×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

کارخانه سیمان نیزار نیروگاه خورشیدی 12 مگاواتی احداث می کندپیام رهبر انقلاب منشوری برای تمدن‌سازی نوین اسلامی استسفر و تشرف آیت‌الله جوادی آملی به آستان مقدس کاظمینحضور گردشگران لهستانی در حرم بانوی کرامت تخصص قضایی، عدالت‌محوری و مستندسازی سه عنصر کلیدی در الگوسازی آرای قضایی استسالن ورزشی چندمنظوره امام رضا(ع) در قم افتتاح شدبیانیه خانه مطبوعات استان قم در لبیک به پیام اخیر رهبر معظم انقلابپشتیبانی تمام قد رهبر انقلاب از جامعه کارگریدومین نشست رسانه ای استاندار قم با خبرنگاران برگزار شداستاندار قم خواستار همراهی دستگاه‌های اجرایی در توسعه شادواره شهروندی شدپیوند 43 زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قمبرپایی جشنواره مسابقات بومی محلی دختران و مادران در قمپایان کار همایش دو روزه یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قمجامعه مدرسین تمام ظرفیت‌ها را برای تحقق منشور رهبر معظم انقلاب بسیج می‌کندتحقق حوزه‌ تمدن‌ساز با تربیت «مجاهد فرهنگیِ مهذّب» و «نوآور»برق هسته‌ای نیاز واقعی کشور است و باید با قاطعیت از آن دفاع کنیمعطرافشانی حرم امامزاده علی بن جعفر(ع) و شهدای گرانقدر دفاع مقدس تولد یک هزار و 928 نوزاد در بیمارستان امام رضا علیه السلام قم۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در قم با کمک موقوفات آزاد شدندقم در لیست ۱۵ استان با بیشترین سهم در تصادفات معابر شهری
رییس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم خبرداد؛
true
آغاز بهسازی بزرگراه سلفچگان- راهجرد قم
رییس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم از بهسازی بزرگراه سلفچگان- راهجرد قم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛عباس شکوری در این زمینه افزود: به‌منظور صیانت و ارتقاء سطح سرویس در یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های ترانزیتی کشور، طرح بهسازی محور سلفچگان- راهجرد اجرایی شد.

وی اضافه کرد: با وجود اجرای طرح‌های متعدد عمران جاده‌ای در این محور، به دلیل ترافیک چشمگیر و ترکیبی، شاهد اضمحلال و خستگی زودرس آسفالت آن هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور طی مطالعات صورت گرفته مقرر شد نسبت به اجرای عملیات لکه‌گیری هندسی و یک لایه روکش حفاظتی(اسلاری سیل) در طول ۱۴.۵ کیلومتر از این بزرگراه اقدام شود.

شکوری مسیر اجرایی پروژه را در ۲ قطعه و در باندهای رفت‌وبرگشت بزرگراه سلفچگان- راهجرد تعریف و تصریح کرد: ۴.۵ کیلومتر از طرح بهسازی در قالب عملیات تراش آسفالت، لکه‌گیری هندسی و اسلاری سیل، در باند برگشت(۵.۱ کیلومتر قبل از تقاطع غیرهمسطح) و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در انتهای حوزه(باند رفت) به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به مشخصات فنی روکش حفاظتی اسلاری سیل، گفت: این لایه حفاظتی آسفالت که در بین کارشناسان مربوطه به نام «دوغ آب قیری» معروف است دارای ترکیبی از قیر امولسیون، آب و سنگدانه است که با نفوذ در خلل و فروج آسفالتی ضمن جلوگیری  از نفوذ آب و یخ‌زدگی در فصول سرد، موجب افزایش طول عمر آسفالت می‌شود.

وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را بالغ بر۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح  از خردادماه امسال  آغاز شده و تا پایان سالجاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رییس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم از رانندگانی که از محل اجرای پروژه تردد می‌نمایند، درخواست کرد: به دلیل گستره پوشش لایه حفاظتی اسلاری سیل بر روی سطوح آسفالتی، ضمن رعایت جوانب ایمنی، تعامل لازم با مجریان طرح را لحاظ فرمایند.
پایان پیام

true

true
false
true