×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ مهر - ۱۳۹۹  
false
true
بیش از ۴۰ جُنگ‌ شادمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: شهرداری قم از ابتدای شیوع کرونا با دو هدف رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان و ایجاد آرامش در خانواده و ماندن در خانه برنامه‌های خود را آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: بخشی از تلاش شهرداری در واحدهای خدمت‌رسانی و تبلیغات شهری و تذکرات بهداشتی و راه اندازی مشاوره خانواده توسط فرهنگسرای جوان و دوره‌های خانواده محور به صورت مجازی و برنامه اینترنتی در قالب توصیه‌های روانپزشکی و دینی و ابتم های نمایشی بود.

مقیمی تصریح کرد: دو جشنواره ناخوانده مهمان و قرار بندگی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان و مهر دخت در ایام کرامت و برنامه‌هایی در جهت ماندن در خانه برگزار شد.

وی بیان کرد: اجرای سرودهای خیابانی و برگزاری جُنگ‌های شادمانی در مجتمع مسکونی و طراحی نمایش عروسکی در خیابان‌ها و تولید کلیپ از خبرنگاران و پزشکان و مدافعان سلامت نیز از دیگر برنامه‌ها در این ایام به شمار می‌رفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اجرای جُنگ‌ شادمانی همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، کار بسیار سختی است و در ایام ولایت ۴۰ جُنگ‌ شادمانی در قم با موضوعات مختلف طراحی شده است که در آن علاوه بر بزرگداشت ایام از قربان تا غدیر، توصیه‌های بهداشتی برای شهروندان ارائه می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی در فضای مجازی در قالب‌های هنری و انیمنشن و فیلم از طرف هنرمندان قمی تولید می‌شود که تعدادی از آثار مورد حمایت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در قم، هنرمندان زیادی در زمینه مقابله با کرونا به تولید محتوا و آثار پرداختند اما حمایت چندانی از سوی دستگاههای اجرایی وجود ندارد، شهرداری قم در حد بضاعت در تلاش است تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود، اما باید تمامی سازمان‌ها و دستگاهها در حمایت از هنرمندان به میدان بیایند تا بتوان با بهره‌گیری از هنر در مقابله با کرونا موفق شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان کرد: اگر جوانان هنرمند به هر شکلی مورد حمایت قرار بگیرند، آثار بهتری در فضای شهر تولید شوند، ما نیز ابزارهای تبلیغی و بدنه اتوبوس‌ها در حوزه تبلیغات و ارتقای سطح آگاهی مردم استفاده می‌کنیم.

مقیمی تصریح کرد: همه بسترها باید در خدمت فرهنگ‌سازی و پیشگیری از شیوع کرونا باشد، ضمن اینکه دیگر نیازهای شهروندان را در قالب برنامه‌های هنری و فرهنگی به ویژه در فضای مجازی مد نظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های هنری و فرهنگی زیادی در قم وجود دارد، هر چند نیازمند پنجره واحدی در فضای مجازی و الکترونیکی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی و هنری در مقابله با کرونا هستیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: هنوز در قم، فضای مجازی متمرکز و پنجره واحدی نداریم و مردم در زمینه فعالیت‌های خود سرگردان هستند، مثلا در تولید ماسک مردم نمی‌دانند باید تولیدات خود را چگونه عرضه کنند و خط وصلی در این زمینه وجود ندارد.

مقیمی گفت: در حوزه تبلیغی باید از ایده‌های نو و خلاقانه استقبال کنیم و درصدد طراحی شعار به مناسبت محرم همراه با توصیه کرونایی و عزاداری در خانه و در جمع خانواده باشیم و با اجرای برنامه‌های متنوع از این ظرفیت معنوی و فرهنگی محرم در مسیر توسعه فرهنگ عمومی و شهروندی و رفع آسیب‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی را برای روزهای آینده به ویژه بزرگداشت محرم و صفر طراحی کرده‌ایم، همچنین اجرای سینمای خودرو و تولید برنامه‌های فرهنگی و بازی‌های رایانه‌ای برای سرگرم شدن فرزندان در کنار خانواده و ایجاد فضاهای تفریحی در خانه در قالب فضای مجازی برای حضور کمتر در جامعه از جمله این طرح‌هاست.

پایان

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true