- 25 اردیبهشت 1401
- کد خبر 14114
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ سید محمد تقی شاهچراغی در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیشنهاد من این است که جلسات فصلی با حضور روابط عمومی ادارات برگزار شود و هدف از آن هم مسائل آموزشی، انتقال تجربیات و بررسی پیشنهادات و انتقادات باشد.
وی افزود: معاون توسعه و منابع انسانی استانداری نیز این مسئولیت را داشته باشد که با استفاده از ظرفیت سازمان برنامه و بودجه، اداره کل اقتصاد و دارایی و برخی سازمانهای دیگر، موضوع اعتبارات و ظرفیتهای مورد استفاده را پیگیری کند.
استاندار قم با بیان اینکه مدیران کل ادارات و دستگاهها نیز از طریق استانداری توجیه خواهند شد گفت: در بحث اعتبارات نیز معاونت توسعه و منابع انسانی ابتدا موضوع ساختارها را ارزیابی کند و سپس پیشنهادات لازم برای بهبود امور را ارائه دهد.
وی ادامه داد: گاهی ممکن است بر اساس قوانین و ساختارهای اداری، امکان تصویب عنوان مدیریت برای روابط عمومی در سازمانی وجود نداشته باشد اما به لحاظ انشایی، جایگاه مدیریت برای این واحد در نظر گرفته شود و روابط عمومیها به عنوان یک مدیر در جلسات حضور داشته باشند.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: حدود 500 نفر نیرو در سطح استان و در ادارات دولتی، قراردادی هستند که این موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردیم و مقرر شد همراه با برخی دیگر استان ها مورد بررسی قرار بگیرد؛ هر چند سازمان امور اداری و استخدامی دلایلی برای عدم استخدام این نیروها دارد ولی به دنبال این هستیم که با توجه به موافقت رئیس جمهور، مسئله را به سرانجام برسانیم و تلاشها در این زمینه ادامه دارد.
استاندار قم با بیان اینکه مدل قراردادی در جذب نیرو چندان مناسب نیست گفت: در حقیقت در حق نیروهایی که سالهاست به صورت قراردادی فعالیت میکنند جفا شده است بنابراین در تلاش هستیم موضوع را پیگیری کنیم.
وی با تاکید بر مسئله آموزش و توانمندسازی روابط عمومیهای ادارات و دستگاهها در سطح استان خاطرنشان کرد: برای پویایی روابط عمومی نیازمند اصلاح کاستیها و پر کردن خلأها هستیم که شامل ساختار، نیروی انسانی و اعتبارات است، همچنین باید به مسئله توانمندسازی و مهارتآموزی توجه داشت که به وسیله انتقال تجارب میتوان به این مهم دست یافت.
نماینده عالی دولت در استان قم افزود: سومین کاری که باید انجام داد تا شاهد پویایی روابط عمومیها باشیم، کنشگری فعال است.
وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به دنبال تامین تجهیزات و امکانات لازم برای روابط عمومیها نیز می باشد تصریح کرد: روابط عمومیها باید زبان مردم باشند نه اینکه صرفا به سخنگوی مدیران تبدیل شوند.
شاهچراغی گفت: بسیاری از مشکلات به دعواهای بین دستگاهی باز میگردد و حتی برخی از آنها به خاطر تصمیمهای درون استانی شکل میگیرد بنابراین اگر خدمت به مردم را باور داشته باشیم، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.
استاندار قم با تاکید بر اینکه روابط عمومیها باید مطالبات و انتقادات مردم را هم منعکس کنند افزود: مدیران هم باید به این مسئله ایمان بیاورند که اگر انتقادی از داخل به آنها صورت گرفت، واکنش مثبتی داشته باشند و در راستای رفع آن حرکت کنند.
وی تصریح کرد: آنچه گفته میشود باید منطبق بر کار انجام شده و واقعیتهای میدانی باشد؛ در این راستا شبکهای مردمی هم داریم که اطلاعرسانی ادارات در مورد اقداماتشان را رصد میکنند و به اطلاع مدیریت ارشد استان میرسانند.
