×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
اخبار کوتاهی از شهرداری قم؛
true
قائم‌مقام شهردار قم گفت:ساماندهی میدان شهید مطهری در دستورکار شهرداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابراهیم معتمدی یکی از پروژه‌های ویژه سال ۹۸ شهرداری را ساماندهی میدان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: این پروژه شامل توافق‌نامه‌ای بین شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که قرار است در سال ۹۸ آغاز شود.

وی با اشاره به جزئیات توافق در خصوص میدان شهید مطهری گفت: این میدان یک شاهراه و محور در مرکز شهر است که با افتتاح فاز اول مترو وضعیت آن سخت تر خواهد شد. ضمن اینکه این منطقه در مرکز شهر و در مجاورت حرم مطهر وضعیت و سیمای خوبی هم ندارد. معتمدی با تاکید بر اینکه بخش عمده مالکیت این محور بر عهده آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: تفاهم‌نامه خوبی پس از رفت و آمدهای مکرر و بررسی‌ها و کارشناسی‌های مفصل بین شهرداری و آستان مقدس منعقد شده و پیگیری مساله بر عهده سازمان میادین و سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم گذاشته شده است. وی خاطرنشان کرد: این پروژه می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر باشد؛ با همتی که در سازمان میادین هست و پشتیبانی سازمان بهسازی و شکل‌گیری فعل خواستن در مجموعه آستان مقدس نوید نتیجه مطلوبی در آینده در خصوص این پروژه می‌رود.

فاز آزمایشی سامانه تعاملی شامخ امسال راه‌اندازی می‌شود

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم گفت: امسال فاز آزمایشی سامانه تعاملی شامخ راه‌اندازی خواهد شد و به مرور خدمات آن توسعه خواهد یافت.

همایون یزدان‌پناه یک حرکت کاربردی و مهم در ستاد شهر هوشمند را راه اندازی سامانه شامخ به عنوان شبکه ارتباط الکترونیکی خدمات شهر دانست و گفت: هر شهروندی که در این سامانه ثبت نام می‌کند وارد شبکه تعاملی با دستگاه‌های شهر می‌شوند و با این عضویت اطلاعات مکانی هر شهروند مشخص شده و اگر شهرداری با مردم آن منطقه نیاز به ارتباط داشته باشد یا بالعکس پیغام‌ها رد و بدل می‌شود. وی ادامه داد: در حال حاضر کار شهرداری از طریق روابط عمومی و با استفاده از ابزار تبلیغاتی گاها صورت می‌گیرد اما با این سامانه به عنوان مثال اگر قرار است در یک منطقه روکش آسفالت انجام شود روی تلفن همراه شهروندان آن منطقه که در سامانه عضو هستند اطلاع‌رسانی می‌شود. یزدان‌پناه کارایی دیگر سامانه شامخ را ارائه خدمات گسترده الکترونیک عنوان و تصریح کرد: این سامانه مثل برخی شبکه‌های اجتماعی خدمات الکترونیک شهری همچون پرداخت عوارض، پرداخت هزینه‌بها و غیره را ارائه خواهد کرد و تبدیل به شهر مجازی هوشمند قم خواهد شد. وی گفت: حتی پیش‌بینی شده بخش خصوصی و نهادهای خدمات رسان دیگر شهر نیز در این فضا حضور داشته باشند و این فضا فرصتی خواهد شد که بازدهی بالاتری با کاهش هزینه‌های چاپ، کاغذ و غیره داشته باشیم. یزدان‌پناه تصریح کرد: این سامانه قابلیت بازخوردگیری و گزارش گیری نیز دارد و می‌توان با این کار اطلاعات بسیار مطلوبی برای تصمیم‌گیری مدیران را به دست آورد. رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با تاکید بر اینکه با این کار به سمتی می‌رویم که مدیریت شهر هوشمند شود گفت: با استفاده از این شبکه تخصصی خدمات الکترونیکی شهر هدف قم هوشمند را پیگیری خواهیم کرد. وی تصریح کرد: امسال فاز آزمایشی این سامانه راه‌اندازی خواهد شد و به مرور خدمات آن توسعه خواهد یافت.

