×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیرعامل هلال احمر استان :قم سومین استان کشور در کمک رسانی سیل زدگان بود
true
تجلیل از اعضای شرکت کننده در خدمات رسانی سیل های اخیر در قم
شامگاه یکشنبه آیین شکرانه خدمت با حضور استانداری و جمعی از مسئولان و 500 تن از خیرین، امدادگران، جوانان و داوطلبان به همت جمعیت هلال احمر استان قم و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه در سالن همایش های امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛د در این مراسم استاندار قم، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم و مدیران عامل جمعیت هلال احمر قم ولرستان به ایراد سخن پرداختند.

*ضرورت تدوین و مستند سازی تجربیات مدیریت بحران در سیلاب ها

استاندار قم با اشاره به ضرورت تدوین و مستند سازی تجربیات مدیریت بحران در سیلاب ها اظهار کرد: مشارکت مردم و دستگاه های دولتی قم در کمک به استانهای سیل زده نیز چشمگیر بود.

 دکتر بهرام سرمست استاندار قم در آیین شکرانه خدمت، تجلیل از دستگاه های دولتی و تشکل های مردمی فعال در کمک به استان های سیل زده کشور، اظهار کرد: اقشار و گروه های مختلف، فرای وظایف سازمانی و با همدلی برای امداد به سیل زدگان حاضر شدند.

وی با بیان نقش تاثیر گذار هلال احمر و خیرین و ستاد های مردمی در انجام این حرکت عظیم، افزود: مردم همواره ثابت کرده اند برای کمک رسانی به هموطنان خود آماده اند.

سرمست با اشاره به بستر وقوع بلایای طبیعی و انسانی در کشور، ادامه داد: ایران طی سالیان متمادی با بحران درگیر بوده است و در این راه همدلی و تعامل همه نیروها منجر به گذر از بحران ها شده است.

وی برنامه ریزی و آمادگی همه جانبه را در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل و زلزله ضروری دانست و تصریح کرد: دستگاههای مرتبط موظف به تدوین و مستند سازی اقدامات صورت گرفته مدیریت بحران در سیلاب ها هستند.

وی وحدت و همراهی دستگاه های امدادی خدماتی و ستاد مدیریت بحران استان و نیز گروه های مردمی را قابل قبول خواند و ابراز کرد: خوشبختانه در قم شاهد دوران طلایی همدلی بین گروه های مختلف هستیم و با تعامل همه بخش ها، هم در جلوگیری از خسارات سیلاب در قم کارآمد بودیم و هم توانستیم به سایر استان های سیل زده یاری رسانیم.

*هلال احمر شکوه خدمت و ایثار را در حادثه سیل به نمایش گذاشت

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم نیز گفت: هلال احمر شکوه خدمت و ایثار و جانفشانی را در حادثه سیل به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل های اخیر کشور عنوان کرد:تلاش های جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و نیروهای مردمی جای تقدیر دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم افزود: هلال احمر شکوه خدمت و ایثار را در حادثه سیل به نمایش گذاشت. وی اظهار کرد: نجات انسان ها بسیار با ارزش است و زبان از تلاش های هلال احمر و ایثارشان قاصر است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری بیان کرد: اداره اوقاف به نمایندگی از کسانی که در ماجرای سیل خدمت کردند به میدان آمد؛ واقفینی که سالیان دور دارایی های خود را وقف کردند که در شرایطی از همت بلند آن ها استفاده شود، آنها نیز در کمک رسانی ها سهیم بودند هر چند حضور نداشتند.

وی گفت: در سیل استان خوزستان و لرستان گوشه ای کوچک از کارهای واقفین در قالب یک کاروان اجناس مورد نیاز به وسیله خدمتگزاران در بقاع متبرکه ارسال شد و هدایا به نیابت از واقفین تقدیم شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم اظهار کرد: همچنین موکبی به وسیله خدمت گزاران به مدت دو هفته حضوری جدی در منطقه داشتند و بخشی از نیازمندی ها تامین کردند.

وی تصریح کرد: جلوه شکوه و عظمت همراهی و همدلی و وحدت و ایثار و انسجام و گذشت مردم ایران را در حادثه سیل دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت:مردم ایران از سراسر کشور در این حماسه حضور داشتند و نشان دادند کشور آماده رویا رویی با حوادث است هر چند استکبار در این حوادث خوی ددمنشانه را نشان دادند.

وی بیان کرد: مردم ثابت کردند می توانیم روی پای خود بایستیم،مردم ایران به ویژه نیروهای هلال احمر رادمردی و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و نشان داد قادر است در برابر مشکلات بایستد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم عنوان کرد:امید است برکات الهی شامل حال ما شد ،نزول باران اگر چه کمبود آب را در کشور برطرف کرد اما در غم عزیزان سوگوار شدیم.

وی گفت: ما بهترین ملت را داریم که در صیانت از ارزشهای اسلامی ایستاده اند و الگوی جهان هستند و رهبری بی همتا در جهان اسلام داریم.

