×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
برگزاری یادواره شهدا با محوریت بقاع متبرکه از اولویت‌های اوقاف است
true
 یادواره شهدای 7 تیر مزار شیخان در قم برگزار شد
سومین یادواره شهدای هفتم تیر مدفون در مزار مقدس شیخان، با حضور مسئولان قضایی قم در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه، سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.
در این مراسم، رئیس کل دادگستری استان قم، مدیران و مسئولان اوقاف و جمعی از قضات استان حضور داشتند.
حجت‌الاسلام مهدی خویی مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان نخستین سخنران یادواره بود؛ او اظهار کرد: مزار مقدس شیخان میزبان پیکر پاک هفت تن از شهدای هفتم تیرماه است، شهدایی که ۶ نفر از آنها نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید آیت‌الله بهشتی به شمار می‌رفتند.
خویی به روایتی از امام علی بن موسی الرضا علیه السلام اشاره و ابراز کرد: جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات آورده است حضرت رضا علیه السلام فرمودند»آنهایی که قادر نیستند ما ائمه را در مقابر مشرفه زیارت کنند، هر کجا دوستان شایسته ما را دیدند زیارت کنند، ثواب زیارت ما برایشان نوشته می‌شود»؛ در مزار شیخان هم اصحاب ائمه اطهار علیهم السلام و علمای بزرگی مدفون هستند که زیارت آنها مصداق این روایت شریف است.
رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم هم در این یادواره سخنرانی کرد و با بیان اینکه مردم غیور ایران ثابت کرده‌اند که دشمنان از بین خواهند رفت ولی جمهوری اسلامی، پویا و زنده به حرکت خود ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی افزود: یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سازمان اوقاف برگزاری یادبود روزهای ملی در تقویم رسمی کشور است و گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه از همین دست برنامه‌هاست به همین دلیل مزار مقدس شیخان برای برگزاری یادبود این شهدای گرانقدر در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم دیگر سخنران مراسم بود.
وی با بیان اینکه علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد و اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال، توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده است گفت: علمای اسلام تالی تلو ائمه اطهار علیهم السلام هستند و تحصیل در حوزه‌های علمیه، تالیف کتب ارزشمند دینی به ویژه کتاب‌های فقهی و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، کارهای ویژه‌ای است که ثانیه ثانیه عمر علمای اسلام برای آنها هزینه شده است.
مظفری گفت: مراجع عظام تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آنها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.
وی افزود: چندین هزار عنوان و جلد کتاب راجع به سنت و روایت توسط علمای شیعه نوشته شده است و در ارتباط با حقوق مدنی و اجتماعی نیز کتب فراوانی وجود دارد و بر خلاف عقیده برخی که می‌گویند علما فقط راجع به احکام طهارت و نجاست کتاب نوشته‌اند، حقیقت چیز دیگری است.

حجت‌الاسلام مظفری:میراث بزرگ اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری حکیمانه نظام اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: فداکاری‌های شهدا و علمای اسلام و رهبری‌های حکیمانه نظام اسلامی موجب شده است اصل دین به عنوان میراث بزرگ اسلامی به دست نسل امروز برسد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری پیش از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: از اداره کل اوقاف استان قم به خاطر برگزاری این یادواره که نقش مهمی در گرامیداشت شهدا و پاسداشت فرهنگ شهادت دارد تشکر می‌کنیم.
وی افزود: علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد و اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال، توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده، نظامی که بر پایه فداکاری‌های شهدا و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به پیروزی رسید و تثبیت شد.
رئیس کل دادگستری استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی عنوان کرد: همه این بزرگان خون خود را فدا کردند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شوند.
وی علمای اسلام را تالی تلو ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه، تالیف کتب ارزشمند دینی به ویژه کتاب‌های فقهی و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، کارهای ویژه‌ای است که ثانیه ثانیه عمر علمای اسلام برای آنها هزینه شده است.
مظفری گفت: مراجع عظام تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آنها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.
رئیس کل دادگستری استان قم تصریح کرد: حوزه قم در کنار دیگر حوزه‌های علمیه شیعی در ایران و خارج از ایران تلاش می‌کنند با تربیت شاگردان و سربازان امام صادق علیه السلام، از میراث بزرگ فقهی و علمی تشیع پاسداری کرده و برای ادامه این مسیر، طلابی را در شأن و تراز مکتب اهل بیت علیهم السلام آماده ورود به میدان کنند.
وی امام خمینی(ره) را یکی از محصولات ممتاز حوزه‌های علمیه شیعی برشمرد و افزود: ایشان با رهبری انقلاب اسلامی، موجب تغییراتی جهانی شدند و این همه برکت و ثمره مثبت را برای جهان اسلام به ارمغان آوردند.
مظفری با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی و مراجع عظام تقلید هم محصول حوزه علمیه قم بوده‌اند گفت: اگر روزی علی بن بابویه قمی و فرزندش شیخ صدوق، آثار حدیثی و فقهی بزرگی را به رشته تحریر درآوردند و منبع عظیمی برای حوزه‌های علمیه به وجود آوردند، امروز هم مراجع تقلید در همان مسیر گام بر می‌دارند و طلاب علوم دینی هم برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۵۰۰ آیه متقن قرآن به آیات الاحکام مشهور هستند که همه قوانین در آنها ذکر شده البته باید گفت همه آیات قرآن احکامی در خود دارند و باید از همه آنها برای داشتن برنامه‌ای مدون و منظم برای زندگی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه چندین هزار عنوان و جلد کتاب راجع به سنت و روایت توسط علمای شیعه نوشته شده است گفت: در ارتباط با حقوق مدنی و اجتماعی نیز کتب فراوانی وجود دارد و بر خلاف عقیده برخی که می‌گویند علما فقط راجع به احکام طهارت و نجاست کتاب نوشته‌اند، حقیقت چیز دیگری است.
مظفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک حوزه‌های علمیه به مسئولان جمهوری اسلامی با توسعه فقه حکومتی خاطرنشان کرد: دولتمردان و مسئولان قوه قضائیه وظایف سنگینی بر عهده دارند که شامل فهم درست احکام اسلامی و اجرای صحیح آنهاست و اگر مشکلی وجود دارد در یکی از این دو بخش است.