طرح قم‌کارت در قالب حساب الکترونیکی شهروندی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم با اشاره به طرح قم کارت گفت: زیرساختی در حال تامین در شهرداری است تا هر شهروند حساب الکترونیکی در شهرداری داشته باشد و از آن طریق تمام هزینه‌های فعالیت‌های مرتبط با شهرداری را پرداخت کند.

کوروش محمدحسینی با اشاره به آخرین وضعیت طرح قم کارت اظهار کرد: این طرح یکی از دستورات شهردار قم است؛ قم کارت واژه اختصاری برای موضوع حساب شهروندی است. وی با بیان اینکه شهروندان تراکنش مالی متعدد و زیادی با مجموعه شهرداری دارند تصریح کرد: عمده این تراکنش‌ها در حوزه پرداخت‌های خرد خصوصا در حمل و نقل عمومی است؛ پرداخت عوارض سالیانه خودرو، نوسازی و غیره نیز از این جمله است که برخی روزمره بوده و برخی سالیانه است. رئیس سازمان فاوا شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این بخش باید تسهیل خدمات رسانی صورت گیرد گفت: زیرساختی در حال تامین در شهرداری است تا هر شهروند حساب الکترونیکی در شهرداری داشته باشد و از آن طریق تمام هزینه‌های فعالیت‌های مرتبط با شهرداری را پرداخت کند. وی گفت: حسب نظر شهردار قم قرار است آیتم‌های تشویقی نیز برای این طرح در نظر گرفته شود تا شهروندانی که از شیوه‌های الکترونیکی برای ارتباط با شهرداری استفاده می‌کنند بتوانند از تشویقات و تخفیفات بهره‌مند شوند. محمدحسینی بیان کرد: همین‌که این جریان نقدینگی تسهیل شده و مردم بتوانند راحت‌تر پرداخت‌ها را انجام دهند مساله مهمی است. داشبوردی هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مدیریت حساب الکترونیکی هم خواهند داشت. وی ادامه داد: به عنوان مثال بحث پارکومتر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و تلاش داریم این طرح را لینک کرده و با یک نرم‌افزار با گوشی موبایل بحث پرداخت به راحتی انجام شود. محمدحسینی اذعان کرد: تلاش ما بر این است که در نیمه نخست سال این طرح به سرانجام رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

نرخ مصوب ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم در سال ۱۳۹۸ اعلام شد

مصوبه شورای اسلامی شهر قم نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس های درون شهری از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۸ را مشخص کرد.

عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اعلام خبر ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر قم در خصوص نرخ کرایه اتوبوس و مینی بوس های درون شهری و ناوگان تحت نظارت شهرداری قم در سال ۱۳۹۸، افزایش امسال را حداکثر ۲۰ درصد دانست و افزود: در اکثر خطوط ناوگان اتوبوسرانی شاهد افزایش بیست درصدی و در برخی از خطوط کمتر از این افزایش داشته ایم. وی نرخ کرایه اتوبوس در خطوط ۱۶ گانه که شامل مسیرهای اصلی تردد شهروندان می باشد را ۵۲۸۰ ریال با استفاده از کارت بلیط و قیمت نقدی آن را ۸۵۰۰ ریال اعلام کرد. ذاکریان افزود: نرخ جدید کرایه اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی از ابتدای خرداد ماه اجرایی خواهد شد و کرایه در مسیرهای پارکسوار شمالی ، دانشگاه پیام نور و شهاب دانش پردیسان ، دانشگاه حضرت معصومه (س) ، شهرک شکوهیه، ورزشگاه یادگار امام (ره) ، و ایستگاه محمدیه نیز به طور میانگین نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته اند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: نرخ کرایه مینی بوس های برون شهری تحت نظارت شهرداری قم نیز افزایش یافته و در خصوص نرخ ها به صورت فراگیر و قابل روئیت شهروندان به اطلاع عموم خواهد رسید. ذاکریان در پایان از شهروندان خواست تا با استفاده از کارت بلیط ضمن سرعت بخشی به ارائه خدمات شهرداری قم ، از یارانه های اختصاص یافته در این خصوص بهره مند شوند.

