- 9 آذر 1400
- کد خبر 12762
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛متن كامل بخشنامه 11 بندي سيد محمد تقي شاهچراغي استاندار قم بدين شرح است:
مديران محترم دستگاههاي اجرايي استان
سلامٌ عليكم
با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبريمدظله العالي، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران و در راستاي اجراي بخشنامه شماره 82639/2141 مورخ 5/7/1396 هیأت محترم وزیران، بند 8-3 نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد (موضوع مصوبة شمارة 6330/92/206 مورخ 5/4/1392 شورای عالی اداری) و ماده 23 منشور حقوق شهروندي و پيرو بخشنامه هاي شماره 46244/1/62 مورخ 3/9/98 و 65297 مورخ 17/12/99 درخصوص برگزاری ديدار چهره به چهره (ملاقات مردمی) و پاسخگويي برخط (حضور در سامد استان) مديران دستگاههاي اجرايي به منظور ارتباط نزديك و مستمر با مردم، آگاهي از مشكلات ايشان و اهتمام در رفع آنها با ارج نهادن به حقوق شهروندي همراه با تكريم و حفظ كرامت انساني در دستگاههاي تحت مديريت، جهت بهرهگيري كامل از ظرفيتها، افزايش رضايتمندي شهروندان گرامي و يكسان نمودن شيوه برگزاري برنامههاي ديدار چهره به چهره(ملاقات مردمی) در سطح استان، نكات ذيل جهت آگاهي، اهتمام ويژه در رعايت دقيق آنها جهت اجراء و انعكاس به واحدهاي زيرمجموعه ابلاغ ميگردد:
1) مسئولين كليه دستگاهها موظفند شخصاً در روز دوشنبه هر هفته از ساعت 9 الي 12 به عنوان روز ديدار چهره به چهره در محل دفتر خود ملاقات مردمي داشته باشند. (ديدار چهره به چهره به ملاقاتهايي گفته ميشود كه صرفاً جهت حل مشكلات مردمي در مكان و زماني مشخص انجام ميشود. بديهي است شركت و يا سخنراني در مراسمها، مناسبتها، بازديدهاي عمومي و پاسخگويي موردي روزمره به منزله ملاقات عمومي مردمي اين بخشنامه نخواهد بود و از ارايه آمار و مشخصات متقاضيان در ديدارهاي روزانه مسئول دستگاه بعنوان ملاقات مردمي خودداري گردد.)
2) كليه دستگاهها موظفند گزارش مربوط به ديدارهاي چهره به چهره خود را با مشخصات فردي ارباب رجوع (فرد ملاقات شده) برابر جداول ارسالي از سوي ادارهكل مديريت عملكرد ، بازرسي، و امور حقوقي استانداري در پايان هر فصل (يك هفته پس از شروع فصل جديد) با امضاي مسئول دستگاه به آن ادارهكل ارسال نمايند. (لازم به ذكر است راستيآزمايي از گزارش، آمار و ملاقاتهاي صورت گرفته توسط ادارهكل بازرسي استانداري و مركز ارتباطات مردمي رياست جمهوري انجام خواهد شد)
3) با توجه به تهيه گزارش استحضاري براي مقامات عاليرتبه از جمله نهاد رياست جمهوري و وزارت كشور، قبل از تكميل جداول، حتماً گزارش و اطلاعات جداول ارسالي بررسي شده و پس از تاييد صحت آمار، نسبت به ارسال گزارش اقدام گردد. (مسئوليت صحت آمار ارايه شده برعهده شخص مسئول دستگاه ميباشد)
4) رعايت مصوبه شماره 86253/46949 مورخ 27/4/1390 هيأت وزيران درخصوص الزام ارايه خدمات دولتي به متقاضيان منوط به ارايه كارت و شماره ملي الزامي بوده و در تكميل فرمهاي مربوطِ و گزارشها، ارايه كدملي الزامي است. (بهمنظور راستيآزمايي)
5) كليه جداول از جمله جدول نتايج اقدامات انجام شده بر روي موارد مردمي پاسخ داده شده در ديدار چهره به چهره (ملاقات مردمي) و حضور در سامد مديران استان (ارسالي ادارهكل بازرسي استانداري) بايد به صورت دقيق و مشخص تكميل و ارايه گردد. (جداول حتماً به صورت تايپي و خوانا تهيه گردد و از تكميل جداول به صورت دستنويس جداً خودداري شود)
6) با استناد به مواد 20 و 22 منشور حقوق شهروندي، كليه دستگاههاي مورد اشاره موظفند ضمن بررسي سريع موضوعات مطروحه از سوي شهروندان، نتيجه نهايي اقدام به نحو مقتضي و از طريق پيامك، نامه يا تماس تلفني به اطلاع متقاضيان رسانده شود.