مزار شیخان میزبان هفت شهید حادثه ۷ تیر

مدیر مرکز افق مزار شیخان گفت: هفت تن از شهدای حادثه هفتم تیرماه در مزار مقدس شیخان به خاک سپرده شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی خویی نیز پیش از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: اینگونه برنامه‌ها موجب غفلت‌زدایی از مفهوم شهادت و فرهنگ‌سازی در این زمینه خواهد شد.
وی افزود: مزار مقدس شیخان میزبان پیکر پاک هفت تن از شهدای هفتم تیرماه است، شهدایی که ۶ نفر از آنها نمایندگان شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی و از همرزمان شهید آیت‌الله بهشتی به شمار می‌رفتند.
مسئول مرکز افق مزار مقدس شیخان با بیان اینکه شهید حسن محمدعینی دیگر شهید هفتم تیرماه هم جزو کارمندان مجلس شورای اسلامی بود که پیکر او هم در مزار شیخان مدفون است گفت: شهید میرزا علی آقا سنجانی نماینده مردم اراک، شهید سید نورالله طباطبایی‌نژاد از مفسران تفسیر نمونه، شهید غلامحسین حقانی نماینده مردم بندرعباس، شهید عمادالدین کریمی نماینده مردم نوشهر، شهید عبدالوهاب قاسمی نماینده مردم ساری و شهید صادقی نماینده مردم ازنا در مجلس، دیگر شهدایی هستند که پیکر پاکشان در این مزار مقدس آرمیده است.
وی به روایتی از امام علی بن موسی الرضا(ع) اشاره و ابراز کرد: جعفر بن محمد قولویه قمی در کتاب کامل الزیارات آورده است حضرت رضا(ع) فرمودند »آنهایی که قادر نیستند ما ائمه را در مقابر مشرفه زیارت کنند، هر کجا دوستان شایسته ما را دیدند زیارت کنند، ثواب زیارت ما برایشان نوشته می‌شود»؛ در مزار شیخان هم اصحاب ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگی مدفون هستند که زیارت آنها مصداق این روایت شریف است.
خویی تصریح کرد: علی بن بابویه قمی صاحب کتاب الشرایع نیز در جوار مزار شیخان و در بقعه‌ای دیگر به خاک سپرده شده‌اند، و کتاب ایشان پایه‌گذار افکار فقهی شیخ صدوق محسوب می‌شود.
مدیر مرکز افق مزار مقدس شیخان با اشاره به وجود مقبره ۶۲۵ شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی در این مزار گفت: دو بانوی مجتهده، ۷۰۰ عالم شهیر و سه تن از اصحاب ائمه اطهار(ع)، زکریا بن آدم اشعری از وکلای اهل بیت(ع) و دیگر بزرگان از دانشمندان و علمای اخلاق و فقه در این مکان مدفون هستند.

رئیس اوقاف ناحیه ۱:برگزاری یادواره شهدا با محوریت بقاع متبرکه از اولویت‌های اداره اوقاف است

رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم نیز گفت: بزرگداشت مقام شهدا یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان اوقاف به شمار می‌رود و یادواره شهدای هفتم تیرماه نیز بر همین اساس و با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
 حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی پیش از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این چند دهه متحمل سختی‌های ناشی از خصومت و توطئه‌های دشمنان بوده و استکبار جهانی بر این باور بوده که با ترور شخصیت‌های مذهبی و ملی، مسئولان کلیدی نظام و دانشمندان و علما، می‌تواند این نظام را پا در آورد ولی ملت بزرگ ایران در سایه رهنمودهای امام امت و پس از آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توانست به دشمنان بفهماند که هیچگاه این نظام از بین نخواهد رفت.
وی افزود: مردم غیور ایران ثابت کرده‌اند که دشمنان از بین خواهند رفت ولی جمهوری اسلامی، پویا و زنده به حرکت خود ادامه می‌دهد.
رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سازمان اوقاف مبنی بر برگزاری یادبود روزهای ملی در تقویم رسمی کشور است گفت: گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه از همین دست برنامه‌هاست به همین دلیل مزار مقدس شیخان برای برگزاری یادبود این شهدای گرانقدر در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بقعه علی بن بابویه که در جوار مزار مقدس شیخان واقع شده و مجموعه این مقابر هم در پرتو نورانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارند که بر شرافت آنها افزوده است.
صمدانی خاطرنشان کرد: به نمایندگی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، از مسئولان قضایی و کارکنان دستگاه قضا و همچنین قضات قم در این مراسم تشکر می‌کنیم.

پایان پیام

true

true
false
true