×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم افتتاح شدیادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم باحضور وزیر اطلاعات برگزارشدآزاد راه امیرکبیر قم-کاشان بهسازی و رفع نقص شددولت ساعات فعالیت ادارات در روز شنبه را 6 تا 10 صبح اعلام کرددستگیری ۱۱ دلال ارزی در قمکشف ۱۰ دستگاه ماینر در قم دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاههای اندونزی همکاری می کندبرگزاری دوره تخصصی امدادرسانی در تجمعات مذهبی ویژه امدادگران و نجات گران هلال‌احمر قمواژگونی یک دستگاه خودرو سمند 2 مصدم بد حال برجا گذاشتباند چهار نفره سارقان احشام در قم منهدم شدمدیر حوزه‌های علمیه با نایب رئیس دومای روسیه دیدار کردبرنامه جامع مقابله با گردو غبار قم به تصویب رسیدماموران قلابی متهم به ۱۵ فقره سرقت از اتباع دستگیر شدندجریمه نقدی سوهان فروش متخلف و ضبط موادغذایی غیربهداشتی در قم آغاز دومین دوره مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح قممدرسه ای در قم به نام شهید جمهور کلنگ زنی می شود کلنگ احداث بوستان شهید رییسی شهر دستجرد به زمین زده شدکلنگ احداث اولین مرکز توانبخشی دستجرد به زمین زده شدمرکز توانبخشی و آموزشی نیک اندیشان افتتاح شداستان قم روز چهارشنبه وپنج شنبه سوم و چهارم مرداد تعطیل شد
true
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به اين که بخش عمده اي از جرايم در استان تاثیر و نتیجه برخی از آسیب ها و حوادث اجتماعی می باشد، بنابراين شوراي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي تواند نقش مهمي در حوزه امنيت ايفا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،سرهنگ"صياد درويشي" در جلسه شورای پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، فعاليت شوراي معتمد محل و مشارکت مردم را در حوزه پيشگيري و کاهش آسيب هاي اجتماعي مهم ارزيابي کرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت اين شورا در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، تصريح کرد: با توجه به اين که بخش عمده اي از جرايم در استان تاثیر و نتیجه برخی از آسیب ها و حوادث اجتماعی می باشد، بنابراين شوراي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي تواند نقش مهمي در حوزه امنيت ايفا کند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اين که پليس براي کاهش آسیب ها و ارتقاء امنیت دغدغه دارد، بر اولویت بندی آنها و طرح در کارگروه های تخصصی تاکيد کرد.

سرهنگ درويشي از "سپاه و بسیج" به عنوان عنصری مهم و تاثیرگذار در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و بیان داشت: در این شورا نیز بایستی از ظرفیت اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری استفاده شود.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم بر لزوم افزايش به وضعیت دستفروشان سطح شهر توسط شهرداری و کودکان کار توسط بهزیستی تاکيد و آن را در ارتقاء امنيت استان مهم ارزيابي کرد .

سرهنگ درويشي ضمن تاکيد بر بهره گيري از ظرفيت حوزه های علمیه و روحانیون مبلغ، هم افزایی دستگاه ها با مشارکت سازمان های غیر دولتی در کاهش تاثيرگذار دانست و خاطرنشان کرد: جزیره ای عمل کردن خود آسیب جدی است و می بایست دستگاه ها در اجرای طرح ها از یک همدلی و هم افزایی برخوردار باشند تا شاهد کاهش آسیب ها و ارتقاء امنیت در سطح شهر و استان قم باشیم .

*طلاب حوزه علميه به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران در کشور هاي اسلامي و غير اسلامي هستند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم نیز از طلاب حوزه علميه به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران در کشور هاي اسلامي و غير اسلامي یاد کرده و گفت: این اقدام حوزه علمیه قم بسیار با ارزش است و امیدواریم اين همکاري ها در آينده نيز به قوت خود ادامه يابد.

جلسه تعاملي و هماهنگي معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با نمایندگان حوزه علمیه قم با حضور سرهنگ" احمد صادقی" معاون هماهنگ کننده و سرهنگ " ولی ترابی" معاون وظیفه عمومی این فرماندهي در سالن جلسات معاونت وظيفه عمومي استان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم در سخنانی، طلاب حوزه علميه را به عنوان سفيران جمهوري اسلامي ايران در کشور هاي اسلامي و غير اسلامي یاد کرد و اظهار داشت: این اقدام حوزه علمیه قم بسیار با ارزش است و امیدواریم اين همکاري ها در آينده نيز به قوت خود ادامه يابد.

