×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

پیوند 43 زوج دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قمبرپایی جشنواره مسابقات بومی محلی دختران و مادران در قمپایان کار همایش دو روزه یکصدمین سال بازتأسیس حوزه علمیه قمجامعه مدرسین تمام ظرفیت‌ها را برای تحقق منشور رهبر معظم انقلاب بسیج می‌کندتحقق حوزه‌ تمدن‌ساز با تربیت «مجاهد فرهنگیِ مهذّب» و «نوآور»برق هسته‌ای نیاز واقعی کشور است و باید با قاطعیت از آن دفاع کنیمعطرافشانی حرم امامزاده علی بن جعفر(ع) و شهدای گرانقدر دفاع مقدس تولد یک هزار و 928 نوزاد در بیمارستان امام رضا علیه السلام قم۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در قم با کمک موقوفات آزاد شدندقم در لیست ۱۵ استان با بیشترین سهم در تصادفات معابر شهری آیین بازگشایی کارخانه تولید موتورسیکلت تند شهاب برگزار شدافتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۲۵ کیلوواتی در قم توسعه همکاری‌های آموزشی ایران و عراق با محوریت تبادل فرهنگی و تربیتیاستان قم نماد پیشرفت و مقاومت در برابر تحریم‌هاست پلیس راهور استان قم ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کردپنج‌شنبه ۱۴۰۴/۰۲/۱۸ تمامی واحدهای قضائی استان و سازمان‌های تابعه تعطیل استنیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلو واتی شهید رئیسی در قم افتتاح شدتعطیلی پنج شنبه ها و تغییر ساعت کار اداری در استان قمنشست هم‌اندیشی فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب در قم برگزار می‌شوداستاندارد سنجی بیش از ۱۶۰۰ مورد تجهیزات اندازه گیری شرکت گاز استان قم
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم خبرداد:
true
بهره برداری از طرح ایمن سازی پل آزاد راه قم–تهران
اکبر نوروزپور هدف از اجرای طرح فوق را ارتقا سطح خدمات و صیانت از ابنیه فنی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  گفت: پل سنجر که در لاین غربی آزاد راه قم - تهران، ورودی میدان ۷۲ تَن شهر قم واقع شده، به دلیل ترافیک ترکیبی و چشمگیر، در زمره ابنیه جاده‌ای استان است که صیانت و ارتقا ایمنی آن هماره در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

نوروزپور در توضیحی تکمیلی در خصوص موقعیت و ویژگی‌های فنی پل سنجر گفت: به دلیل موقعیت ایستایی این پل که در حدفاصل عوارضی‌های دو آزادراه قم - تهران و قم - کاشان واقع شده، ضمن هدایت ترافیک دو آزاد راه به شهر قم، به عنوان تقسیم کننده ترافیک ترکیبی برونشهری نیز ایفای نقش می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  گفت: با توجه به ترافیک ترکیبی این پل، که غالبا شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین است، شاهد پدیده جمع شدن آسفالت به دلیل ترمز‌های مکرر خودروها، دررویه راه بودیم.

نوروزپور در ادامه به مهمترین اقدام‌های صورت گرفته جهت تعمیر و ایمن‌سازی پل سنجر اشاره کرد و گفت: به منظور تثبیت بسترو جلوگیری از فرآیند فتیله شدن سطح آسفالتی پل، به لایه برداری و تراش آسفالت به ضخامت ۲۰ سانتی متر اقدام شد.

معاون راهداری قم گفت: پس از لایه برداری و تراش آسفالت به آرماتور بندی و بتُن ریزی به عمق ۲۰ سانتی متر در محل اقدام به عمل آمد.

نوروزپور از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در راستای طرح تعمیر و ایمن‌سازی پل سنجر به اجرای حفاظ تک شیب بتنی مسلح در محل اشاره کرد وگفت: به دلیل حجم ترافیک، که احتمال انحراف و سقوط خودرو به سطح یک تقاطع را دوچندان کرده، به اجرای حفاظ بتُنی تک شیب مسلح در هر دو لاین پل اقدام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم درزگیری با استفاده از قیر پلمیری را در زمره دیگر اقدام‌ها فنی این طرح دانست و گفت: به دلیل آنکه بتن ریزی در قالب قطعه‌های مجزا اجرا و این مهم موجب ایجاد فاصله واصطلاحا درز می‌شود با استفاده از قیر پلمیری به درزگیری اقدام می‌شود.

نوروزپور طول مسیر اجرایی طرح تعمیر و ایمن‌سازی پل سنجر را ۱۰۶ متر و عرض آن را ۱۰.۵ متر عنوان کرد و گفت: همچنین در راستای اجرای این پروژه به اصلاح چهار درز انبساط در طرفین پل نیز اقدام به عمل آمد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  گفت: به منظور جلوگیری از پدیده فتیله شدن آسفالت، از بتن مسلح به عنوان رویه نهایی سطح سواره رو پل سنجر استفاده شده‌است.
پایان پیام

true

true
false
true