×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
به مناسب ایام ترور شهید شهریاری؛
true
انرژی هسته‌ای هنوز حق مسلم ما است
شهید شهریاری یکی از شهدای هسته ای کشور است که در آذر سال 89 توسط دشمنان اسلام و این نظام به شهادت رسید این شهید به فرموده رهبر معظم انقلاب با شهادت خود آبرویی به جامعه علمی کشور دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،زمانی شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست حرف دل همه مردم ایران بود که دشمنان از این شعار ترس و هراس داشتند و عقده های خود را با ترور شهدای هسته ای خالی می کردند هرگاه خبر شهادت یکی از دانشمندان هسته ای اعلام می شد مردم مصمم تر از گذشته به داشتن انرژی هسته ای ایمان پیدا می کردند.

درست است در این چند سال اخیر به خاطر دروغ پردازی رسانه های زنجیره ای در این خصوص که داشتن انرژی هسته ای باعث عقب ماندگی اقتصادی و فقر معیشت مردم شده است کمی این شعار کمرنگ شد اما با عقب نشینی هایی که در برجام انجام شد نتیجه ای گرفته نشد مردم با توجه به دستاوردهایی که انرژی هسته ای می تواند بسیاری از وابستگی ها ایران را به کشورهای غربی که اهرم فشار و اعمال تحریم های شده است را در داخل بسازد مجدد خواستار فعالیت هسته ای ایران شدند.

شهید هسته ای مجید شهریاری یکی از شهدای هسته ای ایران است که آذر سال 89 به دست رژیم صهیونیستی ترور شد، شهید مجید شهریاری در سال 1345 در زنجان متولد شد. وی متأهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بود. همسر این شهید بزرگوار، بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

شهید شهریاری از سال 83 تا زمان شهادت نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بود. وی همچنین عضویت در انجمن هسته‌ای ایران، مدیریت گروه کاربرد پرتوها، عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه، عضویت در کمیته تخصصی فنی و مهندسی هیات ممیزه، مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی و برگزاری چهار کمیته علمی و کارگاه آموزش را در پرونده اجرایی خود داشت.

در صبح حادثه شهید مجید شهریاری و راننده جلو نشستند و همسر وی هم عقب ماشین نشست. پس از طی ششصد متر، در بزرگراه ارتش یک موتور سیکلت به ماشین نزدیک شده و بمب را متصل می‌کند که در همین حین با فریاد راننده همسر و راننده از ماشین پیاده می‌شوند اما مجید شهریار به خاطر کمربند ایمنی نمی‌تواند در زمان کم از ماشین خارج شود.

رهبر معظم انقلاب در منزل شهید شهریار در خصوص این شهید فرمودند: شهادت دكتر شهرياري، آبرويي داد به جامعه علمي كشور. شهادت همچنين شخصيت برجسته و مورد قبولي، به دشمن نشان داد كه در محيط علمي جمهوري اسلامي، این‌جور شخصيت‌ها و انگيزه‌هايي وجود دارد، مهم‌ترين تسلايي كه انسان در این‌جور حوادث به خودش مي‌دهد اين است كه می‌داند خداي متعال براي اين جان‌فشانی‌ها و اين شهادت‌ها و اين خون‌هاي به‌ناحق ريخته شده، ثواب‌هایی را معين و مدون كرده كه به ذهن ما هم خطور نمي‌كند! به‌قدری اين مقامات و درجات الهي، عالي و غیرقابل‌توصیف است كه ما اصلاً نمي‌توانيم درك كنيم؛ و مطمئن باشيد ايشان الان در بهترينِ حالات است، كه هر مؤمنی و هر انسان صالحي، اگر چنانچه اندكي از آن مراتب را با بتواند با ديده‌ي بصيرت خودش ببيند، آرزو مي‌كند كه اي‌كاش ما به همين سرنوشت دچار بشويم. و الحمدالله رب‌العالمين ايشان (شهيد شهرياري) وضعشان این‌طور است؛ و بزرگ‌ترین تسلي اين است. لكن تسلاي دومي هم وجود دارد و آن قدرداني مردم است. ديديد كه مردم ما چه قدرداني و چه ارزش‌گذاري كردند از اين شهيد بزرگوار. "

یکی از دوستان و همکاران بسیار نزدیک این شهید بزرگوار که راضی به انتشار نام خود نبودند در خصوص شهید شهریار گفت: شهید شهریاری شخصیتی نبود که درباره اقتدار جمهوری اسلامی مماشات به خرج داده و تردید بورزد. ایشان خواهان این بود که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت همه‌جانبه جهانی باشد و در تمامی ابعاد پیشرفت کند. اهل مماشات و باج دادن به آمریکایی‌ها نبود.

وی گفت: دکتر شهریاری هیچ‌وقت موافق برجام نبود چرا که برجام جنازه‌ای متفعنی است که عقلای کشور هر چه زودتر باید آن را دفن کنند. اگر شهید شهریاری در حال حاضر حضور داشت نه‌تنها راضی به برجام نمی‌شد بلکه هرچه زودتر در برابر آن مقابله می‌کرد.

خون های شهدای هسته ای هنوز هم این را نشان می دهند که انرژی هسته ای حق مسلم ما است زمانی که کنایه تلخ و معنادار رهبرانقلاب در دیدار با نخبگان که فرمودند: "چند سال پیش، نخبگان آمدند در همین حسینیه نمایشگاه زدند، آن وقتی که هنوز انرژی هسته‌ای حق مسلم ما بود!" می شنویم قلب هر آزاده ای را به درد می آید و مطمئن می شود که برجام دستاوردی نداشته و باید شعار انرژی هسته ای حق مسلم ما است با عمل دولتمردان برای بازگشت به فعالیت های اصلی هسته ای که بعد از برجام متوقف شده این شعار مهم محقق شود.

true

true
false
true