حجت الاسلام والمسلمين "محمد رضا خدابنده لو" مدير اجرايي امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه نیز در این جلسه ضمن تشکر از کارکنان معاونت وظيفه عمومي در رسيدگي به موقع به درخواست هاي مشمولان حوزه علميه ، از زحمات آنان در صدور به موقع مجوز هاي خروج از کشور در ايام اربعين حسيني (ع) تقدير و ابراز اميدواري کرد: با برنامه ريزي مناسب ، توفيق ارائه خدمات به زائرين اباعبدالله الحسين (ع) در اربعين سال جاري بيشتر و مطلوبتر شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ" ولی ترابی" معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: معاونت وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان قم با برنامه ريزي منسجم اقدام به ارائه خدمات به طلاب حوزوي در تمامي ايام سال اعم از روز هاي عادي و تعطيلات رسمي "نظير تعطيلات ملي و مذهبي ، ايام نوروز"  کرده تا خللي در خروج آنان از کشور فراهم نشود.

گفتني است، در پایان این جلسه نیز دو طرف اقدام به بيان گزارش ها و اقدامات خود در خصوص معافيت تحصيلي و مجوز هاي خروج از کشور طلاب حوزه علمیه استان قم کردند.

*کاهش تصادفات رانندگی با رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان

سرپرست پلیس راهور استان قم نیز گفت: يکي از موضوعاتي که تاثير مستقيم در کاهش تصادفات رانندگي دارد، رعايت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان مي باشد.

سرهنگ " علی حسن قیصری" اظهار داشت: سرعت مطمئنه، سرعت کنترل شده اي است که راننده وسيله نقليه با توجه به شرايط روحي و جسمي خود، شرايط راه و وسيله نقليه، شرايط جوي، روشنايي، شرايط زماني و در نهايت شرايط مکاني، مسير حرکت اتخاذ مي کند.

وی افزود: يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري (مدظله العالی)، تلفات سوانح رانندگي است، و ايشان در بيانات خود خطاب به مسئولان مي فرمايند: مسئولان هر آنچه لازم است تلاش کنند تا حوادث به حداقل ممکن برسد.

سرهنگ قیصری ادامه داد: رعايت سرعت مطمئنه اين امکان را به راننده مي دهد که در مواقع مواجه شدن با خطر و قبل از هرگونه حادثه اي وسيله نقليه اش را متوقف کند.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: ممکن است در يک معبر، سرعت 60 کيلومتر بر ساعت، سرعت مجاز باشد، ولي لغزندگي راه به واسطه ريزش باران يا برف ايجاب مي کند، که راننده با سرعت 30 کيلومتر بر ساعت، رانندگي کند که در اين صورت، سرعت 30 کيلومتر بر ساعت يک سرعت مطمئنه است.

سرهنگ قیصری بیان داشت: در يک خيابان شلوغ و پر جمعيت که لازم باشد راننده با سرعت 5 کيلومتر بر ساعت رانندگي کند، يا حتي وسيله نقليه را متوقف کند تا با عابر پياده برخوردي صورت نگيرد، پس ميزان و حدود سرعت مطمئنه، از توقف کامل خودرو تا سرعت مقرره در محل است. وی تصریح کرد: ، سرعت مقرره، سرعتی است که برابر آئين نامه راهور براي معابر مختلف تعيين و تمامی رانندگان موظف به رعايت آن هستند، که رانندگان عزيز در کتاب آئين نامه راهنمايي و رانندگي با آن آشنايي کامل پيدا کردند و تجاوز از سرعت مقرره تخلف رانندگي محسوب مي شود.

سرپرست پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: سرعت مطمئنه در معابر مي تواند از وقوع تصادفات، خصوصاً تصادفات عابران پياده پيشگيري کند، و در واقع راننده با داشتن سرعت مطمئنه و توجه به مسير مقابل مي تواند از هر لحظه که احساس خطر کرد، وسيله نقليه اش را متوقف کند.

پایان پیام
true

true
false
true