×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

ریزش مرگبار آوار یک ساختمان در بلوار شهید صدوقی قم پیکر مادر شهیدان «رستگار مقدم» در قم تشییع شدبالغ بر 36 میلیارد تومان به موسسات و پزشکان بابت تولید نسخه الکترونیک پرداخت شدفرودگاه قم به یک قطب هوایی مؤثر در کشور تبدیل می شودتعطیلی چهارشنبه، ساعات کاری سه‌شنبه کاهش یافت مراسم بزرگداشت شهدای جنگ تحمیلی اخیر برگزار شدتسریعِ در تعیین تکلیف مونوریل قم۴۱ خدمت مختلف در موکب حرم بانوی کرامت قم در عراق به زائرین ارائه می شودآمادگی حرم حضرت معصومه برای اسکان حدود 3 هزار نفر زائر اربعین در قمبرنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه در ایام اربعین اعلام شدکنگره بین المللی شهید سید حسن نصرالله بهار سال آینده در قم برگزار می شودفراخوان جشنواره «۲۵» با تمرکز بر مصرف مسئولانه انرژی به‌ویژه برق منتشر شدگازرسانی به ۳۹ واحد صنعتی و نصب ۲۶۴ علمک در قمقرارگاه مردمی اربعین آماده پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعینی در قمرئیس دیوان عالی کشور: استان‌های قم و سمنان منتخب تجمیع پرونده‌ها شدندتوقیف خودرو با خلافی ۶۶ میلیونی در قمگرمخانه بزرگ قم تا پایان شهریور به بهره‌برداری می رسد اصلاح مقررات ملی ساختمان برای مدیریت مصرف آب ضروری استیک‌هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت قم ایجاد می‌شودقم نایب‌قهرمان ورزش زورخانه‌ای ایران شد
معاون آموزشی وزیر علوم در جمع اساتید دانشگاه قم خبرداد:
true
ارتقاء مهارت‌های اجتماعی دانشجویان
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقا مهارت‌های اجتماعی دانشجویان است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛مجتبی شریعتی نیاسر شامگاه امروز در نشست با اساتید دانشگاه قم عنوان کرد: باید در فضای امید زندگی کنیم و با تلاش و کوشش اساتید و جوانان، به آینده امیدوار باشیم و قطعا به توفیقات خوبی خواهیم رسید.

وی افزود: شرایط امروز کشور به مراتب متفاوت تر از شرایط قبل از انقلاب است، اوایل انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی کشور ۱۷۵ هزار نفر بود و اکنون به ۴میلیون نفر سیده است؛ همچنین ۳ هزار هیئت علمی در قبل از انقلاب مشغول فعالیت بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۸۳ هزار نفر رسیده است.

معاون وزیر علوم بیان کرد: امروز بیش از ۲ هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست؛ در گذشته امکان تحصیل در مقاطع بالاتر وجود نداشت ولی اکنون این فضا مهیا شده است و اگر فضای سیاسی مناسب بود، جوانان بسیاری از کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران مراجعه می‌کردند، البته در حال حاضر نیز جوانان کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب موضوع نوآوری و مباحث بین رشته‌ای محلی از اعراب نداشت ولی اکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این مباحث کسب شده است و این باعث افتخار کشور است.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: البته باید توجه داشت که افزایش دانشجو و مراکز علمی باید در جهت حفظ استانداردها و رفع مشکلات جامعه باشد؛ در حوزه توسعه کمی اقدمات خوبی صورت گرفته است ولی در بحث کیفی و انطباق علم با نیازهای جامعه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت شایسته عمل کنیم.

وی اضافه کرد: نبود آمایش آموزش عالی خلأیی بود که حس می‌شد که در این دوره از دولت، این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و اجرایی می‌شود که این موضوع بسیار با اهمیت است؛ قبلا تمام مراکز علمی این تصور را داشتند که باید به صورت جامع عمل کنند که این یک اشتباه بزرگ بود و باعث ضربه زدن به بخش آموزش کشور می‌شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: باید توجه به ماموریت گرایی دانشگاه‌ها انجام پذیرد و این موضوع در طرح آمایش آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی گفت: کمی گرایی باعث افزایش مراکز آموزش عالی شده است ولی تعداد بسیار زیادی از این مراکز، استانداردهای لازم را ندارند و باید این مراکز ساماندهی شوند و البته این ساماندهی به معنی جمع آوری نیست و در صدد کیفی سازی مراکز هستیم.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: ظرفیت حوزه علوم پایه مغفول مانده است، علوم پایه مانند جاده‌ای برای حرکت علوم نوین دیگر است و اگر در حوزه علوم پایه خوب عمل نکرده باشیم، در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم شد و بر همین اساس برای توجه به علوم پایه بودجه خاصی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: مهارت افزایی لزوما مهارت‌های تخصصی نیست و جوان تحصیل کرده کشور باید مهارت‌های اجتماعی را فرا بگیرد و یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقا مهارت‌های اجتماعی دانشجویان است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: این دور از انتظار است که جوانان پس از فارغ التحصیلی نتوانند با بازار کار و بدنه اجتماع ارتباط بگیرد و باید با برنامه ریزی درست، این مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه قم به عنوان دانشگاه محوری استان قم است و انتظارات بسیاری از این دانشگاه وجود دارد و امیدوارم شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش دانشگاه قم باشیم.

پایان پیام

true

true
false
true