×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
با هدف گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان انجام شد:
true
نوآوری و ایده های تازه در شبکه جهانی هدهد‌‌‌‌
به گفته مدیر شبکه جهانی هدهد، این رسانه ی ماهواره‌ای- اینترنتی، با نو آوری ها و ایده های تازه در عرصه رسانه دیجیتال به دنبال جذب مخاطبان بیشتر و گسترش فرهنگ اسلامی بین کودکان و نوجوانان در سراسر جهان است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛"کرار انصاری منش" ابتدا با بیان اینکه این شبکه ویژه کودکان و نوجوانان است که در بستر ماهواره و اینترنت فعالیت می کند، گفت: شبکه هدهد در سال ١٣٨٩ تحت نظر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران ایجاد شد و اکنون فعالیت خود را به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی ادامه می‌دهد.
وی هدف از راه اندازی این شبکه را ترویج فرهنگ اسلامی و ارتقای زیر ساخت‌های تربیتی، فکری و اعتقادی اقشار نوپای جامعه ذکر کرد و افزود: ماموریت این شبکه توانمند سازی و آگاهی بخشی به کودکان برای ایجاد جامعه ای اخلاق مدار و خلاق است.
انصاری منش با اشاره به اینکه دوران کودکی هر فرد نقش بسزایی در خلق و خو و پیشرفت جامعه دارد ابراز کرد: به همین دلیل شبکه جهانی هدهد به صورت تخصصی و هدفمند کودکان را مخاطب خود قرار داده است و تولید برنامه‌های متنوع کودک، پخش انیمیشن های روز دنیا و موافق با سیاست های کلی شبکه، تولید نماهنگ های آموزشی، فرهنگی و مذهبی و نیز پخش مسابقات زنده و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی کمیت و رضایتمندی مخاطبان را بزرگترین سرمایه هر رسانه و شبکه ای ذکر کرد و افزود :به همین دلیل و با توجه به گرایش کودکان و جامعه به فضای مجازی در سال های اخیر، شبکه هدهد نیز در جهت بهنیه سازی و جذب مخاطب بیشتر دست به تغییراتی زده است که هدف آن بالا بردن میزان مشارکت مخاطبان در تولید برنامه‌ها و جلب‌ رضایت آنان بوده است.
انصاری منش از جمله اقدامات جدید شبکه هدهد را ساخت اپلیکیشن فارسی و عربی خاص آن ذکر کرد و گفت: این برنامه یک مجموعه کامل دیجیتال کودک است و ابتدا به همراه آنتن فقط پخش زنده شبکه را به عهده داشت اما در حال حاضر بخش‌های متنوعی دارد که از میان آنها می‌توان به "هدهد نما" برنامه‌های تولیدی، آرشیوی و بخش vod ، هدهد آوا و فایل های صوتی اشاره کرد که در برخی موارد آواها و ویدیوها بیش از ده میلیون بار دانلود شده است.
وی از بخشهای جدید "هدهد گیم" و "هدهد مارکت" به عنوان قسمت های در دست طراحی برنامه موبایلی هدهد نام برد و گفت: بازیهای موبایلی هدهد جنبه آموزشی و فرهنگی دارند و تجاری نخواهد بود. همچنین هدهد مارکت یک بازار سالم محصولات کودک شامل لوازم التحریر، پوشاک، اسباب بازی و..... است و تبلیغات در آن به صورت غیر مستقیم خواهد بود.
مدیر شبکه جهانی هدهد با تاکید براینکه زیر ساخت های دیجیتال در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار پیشرفته تر است گفت: برنامه موبایلی هدهد قرار است سه زبانه شود و در حال حاضر نیز بخشی از محصولات ما به زبان هندی ترجمه شده و در شبکه های اسلامی هند پخش می شود و با افغانستان نیز توافقاتی صورت گرفته است تا در تولید محتوا همکاری داشته باشیم.
وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از شبکه گفت: بعضاً برای برخی مسابقات شبکه بيش از نیم میلیون نفر در نوبت هستند و برخی برنامه ها بیش از ۶ میلیون بازدید داشته است.
انصاری منش با بیان اینکه ممنوعیت ماهواره نباید باعث شود که ما از تولید محتوا در این رسانه غافل شویم گفت: متاسفانه سطح سواد رسانه‌ای در بین خانواده ها پایین است و ما باید آموزش دهیم که خانواده ها از چه محتوایی استفاده کنند که در آینده برای فرزندان آنها مفید باشد و به مشکل بر نخورند. در حال حاضر ما ۴ تا ۵ میلیون بیننده داریم که ٩٠ درصد آنان در ایران هستند و ٧٠٠ هزار نفر از اپلیکیشن هدهد استفاده می کنند و همه علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از سایت شبکه یا کافه بازار دانلود کنند.
وی همچنین اظهار کرد: با صدای و سیمای جمهوری اسلامی تعامل خوبی داریم و در موارد مختلف برنامه های تولیدی ما در شبکه پویا و دیگر شبکه های سیما پخش می شود و ما نیز از مجری های توانمند صدا و سیما استفاده می کنیم.
پایان پیام

true

true
false
true