- 25 شهریور 1399
- کد خبر 8927
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛سعید زرین اقبال افزود: "ثبت نام از داوطلبان واجد شرایط در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور از روز پنج شنبه 20 شهریور ماه سال 99 از طریق سایت سازمان سنجش کشور شروع شده است و در استان قم از این طریق 550 نفر جذب دستگاههای اجرایی خواهند شد.
زرین اقبال با اشاره به ماده ۱۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، گفت:براساس این قانون، دولت مکلف است که حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی دستگاه های دولتی و عمومی مثل وزارتخانهها، سازمان ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد. که بر این اساس در این آزمون باید 16 نفر از معلولین جذب دستگاههای اجرایی استان شوند و بهزیستی این مهم را پیگیری خواهد کرد.
معاون پشتیبانی بهزیستی قم به معلولین توصیه کرد : "معلولین متقاضی می بایست در سازمان بهزیستی پرونده کمیسیون پزشکی توانبخشی داشته باشند، همچنین حین ثبت نام در آزمون استخدامی ضمن علامت گذاری سهمیه معلولین، صرفا کد شغل محلهای مربوط به سهمیه معلولین را انتخاب نمایند. "
زرین اقبال در خصوص معلولان فاقد پرونده در سازمان بهزیستی افزود : "استعلام معلولیت از طریق ارتباط الکترونیکی سازمان بهزیستی توسط سازمان سنجش انجام می شود. در صورت عدم تشکیل پرونده در بهزیستی، سازمان سنجش با ارسال پیامک به افراد متقاضی، ضرورت مراجعه به سازمان بهزیستی و الزام تشکیل پرونده را تاکید خواهد کرد".
هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی روز جمعه نهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بازدید مدیر کل بهزیستی استان قم از مراحل تجهیز و آماده سازی مراکز مثبت زندگی دکتر مهدی پهلوانی در جریان این بازدید که به اتفاق احمد حیدری رئیس اداره مشارکتهای مردمی بهزیستی قم انجام شد ضمن بازدید از مراحل تجهیز و راه اندازی مرکز مثبت زندگی پردیسان (وابسته به موسسه خیریه مهر حسین (ع) ) اعلام کرد کار صدور پروانه فعالیت مراکز 26 گانه مثبت زندگی قم شروع شده است و بزودی این مراکز در 26 منطقه و محله شهر قم و شهرهای تابعه به چرخه خدمات بهزیستی اضافه خواهند شد . مدیر کل بهزیستی قم خاطر نشان کرد طبق تعریف بهزیستی کشور : مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مراکزی غیردولتی هستند که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه مینماید . خدمات قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی به شرح ذیل می باشد:- ۱-ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه
- ۲-ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین
- ۳-مصاحبه اولیه
- ۴-اخذ و بررسی مدارک
- ۵-بازدید منزل
- ۶-تحلیل، تشخیص و تعیین اولویتهای نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی
- ۷-ارجاع درخواست های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه
- ۸-پیگیری امور مددکاری خانوار
- ۹-ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاهها
- ۱۰-نیازسنجی و داشته سنجی محلی
- ۱۱-شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی
- ۱۲-شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله
- ۱۳-تسهیل گری و تشکیل تیم محله / CBO و اقدامات اجتماع محور
- ۱۴-شناسایی فعال جامعه هدف
- ۱۵-ارائه آموزشهای تشکیل و تحکیم خانواده
- ۱۶-آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
- ۱۷-آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیتها
- ۱۸-غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیتها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و....
- ۱۹- انجام استعلامات و پیگیریهای مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
- ۲۰-اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان
- ۲۱-همکاری در اجرای طرحها و برنامههای جدید سازمان
- ۲۲-جلب مشارکتهای مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.