×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
آیت‌الله سعیدی: کنگره ملی شهدای قم برنامه‌ها و آثار ماندگار تولید کند
true
سردار موحد:آستان حضرت معصومه نقش اساسی در ترویج فرهنگ شهادت دارد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و موثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای اندیشه‌ورز کنگره ملی شهدای استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: زمانی که درباره شهدا به مدارک و منابع دینی مراجعه می‌کنیم، پیام‌ها، درس‌ها، مسئولیت‌ها و شرح وظایف مشخص می‌شود؛ همانطور که قرآن کریم شهدا را حی و زنده نزد خدای متعال عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا پس از شهادت‌شان نیز حرف برای گفتن دارند، افزود: شهدای گرانقدر وقتی به صورت دنیوی زنده بودند، حرفشان امر به معروف و نهی از منکر، سفارش به عفاف و حجاب دفاع از کشور و وطن امر به اطاعت از ولایت فقیه بوده و ما دقیقا همین مطالب را در وصیتنامه‌های آنها مشاهده می‌کنیم که همواره برای مردم سفارشاتی دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مطالبات و خواسته‌های شهدا از مردم و مسئولان همچنان باقیست و تمام نشده است؛ شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند و بر خواسته‌هایشان تاکید دارند که ما در مقابل خون آنها وظیفه داریم.

وی خواستار شد: در جریان فعالیت‌های کنگره ملی شهدای استان قم سعی بر این باشد تا گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود؛ بهتر است برنامه‌هایی همچون آزادکردن زندانیان، کمک به محرومان و… در دستور کار کنگره قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان، برنامه‌هایی عمومی و اجتماعی در سطح استان در راستای انتقال پیام شهدا همچون دعوت به رعایت حجاب و عفاف اسلامی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنگره ملی شهدای استان قم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید برنامه‌ها و آثار ماندگار و موثر در فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

سردار موحد:آستان حضرت معصومه (س) نقش اساسی در ترویج فرهنگ شهادت دارد

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) نیز گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت نقش بی‌بدیل و اساسی دارد.

سردار محمدرضا موحد، ۱۳ شهریور، در نشست هم‌اندیشی شورای اندیشه‌ورز کنگره ملی شهدای استان قم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان قم در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم در آبان‌ماه سال جاری، عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب کنگره‌های شهدا بایستی تولید محور بوده و برانگیختگی ایجاد کند.

وی با تأکید بر نقش مؤثر حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز کرد: مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های موجود آستان مقدس حضرت معصومه (س) در تبیین سیره شهدا و برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی در حفظ و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به کار گرفته شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در خصوص نقش رزمندگان قمی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان قم در کنار نقش‌آفرینی در تأمین امنیت مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق کشور، در جبهه مقاومت دفاع مقدس نیز حضور چشمگیری داشته‌اند و با شکست حصر شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا، مهر تاییدی بر اثرگذاری رزمندگان قمی در دفاع از آرمان‌های انقلاب زدند و زمینه پیروزی‌های دیگری را نیز برای جبهه مقاومت فراهم کردند.

تولید ۵۰ جلد کتاب از سیره شهدای قم

دکتر علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تا کنون هفت جلد کتاب توسط کنگره به چاپ و رونمایی رسیده است، عنوان کرد: تولید ۵۰ کتاب از سیره و زندگانی شهدای قم، تولید سمفونی مقاومت، تهیه و تولید تئاتر، ساخت فیلم سینمایی و برگزاری جشنواره فیلم ۱۷ و جشنواره سرود از جمله برنامه‌های کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ در راستای کمک‌های مؤمنانه و خدمت‌رسانی به محرومان، فعالیت‌هایی همچون آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمدی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک تحصیلی، تعمیر منازل مسکونی نیازمندان و خانواده‌های معظم شهدا و… صورت گرفته است.

پایان پیام

true

true
false
true