7) كليه مديران دستگاهها موظفند در صورت دعوت ادارهكل مديريت عملكرد ، بازرسي، و امور حقوقي استانداري جهت پاسخگويي برخط، در مركز سامد استان (سامانه 111) در زمان مشخص شده شخصاً حضور يافته و به صورت تلفني پاسخگوي شهروندان محترم باشند. (اين امر جهت در دسترس بودن براي شهروندان مقيم شهرستان و جلوگيري از مراجعه حضوري به دستگاه از اهميت بالايي برخوردار است)
8) ادارهكل روابط عمومي استانداري موظف است با هماهنگي اداره كل مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي استانداري و همكاري صداوسيماي استان و دستگاههاي اجرايي استان، نسبت به اطلاعرساني مناسب درخصوص برگزاري برنامههاي ديدار چهره به چهره (ملاقات مردمي) و پاسخگويي برخط (حضور مديران در سامد) از طريق صداوسيماي استان، نشريات و جرايد محلي، پورتال و سايتهاي استانداري و دستگاههاي اجرايي استان، كانالها و فضاي مجازي، نصب بنر و تابلوهاي شهري در ميادين اصلي شهرها و... اقدام نمايد.
9) مسئولين كليه دستگاهها موظفند نسبت به معرفي يك خط تلفن ثابت مشخص بر روي ميز مسئول دستگاه (شخصاً در روز ديدار چهره به چهره پاسخگو باشند) به اداره كل مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي استانداري بهمنظور هماهنگي و انجام برنامههاي موردنظر اقدام نمايند.
10) اداره كل مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي استانداري موظف است با اتخاذ تدابير و راهكارهاي لازم از جمله اعزام گروههاي بازرسي، ارتباط تصويري، تماس تلفني با خط مشخص شده (موضوع بند 10 اين بخشنامه) و ... نسبت به اجراي صحيح فرآيند برگزاري برنامههاي ديدار چهره به چهره (ملاقات مردمي) نظارت نمايند.( با عنايت به اينكه موضوع ملاقاتها توسط دفتر مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي استانداري به صورت محسوس و غير محسوس رصد خواهد شد، هرگونه تغيير و جابجايي در برنامه ملاقات به اطلاع دفتر مذكور رسانده شود.)
11) مسئوليت نظارت بر حُسن اجراي مفاد اين بخشنامه، فرآيندها (اعم از حضور مديران و مسئولين دستگاهها در محل كار در روز ملاقات مردمي، نحوه پذيرش، پاسخگويي، اطلاع رساني و ...)، تهيه گزارش پاياني و جمعبندي برنامههاي ديدار چهره به چهره (ملاقات مردمي) بر عهده مديركل مديريت عملكرد ، بازرسي و امور حقوقي استانداري بوده و همه دستگاهها ملزم به همكاري و پاسخگويي به آن ادارهكل ميباشند.
در پايان ضمن قدرداني از اهتمام مديران محترمي كه توجه لازم را به موضوع معطوف نموده اند، متذكر مي گردد كه مراتب فوق حائز اهميت و لازم الاجرا بوده و در ارزشيابي ساليانه عملكرد مسئولين دستگاهها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
سيد محمد تقي شاهچراغي
استاندار قم
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.