شاهچراغی با بیان اینکه فساد سیستمی در ادارات وجود ندارد اما فساد موردی دیده میشود گفت: لازم است از طریق فرهنگسازی رسانهای و اجتماعی، فساد و ناکارآمدی ریشهکن شود و پاکدستی و انجام وظیفه را جایگزین آن کرد.
نماینده عالی دولت در استان قم، روابط عمومیها را مرکز ثقل احیای عدالت و نماد کارآمدی اداری دانست و تصریح کرد: در حقیقت میتواند روابط عمومی را پرچمدار پیشرفت تلقی کرد به شرطی که با سلامت و در راستای رفع نقاط ضعف تلاش کند.
معاون استاندار قم:روابط عمومیها برنامه های اقتصادی دولت را برای مردم تبیین کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به عزم جدی دولت برای اصلاح ساختارها و رویه های غلط حاکم بر اقتصاد کشور در توزیع عادلانه یارانه ها گفت: لازم است روابط عمومیها با استفاده از ابزارهاو ظرفیتهای مختلف از جمله توجیه افراد مرجع، برنامه های اقتصادی دولت را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.
محسن امیدیان در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: سال 1400 را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که مبالغ هنگفتی ارز صرف پرداخت یارانه کالاهای اساسی شده بود و این مساله فشار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از افزایش 40 تا 100 درصدی قیمت جهانی غلات و دانههای روغنی به عنوان یکی دیگر از مشکلات در مسیر تامین ارز کالاهای اساسی یاد کرد و افزود: به این ترتیب برای تامین یارانه کالاهای اساسی حدود 20 تا 22 میلیارد دلار لازم بود.
وی با اشاره به آسیب زا بودن طرح اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی ادامه داد: واقعیت این است که ارز 4200 تومانی، کمتر برای رفاه حال مردم بکار می رفت و این کار بیشتر پوششی برای دیگر کارهای افراد سودجو بوده است.
امیدیان با اشاره به سایر سوء استفاده ها و اخلال گری ها صورت گرفته در ارز دولتی گفت: در عین حال شاهد قاچاق کالاهای وارد شده به خارج از کشور بودیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم ادامه داد: دولت قبل ابتدا به 25 قلم کالا ارز 4200 تومانی اختصاص داد ولی به تدریج 18 قلم را حذف کرد و موجب گرانی بسیاری از کالاها از جمله لاستیک، برنج و ... بودیم اما دولت سیزدهم برای حذف باقیمانده این کالاها، ابتدا با مردم صحبت کرد و سیاست جبرانی را هم در پیش گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم به تغییر شیوه پرداخت یارانه نان اشاره و ابراز کرد: در شیوه کنونی، یک چهارم آردی که با یارانه دولتی تامین میشود، به خارج از کشور قاچاق میشود.
وی با اشاره به این که اجرای مردمی سازی یارانه ها نشان از شجاعت و از خودگذشتگی دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی دارد تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند که یک روز هم نباید در انجام این جراحی اقتصادی تعلل کرد.
امیدیان به پیوستهای طرح اقتصادی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط بازار هیجانی و متاثر از قیمت های جدید مصوب بوده و بنابراین روابط عمومی ها باید برای تبیین موضوع و صداقت دولت با مردم حرف بزنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم ابراز امیدواری کرد که با اقدامات روشنگرانه و اقناع درست جامعه، آرامش بر بازار حاکم شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:روابط عمومیها کارکردهای اثرگذار خود را ایفا کنند
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به اینکه باید روابط عمومیها کارکردهای اثرگذار خود را در جامعه ایفا کنند گفت: روابط عمومیها دیده بانهای هر دستگاه هستند و باید از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کرده و ارتباط خود را با رسانهها هرچه بیشتر تقویت کنند.
