- 10 خرداد 1399
- کد خبر 7153
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز،ابوالقاسم مقیمی با شرح وظایف سازمان فرهنگی، اظهار داشت: این سازمان در حوزه گردشگری، مراسمها، مناسبتهای مذهبی و ملی، ارتقای فرهنگ شهروندی، کاهش آسیبهای اجتماعی و کارآفرینی فعالیتهایی را بر عهده دارد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در حوزه هنری تلاش میشود تولیدات فاخر هنری و ادبی تولید و انتشار شود، افزود: در حوزه ورزش نیز غیر از اداره اماکن ورزشی که به مجموعه ورزش جوانان در جهت افزایش سرانه فضای ورزشی کمک میکند، سعی داریم ورزش همگانی را رقم بزنیم و سبب افزایش سلامت شهروندان و کاهش بیماریها و آسیبها به جهت کنار گذاشتن ورزش و دوری از کمتحرکی شویم.
مقیمی با تأکید بر اینکه در بحث تفریحات سالم که اخیراً موردتوجه ویژهای قرار گرفته است، این موضوع یکی از رویکردهای مهم این سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد: به جهت مشغلههای مختلف برخی از تفریحات کمخرج گذشته را فراموش کردیم و در اداره ورزش و تفریحات سالم در تلاشیم بومیگرایی و ایجاد فضای پرنشاط در کنار هم زیستن را در حوزه ورزش و سرگرمیهای مختلف ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: حوزه فضای مجازی که بستری نو، مهم و موردنیاز است و همه زیستن ما در آیندهای نهچندان دور، به فضای مجازی گره میخورد و لازم است در این حوزه فعالیت گستردهای بهخصوص در ارتقای فرهنگ شهروندی توسعه فرهنگ و هنر و ورزش داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بیماری کرونا، زندگی مردم را متحول کرد و هماکنون در اتمسفر جدید فکری و فرهنگی سیر میکنیم، دراینباره اتفاقات خوب و بدی افتاد، که یکی از اتفاقات بد این بوده که از اجتماعات مذهبی که حلقه اتصال با خدا بوده محروم شدیم که ازاینرو سعی کردیم خود را با این شرایط تطبیق دهیم.
مقیمی عنوان کرد: در این مسیر به ابزارها و قالبهای جدیدی رسیدیم تا ارتباط دو جانبهای با مردم برقرار کنیم و البته مردم نیز مشارکت خوبی با برنامههای مختلف داشتند.
وی با بیان اینکه با شیوع کرونا به غیر از حوزه تبلیغات شهری که حوزه تخصصی زیباسازی و روابط عمومی شهرداری است، همگرایی خوبی در شهرداری ایجاد شده و اگر این همدلی نبود خیلی آسیب میدیدیم، گفت: دراینباره اقدامات خوبی شکل گرفت و عروسکهای شکرستان با اطلاع رسانی خوب، زمینه ساز مقابله با کرونا شدند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در فضای مجازی برنامههای متعددی را آغاز کردیم و جشنواره ناخوانده مهمون تا ماه رمضان برقرار بود و بیش از ۱۰۰۰ اثر در طول ۵ هفته به این جشنواره در قم ارسال شد.
مقیمی بیان کرد: فراخوان این جشنواره در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد و در سه بخش عکس و متن و فلیم در جهت مبارزه با کرونا و زیست در خانه همراه با کرونا و خلاقیت و هم گرایی، این آثار ارسال شد.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.