×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۳۹۹  
false
true
کاهش ۲۵درصدی مراجعات حضوری مردم به شهرداری قم

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛کوروش محمدحسینی با اشاره به الکترونیکی کردن فرآیند استعلام از دفاتر اسناد رسمی، بیان کرد: شهرداری قم با هدف استفاده از میز خدمت شهرداری در سطح استان، پروژه میز خدمت الکترونیکی را در سال ۹۸ آغاز و ظرف مدت یک سال، میز خدمت الکترونیکی با نام شناسایی سامانه «قمیار» را طراحی کرده که هم اکنون آماده خدمت رسانی به شهروندان قمی است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در میز خدمت الکترونیک یا به اختصار با نام شناسایی سامانه «قمیار»، خدمات مورد نیاز مردم به صورت ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی‌‎های مورد نیاز طراحی شده است تا مردم برای امور مربوط به شهرداری اعم از اخذ پروانه ساخت و ساز و… از مراجعه حضوری صرف نظر کرده و با صرفه‌جویی و مدیریت در زمان خویش و کاهش هزینه‌ها و مهم تر از آن حفظ سلامت و بهداشت خود و خانواده‌شان، کلیه امور مربوطه را به صورت غیرحضوری و یا با حداقل مراجعات حضوری به شهرداری، در دفاتر پیشخوان به ثمر برسانند.
محمدحسینی خاطرنشان کرد: شهروندان در میزخدمت می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند و هر زمان مردم به دریافت خدمتی از شهرداری نیاز داشته باشند می‌توانند در این سامانه، از بخش «جستجوی خدمت» بوسیله ابزارهای جستجو و فیلترینگی که برای آن‌ها تعبیه شده است، خدمت مورد نظر خود را پیدا کرده، مراحل درخواست و پیگیری آن را انجام دهند.
وی اظهار کرد: درخواست پروانه احداث بنا(ساخت و ساز)، درخواست گواهی پایان کار، درخواست نقل و انتقال، درخواست ۱۳۷، ثبت امتیاز همیاران پسماند، جستجو درگذشتگان، درخواست سرور(مخصوص کارکنان سازمان فاوا)، از شهرداری بپرس، درخواست نصب بیلبورد، درخواست دامنه (مخصوص کارکنان سازمان فاوا) و ایستگاه صلواتی از جمله خدمات و بخش‌های متنوع این سامانه است که در دسترس عموم مردم قرار دارد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات ارائه شده در سامانه قم‌یار، استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری‌ها است، تاکید کرد: حدود ۲۵ درصد مراجعه شهروندان به شهرداری‌ها بابت استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری‌ها است که پیش از خرید و فروش ملک باید این فرآیند را سپری کنند.
محمدحسینی افزود: پیش از آن، زمانی که شهروندان برای خرید و فروش یک ملک به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند مراجعه ‌می‌کردند، استعلام از شهرداری در خصوص این ملک به عهده خود شهروندان بوده که به صورت حضوری باید انجام می‌دادند.
وی گفت: با پیگیری‌های شهرداری قم با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سازمان ثبت اسناد و انجمن صنفی دفاتر اسناد رسمی، فرآیند استعلام از شهرداری‌ها به صورت مجازی و توسط دفاتر اسناد رسمی از طریق سامانه قم‌یار انجام می‌شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: رفت و‌آمد حضوری مردم به شهرداری‌ها جهت استعلام املاک، تا پایان شهریورماه سال جاری به طور کامل حذف خواهد شد و فرآیند الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.
محمدحسینی اظهار کرد: کوتاه‌تر شدن فرآیند و کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری‌ها از جمله مزایای الکترونیکی کردن استعلام املاک توسط دفاتر اسناد رسمی می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: پرونده برخی از املاک مشخص و روشن است لذا به محض استعلام دفاتر اسناد رسمی از شهرداری‌، پاسخ ارسال می‌شود اما برخی از پرونده‌های املاک مشکلاتی از قبیل بدهکاری عوارض نوسازی و پایان کار به شهرداری و ساخت و ساز غیرمجاز و… دارند بنابراین روند پاسخ‌دهی به دفاتر اسناد رسمی طولانی می‌شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یادآور شد: کلیه روند استعلام‌گیری دفاتر اسناد رسمی و پاسخ‌دهی شهرداری به آن از طریق پیامک و یا صفحه شخصی شهروند در سامانه قم‌یار به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
اجرای موفق فاز اول و دوم طرح انتظام بخشی به بوستان‌ها
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اجرای موفق فاز اول و دوم طرح انتظام بخشی بوستان‌ها، گفت: این طرح با حمایت دستگاه قضایی ادامه دارد.
احمدرضا شفیعی در گفت و گو با شهرنیوز، با اشاره به اهمیت ساماندهی تخلفات شهری در کلان شهرها، اظهار داشت: تخلفات شهری مجموعه‌ای از آسیب‌های احتمالی است که علاوه بر تضییع حقوق دیگر شهروندان و تهدید سلامت جامعه، روان و منظر شهری را نیز دچار اخلال می‌کند.
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم افزود: مجموعه مدیریت شهری در راستای سیاست‌های کلانشهری و به منظور ارتقای سطح سلامت و نشاط شهری و با همکاری تعاملات سازنده و ارزنده با دستگاه‌های محترم قضایی و انتظامی گام‌های موثری را در سنوات اخیر در مباحث مختلف شهری از جمله نظم و انضباط بخشی به معابر و بوستان‌های شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته است.
شفیعی با اشاره به وضعیت سد معبر در سالهای گذشته، ادامه داد: فعالیت دستفروشان و وانت بارها و آسیب‌های اجتماعی مربوطه به متکدیان و کارتن خوابها در شهر بخصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران آسیب‌های روحی و روانی و همچنین هزینه های فراوانی را بر پیکره شهر و زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت(س) تحمیل میکرد.
وی افزود: در شرایط کنونی با تعاملات سازنده بین سازمانی و اقدامات مشترک صورت گرفته، بسیاری از گره‌های ترافیکی و مشکلات و معضلات ناشی از سد معبر در معابر اصلی و پیرامون حرم مطهر از بین رفته که مطابق بررسی‌ها و نظر سنجی‌ها صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه معضلات مربوطه و رضایتمندی نسبی را در این مباحث هستیم .
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم به برنامه‌های آینده شهرداری قم در زمینه رفع تخلفات شهری اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های مهمی که از دغدغه‌های دیرینه شهر و شهرداری، بوده بحث انتظام بخشی به بوستان‌های شهر است که بدلیل وضعیت و موقعیت خاص خود می تواند محیطی جهت تلطیف روحیه و آرامش و نشاط خانواده‌های محترم باشد.
شفیعی با اشاره به اجرای موفق فاز اول و دوم طرح انتظام بخشی به بوستان‌ها با حمایت‌های دستگاه محترم قضایی، ابراز داشت: با نظارت شبانه روزی، اقدامات ارزنده‌ای برای ارتقای سطح امنیت و کاهش جرم و تخلف در بوستان‌ها صورت گرفته و با استمرار این طرح گام موثری در افزایش توقف و احساس آرامش زائرین و شهروندان در بوستان‌ها برداشته‌ایم.
مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم تاکید کرد: شرط موفقیت تمام طرح‌ها این است که شهروندان گرامی با آگاهی از قوانین و شیوه های موثر در مشارکت‌های مردمی و با نگاهی مسئولانه، یار و مدد کار مجموعه عوامل اجرایی مدیریت شهری در نظم و انضباط بخشی به شهر باشند.

پایان پیام

true
true
true

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true