچاق می‌کنند مثلاً اختلاف قیمت بنزین قابل‌مقایسه نیست و بنزین ۳ هزارتومانی در ایران در پاکستان و امارات ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان است.

رضایی، اظهار کرد: دولت زمانی شروع به کار کرد که با تراکمی از مشکلات حل‌نشده مواجه بود به‌طوری‌که روزمرگی دولت‌های گذشته سبب متراکم شدن مشکلات شده بود، بسیاری از منابع کشور مصرف‌شده بود ولی به‌جای آن‌ها منابع مولّدی جایگزین نشده و از جیبمان مصرف کرده بودیم.

وی بابیان اینکه جمعیت کشور نسبت به اول انقلاب چند برابر شده و انتظارات مردم هم بالا رفته است، افزود: امروز همه افراد در همه کالاها از تلفن همراه گرفته تا خوراک و پوشاک و دیگر موارد توقعات بالایی دارند و این خودش مشکلات متراکمی درست کرد که دولت‌های گذشته به حل آن نپرداخته‌اند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به مشکل حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ اظهار کرد: ۱۸ میلیون جمعیت روستایی و عشایری بودند که کار می‌کردند و تولید داشتند ولی این جمعیت امروز اطراف شهرهای بزرگ ساکن شده‌اند و چاره‌اندیشی در مورد آن‌ها نشده است.

رضایی تصریح کرد: نتیجه اقتصاد دولتی این شد که انبوهی از مشکلات آرام‌آرام انباشته شد و هر دولت که آمد مشکلات را اضافه کرد به‌طوری‌که الآن نظام پولی و بانکی‌مان باید متحول و ساختار بودجه دولت باید اصلاح شود.

وی بابیان اینکه بر اساس تفکر غلطی که دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می‌دهیم و بانک مرکزی به ما پول می‌دهد وقتی وارد جامعه می‌شود نقدینگی کشور ۵ الی ۸ برابر می‌شود و تورم را ایجاد می‌کند، افزود: الآن چهار سال متوالی است که کشور دچار تورم شدید شده که در تاریخ بی‌سابقه است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بابیان اینکه دولت برای مهار تورم تلاش می‌کند، افزود: خوشبختانه درزمینهٔ نظام پولی و بانکی تصمیمات خوبی گرفته‌شده و تا پایان سال سند اصلاحات پولی و بانکی را به مقام معظم رهبری خواهیم داد و ایشان خودشان این موضوع را پیگیری می‌کنند؛ همچنین تا سال آینده ساختار بودجه دولت را اصلاح می‌کنیم و غیرازاین درزمینهٔ تولید و سرمایه‌گذاری و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم و مقام معظم رهبری پیگیر این امور هستند.

وی بیان داشت: ستاد اقتصادی مرتب با حضور آقای رئیسی تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیمات مهم گرفته می‌شود و نظام خوبی در دولت در حال شکل‌گیری است و مشکلات رو به حل است.

 رضایی ادامه داد: ما برای موفقیت و اصلاح دو تا ابزار و عامل می‌خواهیم که یکی برنامه‌ریزی و تصمیمات درست است که دولت انجام می‌دهد و دوم همراهی مردم است که باید به صحنه بیایند و درزمینهٔ دوم نقش علما و مراجع تقلید زیاد است تا مردم این اصلاحات را با آغوش باز بپذیرند و مانع دولت در انجام این اصلاحات نشوند.

پایان پیام

true

true
false
true