×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
 11 میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض برای موسسات فرهنگی قم جذب شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از جذب ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های فرهنگی بلاعوض برای موسسات فرهنگی استان قم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار فرهنگ‌ و هنر استان برگزار شد، اظهار کرد: در دروره جدید اداره ارشاد قم، کارهایی شکل گرفت که از جمله این کارها تدوین سند راهبردی اداره کل ارشاد قم بود.

وی با اشاره به مزایای این سند راهبردی تصریح کرد: سند راهبردی مورد اشاره به عنوان نقشه راه است و در این سند، یک برنامه مفصل و جامع برای مهمانان خارجی به عنوان «پیوست فرهنگی» تعریف شده است که به زودی طی نشستی جداگانه برنامه‌های عملی آن معرفی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار انتشارات و ۴۷۸ موسسه فرهنگی در شهر قم، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های فرهنگی بلاعوض برای موسسات فرهنگی جذب شده است و امید است تا با این مبلغ بشود بخشی از مشکلات این قشر فرهیخته مرتفع شود.

عموزاده در تشریح فعالیت رسانه‌های ثبت شده در استان قم عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده، در حال حاضر ۴۷۲ مطبوعات در قم دارای مجوز فعالیت می‌باشند که از این تعداد، ۲۷۶ نشریه چاپی، ۹۵ خبرگزاری و پایگاه خبری و ۱۰۱ نشریه برخط است.

وی همچنین ساماندهی سینماهای قم را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم توصیف کرد و در ادامه اظهارات خود گفت: در حال حاضر ۸ سینما در قم وجود دارد که از این تعداد چهار سینما فعال است و باقی سینماها نیز دارای مشکلات فنی بوده که به زودی مرتفع خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: سینمای باغ موزه دفاع مقدس قم‌ در دست راه‌اندازی است که برای هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود و در پایان آبان‌ ماه سال جاری نیز چهار سالن سینما با استاندارهای جهانی در قم افتتاح می‌شود.

عموزاده با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم  گفت: طی توافقنامه‌ای که با استانداری انجام دادیم که یک فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی جواد افشار از هنرمندان صاحب نام قمی برای این کنگره ساخته می‌شود.

لزوم توجه بیشتر به مشکلات خبرنگاران

خبرنگاران قمی نیز در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار توجه بیشتر و رسیدگی به مشکلاتشان در حوزه‌های مختلف شدند.

در نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جمعی از خبرنگاران مشکلات و مطالبات آن‌ها مطرح و بررسی شد.

گران بودن کاغذ و مشکلات تامین آن برای نشریات از مهمترین خواسته‌های خبرنگاران قمی بود که دراین نشست مطرح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست، رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و حمایت از این صنف در استان را اولویت کاری خود عنوان کرد و گفت: بطور جدی پیگیر مشکلات مختلف این صنف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

امیرعلی عموزاده توسعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی در استان با ایجاد مجتمع‌های فرهنگی در هسته مرکزی شهر را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و گفت: جذب اعتبارات لازم برای این برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی از خبرنگاران خواست، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری یار و همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و با نقد درست و بیان دقیق و شیوا راه تحقق اهداف فرهنگی در استان را هموار کنند.

در این جلسه پیشنهاد رتبه بندی خبرنگاران و کیفیت سنجی این صنف نیز از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.

پایان پیام

true

true
false
true