*استان قم در کمک به سیل زدگان در رتبه سوم کشوری قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز گفت: استان قم در کمک به سیل زدگان با توجه به حضور جمعیت هلال احمر و مشارکت های مردمی،در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

 دکتر محمد گل فشان در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل های اخیر کشور با قدردانی از تلاش های جمعیت هلال احمر استان قم گفت: امسال نوروز را با برنامه ریزی آغاز کردیم و به اتمام رساند و با وجود سیل، با توجه به حضور نیروهای توانمند به خدمات پرداختیم و این ظرفیت ها موجب شد کمبودی احساس نکنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود:نیروهای توانمند و مدیریت خوبی را در استان لرستان و خوزستان و گلستان شاهد بودیم، باید تاب آوری را در هلال احمر تمرین می کنیم تا در بحران ها حضوری موثر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امسال نیروهای عزیز جمعیت،حضوری جدی در طرح های نوروزی و نیمه شعبان و بزرگداشت مقام حضرت خدیجه(س) با حضور 1000 نفر از مدد جویان و خیرین و سخنرانی آیت الله اعرافی داشتند.

گل فشان عنوان کرد: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی قرار است طرح کنترل فشار خون بعد از پایان ماه رمضان آغاز شود، فعالیت های گوناگون جمعیت و خیرخواهانه برای همه شناخته شده است.

وی گفت: جمع آوری کمک های مردمی از استان قم واقعا با ارزش و ستودنی بود تا جایی که استان قم در کمک به سیل زدگان با توجه به حضور جمعیت هلال احمر و مشارکت های مردمی،در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد:این کمک ها از طریق هلال احمر به منطقه گسیل شد،حضور مردم و خیرین بار سنگین را از دوش دولت برداشت و موجب می شود مردم زوتر به آرامش برگردند.

وی اظهار کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه با مشارکت های حضوری و کمک های نقدی و غیرنقدی بسیار اثرگذار بود و با هماهنگی جمعیت هلال احمر قم اعزام ها انجام شد.

گل فشان افزود: در سالروز میلاد امام حسن مجتبی در نیمه رمضان،مرکز خانه هلال مرکز خدمات حوزه علمیه قم افتتاح می شود تا به ارائه خدمات و هماهنگی بیشتری با حوزه علمیه دست یابیم.

وی گفت: اوقاف همراهی خوبی در ارائه خدمات داشته اند که جای تقدیر دارد همچنین مسئولان استانی و استاندار قم کمک های زیادی در اعزام ها و هماهنگی ها برای مردم داشته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد:مجمع خیرین و هلال احمر کانکس های جدید را تهیه و به منطقه اعزام می کنند این کانکس ها قابلیت های زیادی دارد و با هر کامیون بیش از 20 کانکس ارسال می شود، قرار است با مشارکت خیرین،این کانکس ها خریداری و دپو شود.

وی تصریح کرد: حمایت نمایندگان مجلس و حضور خیرین اهمیت زیادی در این طرح داشت و امید است این کار به عنوان کاری پایلوت از سوی قم اتفاق بیفتد.

*قم همواره جز استان های برتر در حماسه ای بزرگ مشارکت و حمایت از سیل زدگان بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان نیز گفت: جمعیت هلال احمر قم به همراه طلاب و نیروها،مشارکت خوبی در حمایت از سیل زدگان داشتند.

 صارم رضایی در آئین شکرانه خدمت ویژه تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان و خیرین قم در سیل های اخیر کشور عنوان کرد: از جمعیت هلال احمر قم، مجمع خیرین و طلاب و مرکز خدمات حوزه های علمیه تقدیر می کنیم.

وی افزود: جمعیت هلال احمر قم به همراه طلاب و نیروها،مشارکت خوبی در حمایت از سیل زدگان داشتند. رضایی بیان کرد:کمک ها همچنان ادامه دارد و بنده در اولین تجربه استانی،همراهی همه روحانیون و نیروها را شاهد بودم.

وی اظهار کرد :واقعا در کمک رسانی ها، حماسه ای بزرگ و دوست داشتنی را در کنار مردم سیل زده شاهد بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان با ارائه گزارشی از سیل اخیر در لرستان عنوان کرد: در این سیل،11 شهرستان درگیر و 1045 روستا درگیر سیل شد و بی نظیر ترین سیل در 1000 سال قبل را شاهد بودیم.

وی گفت:بیش از 127 هزار نفر در سیل آسیب دیدند و خیلی از روستاها تخریب شد و آسیب دید و ارتباط ها قطع شد تا جایی که تا دو روز از این روستاها خبر نداشتیم و تلخ ترین روزها را سپری کردیم.

رضایی عنوان کرد: از طرف مسئولان لرستان از استاندار قم و مدیران و دست اندرکاران جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاهها تقدیر می کنیم واقعا بی نظیر ترین اقدامات با حضور پرسنل جمعیت هلال احمر قم رقم خورد و این حماسه همچون اقدامات در زلزله کرمانشاه تکرار شد،واقعا حضور جمعیت هلال احمر قم در کنار نیروها ارزشمند است.

وی گفت: در ایام نوروز، هشدارهای هواشناسی اعلام و برنامه ریزی ها انجام شد و هشدارها ارائه شد و این ها موجب شد کمترین تلفات را در سیل پلدختر شاهد بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان تصریح کرد: در این حادثه 11 استان مشارکت خوبی داشتند و قم همواره جز استان های برتر بود و در گل و لای روبی و اجرای اجرای طرح سحر در حمایت های روانی و بازی های کودکانه حضوری موثر داشت.

یادآور می شود؛ در پایان این مراسم از جمعی از فعالان اقتصادی، خیرین و همچنین شماری از کارکنان، امدادگران و داوطلبان و جوانانی که در این ایام به مردم آسیب دیده از سیل خدماتی ارائه کرده اند به نمایندگی از همه نیروها با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

پایان پیام

true

true
false
true