×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۶ آبان - ۱۳۹۸  
false
true
پذیرایی خادمان مدیریت شهری قم از زائرین اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛چند سالی هست که با افزایش چشمگیر زائرین اربعین حسینی و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عظیم کربلا، در آستانه اربعین حسینی تمام خدمات و امکانات کشور برای پذیرایی از زائرین بسیج شده و تسهیلات ویژه‌ای در شهرهای مختلف برای پذیرایی از آنها پیش‌بینی می‌شود.

شهر قم با توجه به اینکه در مسیر زائرین قرار گرفته به طور ویژه‌تری در این راستا برای پذیرایی از زائرین برنامه‌ریزی می‌کند؛ از تشکل قرارگاه مردمی برای ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی به زائرین تا فضاسازی شهری و بسترسازی برای حضور و عزاداری دوست‌داران خاندان عصمت و طهارت.

خدمات شهرداری قم در این بخش به سه دسته در ایام اربعین تقسیم‌بندی می‌شود؛ شهرداری در شهر قم، کشور عراق و به طور ویژه برای قرارگاه اربعین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کرده و اجرایی می‌کند تا بتواند بستر خوبی برای تامین تمام تسهیلات برای بهره‌مندی زائرین از تمام امکانات فراهم کند.

سال گذشته شهرداری قم کارنامه خوبی از خود در خدمات‌رسانی در این سه بخش بر جای گذاشت و توانست اقداماتی در خور برای پذیرایی از زائرین رقم بزند. از ماه‌ها قبل از اربعین حسینی ستاد تسهیلات زائرین شهرداری تشکیل و با مسوولیت سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری برنامه‌ریزی‌ها آغاز شد. در همین راستا هشت ستاد اطلاع‌رسانی و خدمات زائر با مسوولیت هشت شهردار منطقه هم راه‌اندازی شد تا خدمات و اطلاع‌رسانی شکل منسجمی به خود بگیرد.

از سال ۹۷ بود که خدمات ویژه‌ اطلاع‌رسانی شهرداری به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی در دستور کار قرار گرفت تا زائرین دیگر کشورها نیز به سهولت بتوانند به خدمات شهری در قم دسترسی داشته باشند.

سامع در این خصوص گفت: سال گذشته تمام سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و محل عبور دسته‌جات عزاداری و مسجد مقدس جمکران در این ایام سیاه‌پوش شد تا فضای مطلوبی برای عزاداری زائرین فراهم شود.
معاون شهردار قم به نصب ۳ هزار و ۵۰۰ متر داربست برای کنترل و هدایت دسته‌جات عزاداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز، ستادی و… به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش خدمت‌رسانی به زائرین را در دستور کار داشتند.

وی با اشاره به آماده باش ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه برای جمع‌آوری پسماندهای شهر در ایام اربعین گفت: همچنین سال گذشته در راستای حفظ نظافت شهری استقرار ۱۳۱ دستگاه خودروی جمع‌آوری پسماند خشک و استقرار مخازن پسماند و کارتن‌پلاست در نقاط پرتراکم زائر را در دستور کار داشتیم.

سامع اضافه کرد: سال ۹۷ ضمن استقرار ۳۰۰ کارتن‌پلاست و ۱۷ مخزن پسماند در سطح شهر بیش از ۲۲ هزار کیلوگرم پسماند خشک جمع‌آوری و بازیافت شد.

سامع به آماده باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امداد سازمان آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری سال گذشته با آماده‌باشی که اعلام کرد پارکینگ‌ها را برای میزبانی از زائرین و عزاداران آماده سازی کرده و خدمات خوبی ارائه شد.
معاون شهردار قم با اشاره به ظرفیت‌های پارکینگ‌های شهر که خدمت‌رسانی به زائرین را انجام دادند، افزود: پارکینگ زائر با ۲۱۰۰ خودرو ظرفیت،

پارکینگ شرقی با ۱۴۵۰ خودرو، پارکینگ بهار با ۷۸۰ خودرو، پارکینگ مصلی با ۴۱۰ خودرو، پارکینگ علیخانی با ۲۲۰ خودرو در این ایام میزبان زائرین بودند.
آماده باش هزار و ۸۰۰ تاکسی گردشی و خطی و ۳۵۰ دستگاه تاکسی ون، خدمات رسانی ۳۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس، اختصاص تعدادی دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائرین از مصلی به حرم مطهر و برگزاری تور قم‌گردی و جابجایی زائرین از پارکسوار شمالی و پایانه‌ها هم از اقدامات حوزه حمل و نقل در سال ۹۷ بود.

