×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
مدیرکل راه و شهرسازی قم خبرداد ؛
true
پرداخت تسهیلات ویژه بافت فرسوده در قم
ساکنین بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بافت فرسوده سایر نقاط شهر می‌توانند برای نوسازی و ساخت واحد‌های خود تسهیلات بانکی ویژه دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: این اداره کل به دنبال سیاست‌های پیشران و محرک توسعه خود در بافت فرسوده، شرایط پرداخت تسهیلات را فراهم کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات، نوسازی بافت، مقاوم سازی و بهینه سازی واحد‌های مسکونی است تا ساکنین آن با آرامش خاطر در آن سکونت داشته باشند.

صبوری در خصوص جزییات آن تصریح کرد: این دسته از ساکنین شهر قم باید با مراجعه به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان قم واقع در بلوار ۷۵ متری عماریاسر، بلوار تعاون، مجتمع ادارات نسبت به موقعیت قرارگیری واحد خود در محدوده طرح توسعه پیرامون حرم مطهر کسب اطلاع نمایند و در صورت قرار داشتن در این محدوده درخواست خود را اعلام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساکنین پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه (س) می‌توانند از تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ساخت واحد مسکونی خود بهره‌مند گردند.

صبوری ادامه داد: در صورت احراز شرایط اولیه، درخواست متقاضی به صندوق توسعه حرم‌های مطهر ارسال و پس از موافقت آن صندوق، متقاضی به یکی از شعب بانک توسعه تعاون شهر قم معرفی می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به این که مبلغ این تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومان است اضافه کرد: این تسهیلات در مجموع با سود ۱۲.۶ درصد و بازپرداخت ۷ ساله و تنفس ۳ ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۵ درصد واحد مذکور پرداخت می‌شود.

صبوری با بیان این که شرط اساسی دریافت این تسهیلات تخریب کامل و ساخت مجدد واحد است تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده سایر نقاط شهر گفت: از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر قم پرداخت می‌شود.

صبوری افزود: این تسهیلات با سود مشارکت ۹ درصد و تنفس یک تا دو سال بر اساس تعداد واحد خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  با اشاره به توافق صورت گرفته با بانک مسکن افزود: ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دیگر نیز از سوی بانک مسکن (در قالب اوراق) به این دسته از متقاضیان پرداخت می‌شود.

صبوری با بیان این که در پرداخت این نوع تسهیلات محدودیت منابع وجود دارد، عنوان کرد: در مرحله اول ۴۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند گردند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به نشانی اینترنتی www.facility.udrc.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

او تاکید کرد: متقاضیانی که قرارداد نوسازی واحد خود را در بافت فرسوده منعقد کرده باشند و پروژه خود را تا حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیش برده باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص وضعیت سکونت متقاضیان در زمان تخریب و نوسازی واحد‌ها گفت: ۶۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ساخت واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده در قالب وام ودیعه اسکان (با سود چهار دصد و اقساط ۳ ساله) از سوی صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود.

صبوری گفت: این تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت سه ساله به متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان تاکید کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات هیچ نگرانی به خود راه ندهند و کاهش بوروکراسی اداری، تسهیل فرآیند‌ها و تسریع در امور در دستور کار خواهد بود.
پایان پیام

true

true
false
true