آغاز توزیع قبوض عوارض نوسازی و پسماند در سطح منطقه۲

شهردار منطقه ۲ از آغاز توزیع قبوض عوارض شهری خبر داد و گفت: به منظور مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض شهری، توزیع قبوض پایدار سال ۱۳۹۸ آغاز شده است. رضا رحیمی افزود: هدف از توزیع قبوض عوارض پایدار (عوارض نوسازی، بهای خدمات مدیریت پسماند) به جهت برخورداری از تخفیف ۳۰ درصدی تا پایان خرداد و در راستای تحقق درآمدهای پایدار، به منظور مشارکت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض، ذکر کرد. وی یاد آور شد: انتظار می‌رود که شهروندان، شهرداری منطقه ۲ را در اجرای پروژه‌های شهری در بخش‌های مختلف بیش از گذشته یاری کنند؛ چرا که طبق قانون شهرداری‌ها خودکفا هستند و درآمدها و هزینه‌های شهری از شهروندان وصول می‌شود که این اقدام می‌تواند کمکی برای گسترش و توسعه منابع درآمدی پایدار برای شهر باشد تا بتوان خدمات مطلوب‌تری ارائه کرد. رحیمی خاطر نشان کرد: که مطابق ماده‌١٠ قانون عوارض و نوسازی، شهرداری می‌تواند به مودیانی که ظرف مدت تعیین شده عوارض متعلق به هر ملک را بپردازند، ١٠درصد عوارض همان سال را به عنوان جایزه منظور و کسر نماید که این قانون در حال حاضر در قبوض صادره اجرایی شده و علاوه ‌بر آن برخی مشوق‌های دیگر نیز از‌جمله بخشودگی ۳۰ درصدی تا پایان خرداد و ۱۵ درصدی تا پایان شهریور بخشی از عوارض مدیریت پسماند طبق مصوبه شورای اسلامی شهر برای شهروندان از جمله این اقدامات بوده است.

مصورسازی بعثت پیامبر اعظم (ص) با نقش و رنگ اصیل ایرانی/زیباسازی دیواره های زیرگذر بعثت با اجرای طرح کاشی شکسته

پروژه نقش برجسته زیرگذر بعثت روایت گر بعثت پیامبر اسلام با نقش و نگار ایرانی در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با اعلام خبر اجرای طرح کاشی شکسته زیر گذر بعثت بیان داشت: به منظور زیباسازی دیواره غربی زیرگذر بعثت عملیات اجرا و نصب کاشی شکسته در دیواره های زیرگذر از امسال آغاز شده است. وی در ادامه با بیان اینکه پروسه طراحی این پروژه طی چندین ماه صورت گرفته و در نهایت طراحی آن به یکی از هنرمندان شاخص استان قم سپرده شد گفت: زیرگذر بعثت با مساحت تقریبی ۴۰۰ مترمربع در یک جداره از تقاطع غیر همسطح بلوار بسیج و بلوار پیامبر اعظم (ص) واقع می باشد، که با توجه به موقعیت مکانی و تردد بالای همشهریان و زائران در اولویت پروژه های سازمان زیباسازی شهرداری قم قرار دارد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه طرح اولیه در چندین مرحله آماده گردیده است افزود: طرح نهایی در کمیته هنری سازمان متشکل از اساتید هنرهای تجسمی استان مورد بررسی و در نهایت تایید نهایی قرار گرفت و طرح تایید شده بر اساس نام زیرگذر به روایت مبعوث شدن پیامبراعظم (ص) با هدف اشاعه وحدت اسلامی اشاره می کند، که در چند نقطه از طرح به اتفاقات مهم این واقعه پرداخته شده است موسوی منش گفت: یکتا پرستی پیامبر اعظم (ص) قبل از واقعه بعثت ، ابلاغ وحی توسط حضرت جبرائیل(س)و نزول قرآن بر حضرت محمد(ص) از مواردی است که در این طرح به آنها اشاره شده و این طرح با متریال کاشی شکسته با متراژ تقریبی ۴۰۰ متر مربع در یکی از جداره ها در ترکیب با جداره های بتنی زیرگذر اجرا می گردد ، تا ضمن رعایت موارد زیبایی شناسی آن در هزینه ها نیز صرفه جویی لازم صورت پذیرد. این پروژه از ابتدای سال ۹۸ آغاز گردیده که فاز اول آن در سال جاری به متراژ ۲۰۰مترمربع در یک سمت جداره به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام

true

true
false
true