سال گذشته فعالیت اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی صورت گرفت و بیش از ۱۵۰ دست‌فروش، وانت‌بار و… جمع‌آوری شدند. آماده باش سامانه ۱۳۷، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی و… هم از دیگر اقدامات سال گذشته شهرداری در شهر قم بود.

شهرداری همچنین در کشور عراق و در مسیر نجف به کربلا سال گذشته به عنوان چهارمین سال برنامه تنظیف محوطه پیرامونی مواکب قمی را بر عهده داشت. اعزام ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران، تامین ۵ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائرین به مرز، اعزام ۸۰ نفر از پرسنل شهرداری برای خدمت‌رسانی از عمود ۱۰۷۰ تا ۱۱۷۰، اعزام دو دستگاه کامیون پرس، توزیع هزار عدد سطح و کارتن‌پلاست، تامین ۲ هزار کیلو پلاستیک زباله و نصب ۱۰۰ عدد بنر سه زباله برای ترویج فرهنگ بهداشت و مدیریت پسماند بخشی از اقدامات در کشور عراق بوده است.

شهرداری در راستای پذیرایی شایسته از زائرین ایرانی و خارجی همکاری مطلوبی را نیز با قرارگاه مردمی اربعین حسینی دارد. اختصاص سه دستگاه کانکس مدیریتی، ۱۰ سازه تبلیغاتی پرتابل و سه عرشه پل، فضاسازی داخل مصلی، استقرار اکیپهای آتش‌نشانی، نصب ۱۰ عدد پرژکتور برای روشنایی، تامین دو دستگاه اتوبوس برای انتقال زائرین به حرم مطهر، اختصاص پارکینگ بهار برای زائرین به صورت رایگان، تحویل ۵۰ عدد کارتن‌پلاست و تامین پلاستیک زباله برای تنظیف محیط مصلی صورت گرفته تا در نهایت بیش از ۹۰ هزار زائر اربعین از خدمات قرارگاه بهره‌مند شوند.

امسال هم شهرداری به طور ویژه برای خدماترسانی به مردم در ایام اربعین و پذیرایی از زائرین ایرانی و خارجی برنامه‌های گسترده‌ای را همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده است.

آمادگی کامل شهرداری منطقه شش در آستانه اربعین حسینی

شهردار منطقه ۶ قم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی بیان کرد: پشتیبانی از حرکت عظیم، مردمی و خودجوش اربعین فرصتی برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) است.

علی حاتمی فرد افزود: حضرت امام حسین(ع)، راه و مسیر حرکت تشیع را برای ما ترسیم نموده و امروز نیز شاهد هستیم که عاشقان این حضرت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، با حضور میلیونی خود در کربلا عشق و ارادت قلبی خود را به اهل بیت (ع) و علی الخصوص سید و سالار شهیدان ابراز می دارند.

شهردار منطقه۶ اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوزه استحفاظی منطقه شش چهار امامزاده وجود دارد که میزبان عزاداران حسینی می باشد، مدیریت شهری برای این ایام، اقدامات ترافیکی و آماده سازی فضا‌های شهری و اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاه پوش نمودن شهر را با همکاری معاونت خدمات شهری و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم انجام خواهد داد.

