×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
امام جمعه قم با بیان این که دشمن آرزوی شکست انقلاب و اسلام را به گور خواهد برد، تأکید کرد که ملت ایران ملت ایران فرزند رمضان و محرم هستند و دشمن را شکست می دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز ،آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فرصت بی نظیر ماه مبارک رمضان برای ترقی معنوی انسان گفت: در ماه مبارک رمضان حتی نفس ها و خواب انسان روزه دار به عنوان تسبیح حساب می شود.

وی افزود: انسان در ماه مبارک رمضان برای طاعت الهی از مسائل زیادی چشم پوشی می کند و به اندازه ای انسان روزه دار قرب دارد که نفس و خواب او هم مورد لطف و ثواب قرار می گیرد، رمضان کیمیای الهی و پر از خیرات و برکات است که در زندگی جامعه اسلامی نورافشانی می کند.

مدیر حوزه های علمیه در خطبه دوم با بیان این که ماه رمضان فرصتی برای خود سازی و جامعه سازی است، اظهار داشت: این فرصت برای تربیت جامعه است و همه ابعاد تربیتی در ماه مبارک رمضان جمع شده است.

وی ادامه داد: ماه رمضان باید چنان در خانه و جامعه نور افشانی کند که شاهد کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی باشیم، در ماه رمضان پرونده قضایی کاهش پیدا کرده و آسیب های اجتماعی کم می شود که این فرایند باید در طول سال تداوم داشته باشد، انتظار می رود ماه مبارک رمضان در قم شکوه بیشتری داشته باشد و مشکلات را حل کند، همه باید حریم رمضان را پاس داشته و پیام رمضان را در زندگی محقق کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به فشارهای اقتصادی مردم با توجه به گرانی ها ابراز داشت: مردم در سختی زیادی قرار دارند، رمضان فصلی است که دولتمردان باید در برنامه ریزی ها و رسیدگی ها اقدامات جدی تری کنند و جامعه باید برای گشایش در زندگی مردم اهتمام داشته باشند، در ماه مبارک رمضان نباید هموطنان سیل زده را فراموش کرد و روند کمک رسانی ها باید ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید برای کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان غیر عمد اهتمام کنیم، زندانیانی که عمدا گناهی را مرتکب نشده اند دچار مشکلات جدی هستند که باید آن ها را یاری کرد؛ بنابراین یتیمان، نیازمندان و فقیران باید مورد توجه باشند

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگر سخنان خود به نمایندگی از همه روحانیت از رهبر معظم انقلاب برای به حضور پذیرفتن طلاب حوزه های علمیه تشکر و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب افاضات و رهنمودهای مهمی مطرح کردند که حوزویان مخاطب این ارشادات هستند، باید تلاش کنیم به این رهنمودها در فضای برنامه های حوزه جامه عمل پوشانده شود.

وی با اشاره به وضعیت برجام اضافه کرد: مردم در برابر یاوه گویی های دشمن ایستاده اند و از همه کسانی که برای مقابله با دشمن آماده هستند و اقدام کردند پشتیبانی می کنیم، پسابرجام قصه تلخی برای بشریت است.

آیت الله اعرافی با بیان این که پسابرجام نشان داد که ملت و رهبر رشید ایران چه اندازه صبور و بردبار و پایبند به عقود و موازین است، گفت: همه دنیا دیدند که ایران تا چه اندازه صبور و نجیب است، پسابرجام نشان داد که پیمان شکن ترین دولت عالم دولت رذل آمریکا است.

وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا صدها خیانت، جنایت و عهدشکنی ثبت شده است، از سوی دیگر اروپایی ها که امضا کنندگان برجام بودند امتحان خوبی ندادند و یکی به نعل و یک به میخ زدند و هیچگاه پای این پیمان نماندند و امروز علیه ایران یاوه سرایی می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: در پسا برجام دیدیم که صهیونیست ها و دولت های حقیر منطقه با دشمن همراهی کردند و در برابر تحریم های ظالمانه نه تنها اعتراض نکردند بلکه همراه شدند، سازمان بین المللی و شورای امنیت بار دیگر رفوزه شدند، این سازمان ها باید در برابر تحریم ها و عهدشکنی ها بایستند و قطعنامه صادر کنند اما این کار را نکردند.

وی عنوان کرد: ایران با کمال عزت و افتخار در برابر دشمن خواهد ایستاد و تحریم های دشمن را شکست می دهد اما کشورهای دیگر جهان تحقیر شدند چرا که آمریکا خود را کدخدا می داند و بقیه بشر را به حساب نمی آورد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز دشمن می خواهد تحریم ها را تشدید کند اما ملت ایران همه سختی ها را تحمل می کند و فریاد "هیهات مناالذلة" سر می دهد.

وی با بیان این که ملت ایران در برابر دشمنان محکم ایستاده است، گفت: فریاد رسای ملت ایران و جبهه مقاومت "هیهات مناالذلة" است که دشمنان باید آن را بشنوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمن آرزوی شکست انقلاب و اسلام را به گور خواهد برد، ما ایرانی ها صبور و شکیبا اما فرزند رمضان و محرم هستیم، سپاه و نیروهای بسیج و مردمی و جبهه مقاومت در برابر استکبار می ایستد.

امام جمعه قم با اعلام حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی و اقدامات کشور در برابر دشمنان اظهار داشت: این گام ها مورد تقدیر است و ملت به مسؤولان می گویند بایستید و مقام باشید و مسیر مقاومت را با هوشیاری و حکمت تداوم بخشید.

وی ادامه داد: از همه انتظار می رود که همبستگی ایرانی را محفوظ نگه دارند، برادران ترک، عرب و افغانی و اقوام دیگر از عالم اسلام هستند،همه امت اسلام یکسان هستند و در خط جهاد و شهادت قرار دارند و این مقاومت و وحدت باید حفظ شود و در کنار مظلومان عالم بایستیم

پایان پیام

true

true
false
true