×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
موفقیت روابط عمومی ها در گرو دانایی و آگاهی است
مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور استاندار و شهردار قم و جمعی از مسؤولان و مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌ها به همت حرم مطهر ، شهرداری و استانداری قم ، در حرم حضرت معصومه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ دکتر بهرام سرمست استاندار قم در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور مدیران و کارکنان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی جغرافیای روابط عمومی را در عصر ارتباطات دانست و گفت: عصر ارتباطات به دنبال عصر اطلاعات تبلور می یابد.

استاندار قم ویژگی عصر اطلاعات را در ابهام دانست و افزود: امروزه وارد عصر ارتباطات شده ایم و انفجار اطلاعات رخ داده است.

وی با بیان اینکه در گذشته تلاش مدیران برای حفظ اطلاعات بود ادامه داد: در شرایط حاضر مهارت های ارتباطی و برقراری ارتباط دوسویه با مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مقام عالی دولت در استان مجاورت مسئولان روابط عمومی با اطلاعات را در راستای برقراری ارتباط ضروری دانست و تصریح کرد: موفقیت روابط عمومی ها در گرو دانایی و آگاهی است.

وی گفت: سازمانها در صورتی موفق خواهند بود که در تولید محتوا و گردش اطلاعات سهم داشته باشند.

سرمست خاطرنشان کرد: در گردش اطلاعات نیز بایستی هوشمندانه رفتار کنیم و اطلاعاتی مفید را در اختیار مردم قرار دهیم.

استاندار قم در پایان تعامل سازنده روابط عمومی ها با رسانه ها و مطبوعات را ضروری خواند و تصریح کرد: مدیران روابط عمومی باید از ظرفیت عظیم رسانه ها برای پیشبرد اهداف سازمانی و برنامه های دولت و نظام استفاده کنند.

شهردار قم:روابط عمومی یک علم، یک فن و یک‌ هنر است

شهردار قم کار اصلی روابط عمومی را اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی یک علم، یک فن و یک‌ هنر است و گاهی به جای مغز، دست و پا عمل می‌کند.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم روز روابط عمومی با قرائت آیه آخر سوره آل عمران گفت: چند مورد در این آیه مطرح می‌شود کلمه «اصبروا» یعنی در مقابل مشکلات شکیبا باشید که در پاره ای از موارد به خود انسان و نفس اماره نیز بر می‌گردد.

وی افزود: کلمه «صابروا» به معنای شکیبایی در مقابل خطراتی است که از بیرون با آن مواجه هستیم و کلمه «رابطوا» نیز به عنوان مرزبانی، حفظ و حراست مطرح شده است؛ حراست از تهاجمات فرهنگی، اقتصادی و نظامی و ریشه روابط عمومی نیز به همین قضیه بر می‌گردد.

شهردار قم در مورد اهمیت روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها مثل گلبول‌های قرمز و سفید هستند؛ مثل گلبول‌های قرمز به بدن شادابی می‌بخشند و مثل گلبول‌های سفید در برابر تهاجم‌ها از بدن مراقبت می‌کنند.

سقائیان نژاد کار اصلی روابط عمومی را اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی یک علم، یک فن و یک‌ هنر است اما متاسفانه امروزه هدایت مازاد هر مجموعه به سمت روابط عمومی سوق پیدا می‌کند یا در بودجه رسانی آخرین قسمتی که بودجه به آن تعلق می‌گیرد روابط عمومی است در حالی که روابط عمومی گاهی به جای مغز، دست و پا عمل می‌کند و تا این حد اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: اهمیت روابط عمومی‌های استان تا این حد است که با کمک هم باید در داخل استان ایجاد نشاط و از بیرون نیز استان را از هر گونه خطر محافظت کنند؛ امیدوارم این نشست بتواند ما را نسبت به وظایفی که داریم مطلع و با همدلی یکدیگر بتوانیم در مقابل هر گونه خطر و تهدیدی ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام مهدی احمدی نیز در این مراسم با بیان اینکه روابط عمومی‌ها وظیفه انعکاس و تبیین اخبار، اهداف و رسالت‌های هر سازمانی را نسبت به مردم بر عهده دارند، گفت: روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنند به انتقادات و سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و از کیان سازمانشان محافظت کنند. معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مهم ترین ابزار روابط عمومی‌ها را رسانه عنوان کرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم از ابتدای تاریخ، هر ملت و مجموعه ای که حرفی برای گفتن دارد متوسل به روابط عمومی شده است و فرقی نمی کند سازمان حق باشد یا ناحق. احمدی افزود: هر مجموعه ای تلاش می‌کند افکار خودش را در افکار عمومی تبیین کند و این رسالت روابط عمومی است، بنابراین روابط عمومی یک هنر و فن است که یادگیری و استفاده از آن در جبهه حق ضرورتی غیرقابل انکار دارد.

امروز در دنیا شاهد تقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جبهه حق و باطل هستیم

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: امروز در دنیا شاهد تقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جبهه حق و باطل هستیم بنابراین وظیفه روابط عمومی جبهه حق بسیار مهم تلقی می‌شود چرا که افکار عمومی را برای پذیرش راستی‌ها و حقایق آماده می‌کند.

حجت الاسلام مهدی احمدی در مراسم روز روابط عمومی که در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه (س) به همت حرم مطهر،شهرداری و استانداری برگزار شد اظهار کرد: روابط عمومی‌ها وظیفه انعکاس و تبیین اخبار، اهداف و رسالت‌های هر سازمانی را نسبت به مردم بر عهده دارند.

وی همچنین افکار سنجی و ارائه مشورت به رئیس و مسئولین هر سازمانی را از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها بر شمرد و گفت: روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنند به انتقادات و سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و از کیان سازمانشان محافظت کنند.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مهم ترین ابزار روابط عمومی‌ها را رسانه عنوان کرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم از ابتدای تاریخ، هر ملت و مجموعه ای که حرفی برای گفتن دارد متوسل به روابط عمومی شده است و فرقی نمی کند سازمان حق باشد یا ناحق.

احمدی افزود: هر مجموعه ای تلاش می‌کند افکار خودش را در افکار عمومی تبیین کند و این رسالت روابط عمومی است، بنابراین روابط عمومی یک هنر و فن است که یادگیری و استفاده از آن در جبهه حق ضرورتی غیرقابل انکار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در زمان قبل از انقلاب قصد فراگیری حرفه روابط عمومی را داشت باید به خارج از کشور می‌رفت یا اگر در داخل کشور قصد آموزش داشت باید از آمریکایی‌ها فرا می‌گرفت و آمریکایی‌ها نیز افراد محدود و مورد نظر خودشان را آموزش می‌دادند.

احمدی از جایگاه ویژه روابط عمومی در تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: پیامبر گرامی (ص)، اهل بیت علیهم السلام و دشمنان آنها از ابزار روابط عمومی استفاده می‌کردند. ارسال نامه‌هایی که از طرف پیامبر (ص) به سه زبان ارسال شد در همین راستا است اگر می‌بینیم معاویه تلاش می‌کند قومیت‌های برخی از لشکریان امام علی (ع) را تحریک کند از همین ابزار استفاده کرده است.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان اظهار کرد: امروز در دنیا شاهد تقابل روابط عمومی‌ها و رسانه‌های جبهه حق و باطل هستیم بنابراین وظیفه روابط عمومی جبهه حق بسیار مهم تلقی می‌شود چرا که افکار عمومی را برای پذیرش راستی‌ها و حقایق آماده می‌کند.

پایان پیام

true

true
false
true