حاتمی فرد با اعلام تشکیل ستاد اربعین در امامزاده سید معصوم (ع) بیان داشت:  هماهنگی لازم با هیئت امناء امامزادگان ابرهیم (ع) ، عبدالله ابیض (ع) ، جعفر شهید (ع) و سیدمعصوم (ع) در خصوص خدمات رسانی مطلوب به عزاداران صورت گرفته و در این راستا بیش از ۲۰ مورد مجوز ایستگاه صلواتی صادر گردیده و مسیر های منتهی به محل برگزاری عزاداری ها به هماهنگی پلیس راهور آماده سازی و پاکسازی گردیده و کلیه نیروهای خدماتی و ستادی بصورت آماده باش می باشند .

گستره خدمات مدیریت شهری به زائران اربعین از قم تا کربلاست

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با تبیین خدمات ویژه مدیریت شهری به زائران اربعین در قم، از رفع نیازهای زائرین به‌ وسیله مترجمین مستقر در ستادهای هشتگانه در ورودی‌ها و سطح مناطق شهر کربلا خبر داد.

مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اینکه برای اربعین امسال تشکیل ستادهای هشتگانه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در سطح مناطق شهر قم به همراه مترجمین مسلط به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی صورت گرفته، اظهار داشت: اکیپ‌های عملیات و امدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و محل اسکان زائرین در حالت آماده‌باش و استقرار کامل هستند.

وی با اعلام آماده‌باش و فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر از پرسنل ستادی و خدمات فضای سبز شهرداری، گفت: آماده‌سازی بوستان‌های سطح شهر و مجموعه‌های خدمات رفاهی برای اسکان زائرین از دیگر اقداماتی است که برای اربعین امسال در نظر گرفته‌شده است و سازمان‌های حمل‌ و نقل و ترافیک تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی در راستای جابجایی عزاداران حسینی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: از استقرار ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی در مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی شهر مسلط به سه زبان اردو عربی انگلیسی خبر داد و افزود: برگزاری راهپیمایی بزرگ در روز اربعین از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی از فضاسازی داخلی و توضیح یک کانتینر میوه توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌عنوان دیگر اقدامات انجام‌ شده خبر داد و عنوان کرد: تأمین دو دستگاه اتوبوس در قرارگاه اربعین جهت جابجایی زائران به حرم مطهر همراه با تأمین پارکینگ جهت قرارگاه اربعین از جمله تلاش‌های صورت گرفته جهت خدمت به زائرین اربعین امسال است.

سبحانی ثابت در مورد خدمات شهرداری به راهپیمایان اربعین در مسیر نجف تا کربلا نیز اضافه کرد: اعزام نیروهای خدمات شهری جهت جمع‌آوری پسماندهای موکب‌های طول مسیر بین ۱۰۰ عمود همراه با یک دستگاه بازو غلطان جهت انتقال ضایعات و اعزام یک دستگاه آمبولانس از بهشت معصومه مستقر در مرز مهران با توزیع هزار عدد بروشور به زبان عربی جهت مشارکت در امر نظافت و بهداشت ازجمله اقدامات شهرداری قم است.

استقرار ستاد خدمات‌رسانی زائران در درب ۲ جمکران

علیرضا اقبالیان شهردار منطقه ۵ در خصوص اقدامات انجام‌ شده به مناسبت اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: آذین‌بندی منطقه با الوان و ریسه مشکی به‌صورت کامل انجام‌ شده و نیازمندی‌های مسافران شناسایی و برای رفع آن اقدامات لازم انجام‌ شده است.

وی اضافه شدن تعدادی سرویس بهداشتی سیار و ساماندهی سرویس بهداشتی‌های موجود در سطح بوستان‌ها و غیره را از اقدامات اولیه انجام‌ شده دانست و افزود: برای بیش از ۱۵ ایستگاه صلواتی در این منطقه مجوز صادر شده که هر ایستگاه دارای محل ویژه شارژ موبایل و راهنمایی مسیر است.

شهردار منطقه ۵ تأکید کرد: ستاد ویژه خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در درب ۲ جمکران آماده ارائه خدمات بوده و پاک‌سازی منطقه بعد از توزیع نذورات مردمی به‌سرعت انجام می‌شود.