احمد حاجی زاده در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امام زاده سید علی (علیه السلام) برگزار شد ، با بیان تاکید بر لزوم پاسداری و حراست از میراث شهداء، اظهار کرد: آیا ما در راستای مسؤولیت و وظیفه ای که داریم به درستی عمل کرده ایم؟
وی افزود: ما در قبال لحظه لحظه مسؤولیت خود باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم؛ در نظام جمهوری اسلامی هر کسی که مسؤولیت می گیرد باید در برابر تمام ملت پاسخگو باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم به جایگاه ویژه روابط عمومیها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در مقوله جهاد تبیین به خوبی شرایط کشور را تشریح کردند؛ جبهه دشمن به تهاجم ترکیبی دست زده و از همه ظرفیتها علیه ما استفاده می کند.
وی اظهار کرد: همه وظیفه داریم از سرمایههایی که به برکت خون شهدا و از ایثار رزمندگان به دست آمده است، دفاع کنیم؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند دشمن به دنبال تحریف واقعیتها و توانمندیهای ما است و جهاد تببین به معنای سکوت نکردن و آگاهی دادن است.
حاجی زاده نقش روابط عمومیها در فضای جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: روابط عمومی تحلیل گر است نه توجیه گر؛ روابط عمومیها باید به چرایی موضوعات پاسخ داده و به دنبال اعتماد سازی مخاطبان باشند.
وی با اشاره به اینکه باید نقاط قوت و امید به جامعه تزریق شود، خاطرنشان کرد: هنر روابط عمومیها این است که از ظرفیت رسانهها به خوبی استفاده کنند؛ البته اشکال وارد است که برخی مدیران آنگونه که باید به روابط عمومیها بها نمی دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه باید روابط عمومیها کارکردهای اثرگذار خود را به جامعه ارائه کنند یادآور شد: روابط عمومیها دیده بانهای هر دستگاه هستند و باید از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کرده و ارتباط خود را با رسانهها هرچه بیشتر تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت در مردمی سازی یارانه ها، ایثارگرانه وارد عمل شده است، گفت: در این طرح جلوی سوء استفاده دلالان و واسطهها گرفته شده و همه باید از این طرح حمایت کنند.
حاجی زاده با بیان اینکه روابط عمومیها برای مقابله با دشمنان باید استراتژی لازم را داشته باشند، اضافه کرد: باید روابط عمومیها در جنگ نرم برابر دشمن خود را تجهیز کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم:روابط عمومیها باید در جایگاه تصمیمسازی قرار بگیرند
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری قم گفت: روابط عمومی باید نهاد تصمیمساز باشد یا اینکه حداقل در تصمیمگیریها موثر باشند زیرا عنصری مهم و دارای جایگاه تاثیرگذار در هر سازمانی هستند.
علی فردوسی در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: درک جامعی از روابط عمومی در بین روابط عمومیهای ادارات وجود ندارد.
وی افزود: روابط عمومی باید نهاد تصمیمساز باشد یا اینکه حداقل در تصمیمگیریها موثر باشند زیرا عنصری مهم و دارای جایگاه تاثیرگذار در هر سازمانی هستند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری قم با بیان اینکه به دستگاهها ابلاغ شده که بدون هماهنگی استانداری، مدیران روابط عمومی را منصوب یا عزل نکنند گفت: دلیل ابلاغیه مذکور این است که باید از نظر حرفهای افرادی که در مدیریت روابط عمومی هستند تایید شوند.
وی ادامه داد: در دورههای آموزشی باید شیوهها و اصول تولید محتوا به مدیران روابط عمومی آموزش داده شود، در واقع فرآیندهای تولید، جایگاه مسئله و شیوه طراحی پیام باید به این دسته از مدیران آموزش داده شود آنها بتوانند بین شیوههای دستهبندی و قالببندی محتوا تمایز قائل شوند تا بتوانند در نهایت، مدیریت کار را در این حوزه بر عهده بگیرند.
فردوسی، مهندسی پیام را یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومیها برشمرد و افزود: مدیران روابط عمومی نباید پستهای متعدد سازمانی را بر عهده بگیرند یا بر عهده آنها گذاشته شود، زیرا جایگاه روابط عمومی بالاتر از این مسائل است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری قم عنوان کرد: روابط عمومیها باید امکانات و اختیارات لازم برای تحقق انتظارات ملی و استانی را از مدیران کل خود مطالبه کنند.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.