- 1 مهر 1398
- کد خبر 3326
- پرینت
- کپی لینک کوتاه
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی فردونیوز؛دکتر داود علیمحمدی مدیر درمان تامین اجتماعی در پاسخ به گزارش خبری صدا و سیمای شبکه نور درباره نوبت دهی درمراکز درمانی تامین اجتماعی گفت:به منظور دسترسی عادلانه خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی ،کاهش ازدحام مراجعین در مراکز درمانی ،جلوگیری از اتلاف وقت و طولانی شدن زمان دریافت خدمت ، روش های متعدد نوبت دهی برای مراکز درمانی تامین اجتماعی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
دکتر علیمحمدی در ادامه گفت:هر مرکز درمانی تامین اجتماعی قم شامل :بیمارستان امام رضا (ع)،پلی کلینیک بوعلی،پلی کلینیک 22 بهمن،دی کلینیک دکتر غرضی از طریق سیستم تلفنی گویا،اینترنتی(dqom.tamin.ir)،
مدیر درمان استان قم با اشاره به اینکه 25 درصد از منابع درمان بیمه شدگان در استان قم به بخش درمان مستقیم و 75 درصد منابع به مراکز طرف قرارداد اختصاص دارد ،اظهار داشت: بیمه شدگانی که موفق به دریافت نوبت در مراکز درمانی تامین اجتماعی نمی شوند ،تصور می کنند که نوبت دهی دارای مشکل می باشد در حالی که تقاضا بسیار بیشتر از تعداد ظرفیت درمراکز تامین اجتماعی می باشد و مجموعه درمانی تامین اجتماعی با همه ظرفیت و امکانات در حال خدمت رسانی به بیمه شدگان می باشد که سالانه تعداد پذیرش از مرز 2 میلیون 500 هزار بار مراجعه نیز عبور می نماید.
دکتر علیمحمدی خاطر نشان کرد:برای استفاده بهینه بیمه شدگان از خدمات درمان مستقیم برنامه های متعددی از جمله اجرای کامل طرح نسخه الکترونیک ،تشکیل پرونده الکترونیک بیماران مزمن،اجرای طرح نظام ارجاع برای ارائه خدمات مناسب تخصصی،نظارت هوشمند برای ارتقاءکیفی درمان در حال انجام می باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه ای ، اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان می باشد گفت: اگر همه مراکز درمانی استان نیز در مالکیت سازمان تامین اجتماعی باشد با توجه به میزان بیمه شدگان باز هم تعدادی موفق به اخذ نوبت در همان روز نخواهند شد ،لذا مراکز درمانی تامین اجتماعی استان قم با ظرفیت و استعداد چهار مرکز و بیش از 650 پرسنل در کنار مراکز دولتی و خصوصی در خدمت نظام سلامت استان فعالیت می نماید.
پایان پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.