وی همچنین از ساماندهی پارکینگ‌های منطقه ۵ نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های منطقه ۵ با حداکثر ظرفیت آماده پذیرش خودرو بوده و ناظران شهرداری به‌صورت ۲۴ ساعته به موارد گزارش‌شده رسیدگی می‌کنند.

آمادگی کامل شهرداری منطقه ۳ در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع)

شهردار منطقه ۳  گفت: ۶۰ نفر از پرسنل خدماتی، اجرایی و نظارتی جهت خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر به زائرین و عزاداران حسینی آماده‌باش بوده و به‌صورت دائم در منطقه حضور داشته و نظارت کامل و صددرصدی انجام می‌شود.

سید شمس‌الدین نعمتی شهردار منطقه ۳ با اشاره به ورود زائران به شهر قم به مناسبت اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: با توجه به تردد زائران به مرکز شهر برای حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، ستاد خدمات‌رسانی اربعین حسینی منطقه ۳ در میدان بزرگ امام خمینی (ره) برپا شده است.

وی از آماده باش صد در صدی شهرداری منطقه ۳ خبر داد و افزود: ۶۰ نفر از پرسنل خدماتی ، اجرایی و نظارتی جهت خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر به زائرین و عزاداران حسینی آماده‌باش بوده و به‌صورت دائم در منطقه حضور داشته و نظارت کامل و صد در صدی انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۳  با اشاره به اهمیت نظافت مرکز شهر تأکید کرد: دو دستگاه خودروی پرس زباله جهت نظافت و پاک‌سازی محوطه و یک دستگاه تانکر مجهز به روشویی جهت انجام وضو برای زائرین و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله پیش‌بینی و مستقر شده است.

نعمتی ادامه داد: نظارت بر مبادی ورودی شهر در سطح منطقه در راستای تنظیف و پاک‌سازی و زیبایی منظر شهری نیز برنامه‌ریزی‌شده و در جهت جلوگیری از سد معبر در مبادی ورودی شهر و سطح منطقه اقدامات لازم انجام‌ شده است.

وی سیاهپوش نمودن منطقه و مبادی شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سیاه‌پوشانی مبادی ورودی شهر و میدان‌ها اصلی و شوارع سطح منطقه نیز با ریسه مشکی، پرچم مشکی و مناسبتی در ابعاد مختلف و همچنین ۲ عدد پرچم اهتزاز ۱۰*۲۰ انجام‌شده است

خدمات رسانی موکب سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم به زائرین اربعین حسینی

رضا پوریافر مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اینکه این موکب به مدت ۱۰ روز در محوطه پایانه مرکزی به زائرین خدمات رسانی می کند،افزود: این موکب با بخش های مختلف اعم از ایستگاه صلواتی، ایستگاه فرهنگی، ایستگاه واکس صلواتی، محل شارژ موبایل، راهنمای زائر و محل استراحت در حال ارائه خدمات می باشد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه فرهنگی این موکب نیز همه روزه با حضور مبلغین حوزه علمیه استان پاسخ گوی مسائل شرعی زائرین می باشد،افزود:ایستگاه صلواتی موکب همه روزه بعد از نماز ظهر با توزیع ۲۵۰۰ پرس غذای گرم از زائرین پذیرایی می نماید.

پوریافر بیان داشت: کلیه پرسنل سازمان در این ایام بصورت آماده باش می باشند و پایانه ها و پارکسوارهای این سازمان به صورت شبانه روزی در امر جابجایی مسافر فعالیت می نماید.

آماده باش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران اربعین حسینی

شهرداری قم از آماده باش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

سیدامیر سامع با اشاره به تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی شهرداری قم به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: شهرداری از ماه‌ها قبل نسبت به برنامه ریزی جهت اقدامات لازم از جمله تشکیل ستادهای هشتگانه به ریاست شهرداران مناطق اقدام کرده تا برنامه‌ریزی مطلوبی در جهت خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران حسینی در این ایام داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه ستادهای اطلاع‌رسانی و خدمات رسانی به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی خدمات رسانی به زائرین را انجام می‌دهند، افزود: تمام سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و محل عبور دسته‌جات عزاداری و مسجد مقدس جمکران در این ایام سیاه‌پوش شده است.

