- 20 دی 1399
- کد خبر 10056
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛کوروش محمدحسینی در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان و متولیان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از نحوه عملکرد پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری قم، اظهار داشت: پروژه جدید کارت شهروندی یکی از فرآیندهای مهم در ایجاد تحول در حمل و نقل عمومی است . در سال ۹۷ براساس دستور شهردار قم پروژه کارت هوشمند جدید شهروندی قم با نام قم کارت را آغاز کردیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: زیرساخت قم کارت به خوبی دنبال شد و پیمانکار اجرای آن، شرکت توسن سها در تهران است،.
محمدحسینی گفت: پروژه قم کارت نیز مستقل اجرایی شد تا زیرساخت نرم افزاری برای تولید و فروش و شارژ و نگهداری کارت را در نظر بگیریم و بخش آن لاین کیف پول شهروندی نیز جدا باشد، همان طور که در حوزه تاکسی مستقل شده است.
وی افزود: در اتوبوسرانی نیز جداگانه اقداماتی انجام شد و در این بخش با شرکت صاایران قرار داد بستیم و مسئولیت تجهیزات را بر عهده گرفتند، همچنین در پارک حاشیهای پیمانکار مستقلی حضور دارد و به زیرساخت وصل شده و پارکینگ نیز مستقل است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: روند کار در این مدت به صورت مستمر پیگیری شده و تاکنون ۵۰۰ هزار کارت دست شهروندان رسیده است در حالی که امروز ۳۰۰ هزار کارت فعال دست شهروندان است.
محمدحسینی اظهار داشت: قرار است ۲۵۰ هزار کارت در عملیات جایگزینی وارد چرخه حمل و نقل شود.
وی خاطرنشان کرد: سیستم پرداخت در اتوبوس بسیار پیشرفته میشود و براساس مسیر و سرویس، نرخ دریافت میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: همچنین نصب سیستم مانیتورینگ اتوبوسها در قم به صورت پایلوت در حال اجراست، رضایتمندی شهروندان بر درآمد ارجحیت دارد و طبق آن زمانبندی میشود تا شهروند بتواند به سیستم حمل و تقل اعتماد کند.
محمدحسینی عنوان کرد: سامانه AVL که جزئی از پروژه بود بر پیمایش و تردد لحظهای نظارت دارد و براساس سرویسهای پیموده شده، تاخیر را گزارش میدهد و حتی به صورت آن لاین محاسبات را براساس کیلومتر و تعداد سرویس نشان میدهد و برای هر کدام تعرفه ای در نظر میگیرد و برخی تخلفات سیستماتیک محاسبه میشود.
وی تصریح کرد: پروژه قم کارت مقارن با کرونا و ناوگان تعطیل شد و مشکلاتی پیش آمد اما از هفته گذشته قم کارت و جایگزینی آن با کارتهای قبلی را آغاز کردیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: در اتوبوسهای ملکی به طور مستقیم واریز کرایه انجام میشود و در اتوبوسهای خصوصی نیز به صورت واریز روزانه است.
محمدحسینی گفت: در سیستم جدید مشکلات حل شده است و ۱۱ باجه بلیط فروشی در سطح شهر در نظر گرفته شده و باجهداری به صورت فناوری درآمده و ۲۰نقطه نیز در دکه ها به طور هوشمند مستقر شده و در حال نصب بر روی خودپرداز و دستگاه پوز نیز هستیم و تجهیزاتی نیز به صورت خودکار در سطح شهر آماده خدمت رسانی در زمینه شارژ میشود تا همه شهروندان به شارژ دسترسی داشته باشند.
کپی شد.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.