×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به چشم‌انداز این نهاد در دست‌یابی به مرجعیت مسائل زن و خانواده گفت: آماده‌ایم مدیریت پروژه‌های دینی مسائل زن و خانواده را به عهده بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جلسه مشترک با معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی معاونان این مرکز، گفت: در جهت تحقق چشم‌انداز مرجعیت مسائل دینی زن و خانواده، نگاه کنشگری و تاثیرگذاری را در دستور کار داریم و آماده مدیریت پروژه‌های زن و خانواده هستیم.

وی از آمادگی این مرکز جهت راه‌اندازی اندیشکده زن و خانواده خبر داد و افزود: البته مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یک دستگاه جوان است که با سرعت خوبی رشد کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اراده این نهاد را بر ارتقای جایگاه زنان متخصص دینی در جامعه دانست و گفت: این کار به زمان نیاز دارد، اما ما مقدمات آن را فراهم می‌کنیم و به آن شتاب می‌بخشیم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت استقلال مالی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: ضروری است برنامه جامعی جهت دست‌یابی مدارس علمیه به استقلال مالی تدوین و اجرا شود.

وی با بیان اینکه تقویت حوزه نباید بر محور مرکز مدیریت باشد، افزود: بسیاری از موقوفات وجود دارد که برای مدارس علمیه قابل استفاده است اما با وجود انگیزه‌های دینی در وقف، حوزه‌های علمیه خواهران بهره‌ای از آن ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر منافع حوزه‌های علمیه خواهران از محل موقوفات پرداخت شود، این نهاد خودکفا خواهد شد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به جهش آمار متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران با وجود احیای آزمون ورودی و محدودیت‌های دیگر اضافه کرد: امسال با سازماندهی طلاب به منظور تبلیغ چهره به چهره جهت جذب علاقه‌مندان، شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در آمار ثبت نام ورود به حوزه‌های علمیه خواهران بودیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور با اظهار امیدواری کرد با تولید آثار فاخر و ملی زمینه ورود حوزه‌های علمیه خواهران به فضای رسانه‌ای ملی نیز فراهم شود.

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران:رکورد دانشگاه‌ها در تعداد کاربران برخط آموزشی را پشت سر گذاشتیم

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران نیز گفت: این مرکز با ثبت رکورد حضور همزمان 12هزار کاربر برخط در سیستم آموزشی رکورد دانشگاه‌ها را پشت سر گذاشته است.

دکتر علی طائی‌زاده در جلسه مشترک مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران با معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سامانه «مدرس» به عنوان یکی از کارویژه‌های مرکز فناوری اطلاعات به منظور تامین نیاز آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در ایام شروع کرونا یاد کرد و افزود: علاوه بر این سامانه، سامانه‌های دیگری در زمینه آموزش مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم و بسیاری از مراکز آموزشی و فرهنگی جزو خدمات‌گیرندگان این سامانه‌ها به شمار می‌روند به گونه‌ای که می‌توان گفت مرکز مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران در آموزش مجازی به مرجعیت رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز داده امین به عنوان مرکز خدمات‌دهنده و پشتیبانی‌کننده استارتاپ‌های فرهنگی و مراکز فرهنگی و حوزوی گفت: استراتژی مرکز فناوری تبدیل شدن به ابزار توانمندساز به جای ایفای نقش پشتیبان است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات از سامانه رصد به عنوان یکی دیگر از سامانه‌های تولیدی این مرکز یاد کرد و گفت: سامانه رصد با تمرکز بر موضوعات زن و خانواده، با پایش روزانه 6 ترابایت اطلاعات منتشرشده 10 میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی، خروجی‌های تحلیلی ارائه می‌کند.

با بیان اینکه این مرکز اکنون به مرحله تجمیع فرایندهای بین‌بخشی رسیده است، اضافه کرد: اکنون اطلاعات آموزش، پژوهش، اداری- مالی و ... را ترکیب می‌کنیم تا به حاکمیت بر اطلاعات فرابخشی دست یابیم.

وی با بیان اینکه برخی از سازمان‌ها با ادبیات فضای مجازی آشنا نیستند گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های فراوان و تولید پلتفرم‌های غیرکارا می‌شود.

معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس:پیوست خانواده تمام طرح‌های مجلس در حوزه خواهران تدوین شود

معاون مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تمرکز حوزه‌های علمیه خواهران بر موضوعات زن و خانواده گفت: در حال پیگیری هستیم تا پیوست خانواده تمام طرح‌های مجلس در حوزه‌های علمیه خواهران تدوین شود.

دکتر مسعود فیاضی در دیدار با مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تقدیر از فعالیت‌های انجام‌گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این مرکز می‌تواند به مرجع انحصاری مباحث محتوایی زن و خانواده تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در طرح‌های عملیاتی مختلفی می‌توانند به یاری حاکمیت بپردازند، اضافه کرد: مسائل فناوری اطلاعات،‌ رسانه و فضای مجازی از جمله حیطه‌هایی است که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با داشتن مزیت‌های نسبی در زیرساخت، خدمات پایه، خدمات کاربردی و تولید محتوا می‌تواند به خوبی به ایفای نقش بپردازد.

دکتر فیاضی همچنین از آمادگی معاونت مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس جهت همکاری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در اصلاح و تدوین قوانین مجلس و پیشبرد سایر زمینه‌های نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.
پایان پیام

true

true
false
true