سامع به نصب ۴ هزار متر داربست برای کنترل و هدایت دسته‌جات عزاداری اشاره کرد و افزود: همچنین دو هزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز، ستادی و غیره به صورت شبانه‌روزی در حال آماده‌باش برای خدمت‌رسانی به زائرین هستند.

وی از آماده باش ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه برای جمع‌آوری پسماندهای شهر در این ایام خبر داد و گفت: استقرار ۱۵ دستگاه خودروی جمع‌آوری پسماند خشک و استقرار مخازن پسماند و کارتن‌پلاست در نقاط پرتراکم زائر از دیگر اقدامات در این ایام است.

معاون خدمات شهری  شهرداری قم به آماده باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امداد سازمان آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در حالت آماده باش است و پارکینگ‌ها برای میزبانی از زائرین و عزاداران آماده سازی شده است.

سامع گفت: پارکینگ زائر و علیخانی با ۲۲۰۰ خودرو ظرفیت، پارکینگ شرقی با ۱۴۵۰ خودرو، پارکینگ بهار با ۷۸۰ خودرو، پارکینگ مصلی با ۴۱۰ خودرو، پارکینگ شهید کاظمی با ۸۰۰ خودرو در این ایام میزبان زائرین خواهند  بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم فعالیت اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و افزود: آماده باش سامانه ۱۳۷، صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی و… هم در این ایام انجام می‌شود.

صدور ۷۵ مجوز ایستگاه صلواتی در ایام اربعین

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: امسال تاکنون صدور مجوز بیش از ۷۵ ایستگاه صلواتی است.

سیدمحسن میرهادی با بیان اینکه با توجه به نزدیکی اربعین حسینی در سه بخش اصلی بحث خدمات را پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: بخش‌های خدمات رسانی در شهر قم شامل ستادهای هشتگانه مناطق با مدیریت شهرداران و سازمان‌های تابعه شهرداری، فعالیت و هماهنگی در ستاد اربعین ویژه زائرین ایرانی و غیر ایرانی و همچنین هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران تشکیل شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری قم به آماده‌باش دوهزار و ۹۰۰ نفر از پرسنل خدمات شهری، فضای سبز و غیره اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۷۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه جمع‌آوری پسماند آماده باش بوده و نیروهای آتش‌نشانی، حمل و نقل و ترافیک، پیشگیری از تخلفات و غیره آماده خدمت‌رسانی به شهروندان در این ایام هستند.

میرهادی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۳۷ هم بحث اطلاع‌رسانی را پیگیری خواهد کرد، افزود: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت اطلاع‌رسانی را با سه زبان عربی ، انگلیسی و اردو  بر عهده خواهد داشت.

بازدید شهردار قم از قرارگاه مردمی اربعین

دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم با حضور در مصلی این شهر از نزدیک در جریان فعالیت‌های قرارگاه مردمی اربعین حسینی قرار گرفت.

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز به همراه جمعی از معاونین و مدیران شهرداری با حضور در مصلی این شهر فعالیت‌های در حال انجام در قرارگاه مردمی اربعین را مورد بازدید قرار داد.

وی در این بازدید روند پذیرایی از زائرین ایرانی و غیرایرانی در بخش اسکان، ایستگاه صلواتی، خدمات فرهنگی، خدمات رفاهی و پذیرایی را مورد بررسی قرار داد.

امسال شهرداری قم در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، همچنین در بخش نظافت و فضاسازی محوطه مصلی همکاری با مجموعه قرارگاه اربعین در راستای پذیرایی از زائرین اربعین را در دستور کار دارد.

تاکنون قرارگاه مردمی اربعین حسینی از بیش از ۶۰ هزار زائر اربعین از داخل و خارج کشور پذیرایی کرده است.

پایان پیام

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true